Martin H
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

wo jan 14, 2009 14:03

Bekijk de aandelenverdeling hierbij maar eens, dan weet je hoe je het werkelijk zit...... :wink:
En ook wie het geld opstrijkt
follow the money :lol:
Bedoel je van http://www.ferrari-westeurope.com/nl/home.php ?

zenix

wo jan 14, 2009 17:23

een AR Brera 3.2 JTS Q4 gekocht met alles erop en eraan. De Brera is een waar genot om in te rijden, thans na 2 ½ staat er 65.000 probleemloze km's op de teller. Geen enkele rammel, olieverbruik nihil. Het enige in onderhoud, dat is vervangen van haar remblokken voor en banden. Ik geniet volop van mijn Alfa Romeo's. :D

Kroymans als importeur is zeer matig in klantvriendelijkheid, heb bijna 40 jaar in de verkoop gezeten, maar als je zo je klanten, als ze daar denken te kunnen behandelen, lopen velen gillend weg ! Komt de omzet zeker niet ten goede ! Had een prima dealer , Bijker in Meppel, is er helaas per 01-01-2009 mee gestopt. Dus op zoek naar een nieuwe AR dealer, zal wel Prins worden in Nunspeet voor onderhoud van mijn 'wagenpark' ! In de directe omgeving is alles gesloten c.q failliet gegaan.! :twisted:

Maar ik blijf Alfa Romeo rijden en genieten ! c :lol:
Wim Prins is een uitstekende garage kan ik uit eigen ervaring zeggen; bij Kroymans had ik inderdaad andere ervaringen. En die Brera: als je de prijsstijgingen op Nieuwe autoprijzen.nl ziet als gevolg van de slurptax .................

pietrobq4
Junior Member
Junior Member

wo jan 14, 2009 17:37

Wim Prins is een uitstekende garage kan ik uit eigen ervaring zeggen; bij Kroymans had ik inderdaad andere ervaringen. En die Brera: als je de prijsstijgingen op Nieuwe autoprijzen.nl ziet als gevolg van de slurptax .................
Maar slurptax e.d.staat natuurlijk gewoon buiten Alfa Romeo, dat onze regering ons allemaal in kleurloze hybride auto's wil zien rijden is een heel ander verhaal. De Brera is in Nederland onbetaalbaar aan het worden, maar geldt voor types auto's ! :oops:
Versnellen = Versmallen. Verbreden = Vertragen.

Markfa
Member
Member

RE: Tegenvallende verkoopcijfers...

wo jan 14, 2009 18:59

Kleurloos? De regering wil ons in groene auto's laten rijden zoals zij het zelf zegt. Maar van mij mogen ze best rood zijn :)

SQUADRA LEO
Guru
Guru

vr jan 16, 2009 14:53

MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

tommaso
Guru
Guru

vr jan 16, 2009 16:21

Hier nog wat recenter nieuws over van Lingen:

Importeur Alfa Romeo Nederland haalt momenteel haar auto’s weg bij Alfa-dealer Sam van Lingen. Van Lingen is een van de grootste Alfa-dealers van Nederland met vijf vestigingen, in Utrecht en Noord-Holland.
Interim-manager Laurens Vellen laat weten dat het bedrijf bezig is met een forse reorganisatie, waarbij het niet uitgesloten is dat er volgende week faillissement wordt aangevraagd voor onderdelen van de dealerholding. Dat is de reden dat de importeur ervoor kiest om haar auto’s nu al weg te halen. Tegelijkertijd lopen er onderhandelingen met de importeur en een derde partij over de overname van het bedrijf.

Reorganiseren
“We hebben vanmiddag een gesprek met onze banken. Afhankelijk van dat gesprek gaan we concrete stappen ondernemen. Dus daar kan ik nu nog niets over zeggen", aldus Vellen. "Wel ben ik positief gestemd. Tot nu toe is het contact met zowel banken, de importeur als de ovanamekandidaat prima. Wel is het helder dat we stevig gaan reorganiseren, maar het is ondenkbaar dat we voor het hele bedrijf faillissement aanvragen.”
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

zegveld
Full Member
Full Member

vr jan 16, 2009 16:40

En weer nieuws :cry:

KROYMANS SLUIT JAGUAR EN ALFA ZALTBOMMEL

15-01-09 - Kroymans sluit de deuren in Zaltbommel. De Alfa Romeo en Jaguar-dealers houden er vanaf 19 januari mee op.Het dealerschap van Jaguar gaat naar The Adventure in Den Bosch waar het samen met Landrover is gevestigd.

