Wat een verhalen over Alfa Romeo en de niet geleverde kwaliteit c.q. te hoge prijzen. In de jaren '70 en '80 heb ik resp. Opel en Renault 18 en 25 gereden. 1 X een Sud, nou dat was een drama. (trouwens vele wagens waren toen slecht)
Na 1988 AR 164 diverse wagens gehad prima en daarna 1998 AR 166, waarvan de laatste een AR 166 2,4 JTD van 2001 en daar 520.000 km in gereden in ruim 5 jaar. Probleemloze wagen, AR 166 is een limosine. Olieverbruik bij bijna 100.000 km per jaar nihil. 1 x per jaar een beurt. Wagen in 2006 weggedaan en een AR Brera 3.2 JTS Q4 gekocht met alles erop en eraan. De Brera is een waar genot om in te rijden, thans na 2 ½ staat er 65.000 probleemloze km's op de teller. Geen enkele rammel, olieverbruik nihil. Het enige in onderhoud, dat is vervangen van haar remblokken voor en banden. Ik geniet volop van mijn Alfa Romeo's.
Kroymans als importeur is zeer matig in klantvriendelijkheid, heb bijna 40 jaar in de verkoop gezeten, maar als je zo je klanten, als ze daar denken te kunnen behandelen, lopen velen gillend weg ! Komt de omzet zeker niet ten goede ! Had een prima dealer , Bijker in Meppel, is er helaas per 01-01-2009 mee gestopt. Dus op zoek naar een nieuwe AR dealer, zal wel Prins worden in Nunspeet voor onderhoud van mijn 'wagenpark' ! In de directe omgeving is alles gesloten c.q failliet gegaan.!
Maar ik blijf Alfa Romeo rijden en genieten ! c
Versnellen = Versmallen. Verbreden = Vertragen.