Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Progetto Benna Ruggine ontwaakt....

di jan 20, 2009 12:12

Wie wil het nou NIET in z'n sjuultje?

Ik dus....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine ontwaakt....

di jan 20, 2009 13:56

OEH!

DAT was lekkah! :P

Even een stukje wez'n broez'n... snap niet waarom ik dat niet vaker doe....

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine ontwaakt.... LEKKAH!

wo jan 21, 2009 20:25

De bandjes die er onder zitten zijn eigenlijk wel HEEL erg gaar...

Vandaag Benna weer even uitgelaten en op het enigszins glibberige asfalt van het plaatselijke industrieterrein is het echt lachen...

HEEL rustig in z'n 3... insturen... voorwieltjes kunnen het geweld niet aan en gaan glijden... HEEL klein beetje gas erbij en de boel is weer neutraal... IETSJE meer gas en het achterkantje komt naar buiten zetten... en dat bij snelheden van rond de 40 KM/H... :lol: :lol: :lol:

En al die lui maar het diff van hun BMW laten vastlassen om er een driftbak van te maken... :wink:

Heb het even in de groep gegooid en er kwam een leensetje lichtmetaal te voorschijn... "turbine" wielen van een Spider met nog redelijke Michelins erop... Gaan er van het weekend onder... Gaat Benna vast wel leuk vinden 4 gelijke banden! 8)

Patrick
Guru
Guru

Re: RE: Progetto Benna Ruggine ontwaakt.... LEKKAH!

wo jan 21, 2009 21:05

En al die lui maar het diff van hun BMW laten vastlassen om er een driftbak van te maken... :wink:
Mooi! dus we kunnen je noteren als deelnemer voor de driftdag op 24 januari op circuit Niederrhein? :biggrin:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Progetto Benna Ruggine ontwaakt.... LEKKAH!

wo jan 21, 2009 23:09

Mooi! dus we kunnen je noteren als deelnemer voor de driftdag op 24 januari op circuit Niederrhein? :biggrin:

Patrick.
Lach me al een ongeluk op 2 km van mijn huis... hoef'k niet zo ver voor weg hoor... (trouwens geen idee of ie zo'n rit probleemloos zou afleggen! :lol: :lol: :lol: )

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine ontwaakt.... DRIFTBAK!

do jan 22, 2009 13:55

En zojuist ploaties ontvangen van het leenlichtmetaal & rubber...
Afbeelding
Afbeelding

Benna gaat dus de eer ten deel vallen om zich als eerste Zaagmansche Alfa met niet-originele velgen door het leven te begeven!

Ik verwacht toch wel een danige verbetering in de wegligging hierdoor dus binnenkort is ze driftbak-af!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Benna Ruggine ontwaakt.... DRIFTBAK af?

do jan 22, 2009 17:56

En waarom makkelijk doen als het ook moeilijk kan! :lol: :lol: :lol:

Toen ik Benna kocht was ze buitenspiegelloos... Geen idee waarom... de schroefjes zaten er wel... de spiegel niet...

Nu lag er al een tijdje een HELE mooie chromen spiegel te wachten op montage op de rode Zaag waar een ronde Alfa spiegel op zat in een of ander vaag wittig kleurtje...

De donatrice vond dit geen gezicht en kwam met de schitterende chromen op de proppen! Dank, dank, dank! 8)

Aangezien Benna nog steeds buitenspiegelloos was en voor de APK de spiegel van de Grande Dame geleend was EN Benna dit weekend eens serieus KM's moet gaan maken... werd het tijd om de grote wisseltruuk uit te halen...

Afbeelding
Het "origineeltje" op de rode Zaag... alles is relatief want origineel werden de Zaagjes spiegelloos geleverd vanaf de fabriek...

Afbeelding
De Zaag met bling-bling... (nog wel even fatsoenlijk poetsen!)

