Rond de Spielwarenmesse beginnen te servers waarop de diverse modelauto-fora staan weer onheilspellend te brommen en soms zelfs te roken, switches sneuvelen
en de koeling draait op volle toeren om te voorkomen dat heetgelopen schijven aan elkaar vastsmelten...
nou ja, hihi... Feit is dat iedere miniatuurgek op zoek is naar de laatste nieuwtjes en de eerste foto's. Ik ga er weer volop aan meedoen voor zover het Alfaatjes betreft.
Het eerste gerucht:
Jolly Models gaat zich op de in Italië zeer ongebruikelijke schaal 1:87 storten. In een telefoongesprek met een gebruiker van een Frans forum vertelde Giovanni de Stasio dat er onder andere een 750 en een 8c 2900 aan zitten te komen. De eerste is een originele keuze, de tweede is er al in diverse uitvoeringen van Bronco. De kleintjes komen onder de naam Jollyini in de verkoop.
Medio dit jaar zou de eigen website van Jolly online moeten gaan.
Persoonlijk durf ik het wel aan een Minichamps 8c Spider te voorspellen
, de Alfasud Sprint zou eindelijk eens 'zichtbaar' moeten worden en ik verwacht de nodige 145- en 146- varianten van Pego.
Misschien dat Spark de Navajo (S0190) laat zien, en een Cuneo als ik me het goed herinner.
Tsja, wat zal het effect zijn van de huidige economische situatie? Dat knabbelt waarschijnlijk van twee kanten: geven consumenten minder snel hun geld uit, moeten producenten mogelijk investeringen uitstellen en komen ze met minder nieuws dan anders? Gaan er importeurs, distributeurs en handelaren 'omvallen'? We zullen zien, misschien dat in de commentaren rond de 'Messe' er aandacht aan besteed wordt.