Volgens een woordvoerder van de Kroymans-vestiging in Zaltbommel staan de Jaguars al in de nieuwe showroom. ‘Het Alfa-dealerschap stopt hier.’ Van de huidige zes medewerkers in Zaltbommel gaan er vijf naar de vestiging in Den Bosch.

http://www.carros.nl/autonieuws/kroyman ... altbommel/

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

vr jan 16, 2009 16:47

15-01-09 - Kroymans sluit de deuren in Zaltbommel. De Alfa Romeo en Jaguar-dealers houden er vanaf 19 januari mee op.Het dealerschap van Jaguar gaat naar The Adventure in Den Bosch waar het samen met Landrover is gevestigd.

Volgens een woordvoerder van de Kroymans-vestiging in Zaltbommel staan de Jaguars al in de nieuwe showroom. ‘Het Alfa-dealerschap stopt hier.’ Van de huidige zes medewerkers in Zaltbommel gaan er vijf naar de vestiging in Den Bosch.

Da's al weer oud hoor....
Kroymans Zaltbommel is nou niet echt een adres waarvan ik had verwacht dat ze het AR dealerschap zouden kwijtraken. Volgens de brief die ik zaterdag van AR NL ontving is dat echter wel het geval...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

zegveld
Full Member
Full Member

vr jan 16, 2009 16:53

Da's al weer oud hoor....
Kroymans Zaltbommel is nou niet echt een adres waarvan ik had verwacht dat ze het AR dealerschap zouden kwijtraken. Volgens de brief die ik zaterdag van AR NL ontving is dat echter wel het geval...
Denk ik ook eens wat nieuws te hebben :? Ik zal eens in de Prive of de Party kijken of ik nog een roddel kan vinden :wink:

Andretti Molletti

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr jan 16, 2009 17:39

Serieuze geruchten omtrent Auto Heida.... schijnt door te gaan zonder dealerschap...

gaat serieus fout met die "nette meneren in pak maar geen autohart" nu aan het roer..... :cry:

Maxtor
Guru
Guru

vr jan 16, 2009 21:03

Liquiditeit van een dealer heeft natuurlijk helemaal niks te maken met meneren in een pak zonder autohart.
'78 Alfasud Sprint 1.5
'83 33 Berlina S.L. 1.5
'89 33 Sportwagon 1.3S
'93 33 Berlina 1.7 16V
'87 90 2.5 V6 QO
'94 164 3.0 V6 24V Super
'00 166 3.0 V6 Sportronic
'01 Spider 3.0 V6 24V
‘04 GT 3.2 V6
'11 159 Sportwagon 1750 TBi

Dinky Boy
Miniaturista

vr jan 16, 2009 21:43

Toch wel, als je wordt verplicht om je liquiditeit op te offeren aan een 'premium' showroom...

berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice

vr jan 16, 2009 22:47

Dink heeft gelijk. Premium look, premium prijs die de dealer ervoor moet ophoesten. Kwaliteit van niks ook nog. Verhaal: Kennis zit in de tegels. Zoals voor op de vloer. Andere kennis had een dealerschapje, en moest aanpassen aan Kroymans qua interieur. Goed. Die leveren een staal van de te gebruiken vloertegel. Die geeft dat dus aan de gemeenschappelijke tegelkennis.
Die schrok van de prijs, en de zeer, zeer matige kwaliteit. Die leverde EXACT dezelfde kleur en maat en model tegel, van minsten 5 mm dikker , plm 30 % goedkoper. Met een veel hardere slijtlaag.
Kroymans boos, want tegel niet via hun geleverd. Dealer boos op Kroymans en laat het verhaal zien. De vloer ligt er dus nog steeds, maar je ziet wel hoe het in elkaar steekt.
Je maakt als importeur een deal met wat inrichters en leveranciers, en VERPLICHT vervolgens je dealers dat af te nemen, onder het motto: Het moet premium... Ja, zo kan ik ook mijn centen wel verdienen ja.....
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

za jan 17, 2009 00:11

Tsja.. premium showrooms in combinatie met kelderende verkopen.. d'r gaan nog heel wat klappen vallen dit jaar vrees ik. :(

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”