Afbeelding
En no-longer-mirrorless-Benna!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Gesmeerde-Bliksem-Benna Ruggine ontwaakt....

vr jan 23, 2009 14:38

Zo... inmiddels weer 6,5 liter motorolie, 3,2 liter bak- en cardanolie en een oliefilter verder...

Was wel weer behoorlijke bagger die er uit die drie gaten kwam... dus geen overbodige luxe... maar toch aangenaam verrast door het weinige metaal dat zich op de diverse magneetjes had opgehoopt... Verwachtte eerlijk gezegd een forse "kuif" op die van de bak maar het viel dus alleszins mee...

Had stiekem er een beetje op gehoopt dat het schakelen door de verse olie een stuk beter zou gaan maar dat valt helaas tegen... toch ooit in de (verre?) toekomst de stap maken om de bak onder handen te nemen...

Voorlopig kan ze er qua olien iig weer even tegen... kan dit kaartje mooi in het dashboard kastje verdwijnen...
Afbeelding

En nu als de gesmeerde bliksem op naar het weekend en de eerst "lange" rit!

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto Monday-Morning-Benna Ruggine ontwaakt....

ma jan 26, 2009 12:58

En Benna heeft zo waar het gehele weekend overleefd zonder met onderdelen of vloeistoffen te gaan gooien & smijten!

Echt comfortabel is het allemaal nog niet... kacheltje geeft nauwelijks warmte af, de tellerkabel maakt een hels kabaal en de brulpijp doet precies dat... brullen...

Verder een toch wel fors verbruik van onder de 1 op 10 bij gematigde rijstijl...

Verder was het weer "Benna to the rescue!" van het weekend om assistentie te verlenen bij een pechgevalletje EN zijn Sjuultjes PRIMA geschikt gebleken om 4 complete wielen in de kofferbak te herbergen...

Die gaan we van de week eens een beetje poetsen en monteren....

Tazio Novante
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: Progetto Monday-Morning-Benna Ruggine ontwaakt....

ma jan 26, 2009 13:59

.......... poetsen en monteren........
Volgens mij hanteer jij je prioriteiten nog steeds niet in de juiste volgorde.........;-)
De Gouden Koets mag de zomer weer z'n best doen.
De 166D staat met 498K op de klok te wachten op de winter.
De Gulf hangt in 't spit.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Progetto Monday-Morning-Benna Ruggine ontwaakt....

ma jan 26, 2009 14:12

.......... poetsen en monteren........
Volgens mij hanteer jij je prioriteiten nog steeds niet in de juiste volgorde.........;-)
Sorry... poetsen, BETER poetsen, het poetswerk controleren, poetswerk bijwerken en DAN pas monteren.... 8)

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Progetto One-Mean-Tupperized-Benna Ruggine ontwaakt....

ma jan 26, 2009 17:44

TUPPERTJOEN STRIKES IN TRAILER TRASH CITY!

Na jarenlang de firma Tuppertjoen buiten de deur gehouden te hebben is nu dan toch Benna ten slachtoffer gevallen aan de algehele tjoening gekte die er momenteel in Nederland heerst...

Nu was mij, bij nadere bestudering van de tjoening scene, opgevallen dat reeds de mildste vorm van tjoening een auto de eer verschaft om met de titel "Wan Mien" door het leven te mogen gaan... Plakt men een sticker met onleesbare Japanse tekens op de a-stijl van een VW Bora, dan wordt dit stantepede een "Wan Mien Wolfsburg Masjien", idem indien een verrotte einddemper door een glad brulpijpje vervangen wordt... het is acuut "Wan Mien Sjuul'!

Nu was Benna voordat zij in mijn gezelschap kwam reeds een behoorlijke hybride en een samenraapsel van diverse versies sjuultje en voorzien van diverse genotsverhogende ingredienten edoch de term "Wan Mien" heb ik in deze context nooit willen bezigen... Eerder... uh... "Benna Ruggine"....

Zoals voor het weekend reeds aangekondigd, wordt het originele staal waarop de toch wel gare bandjes zich bevinden vervangen door, van nog behoorlijk decent rubber voorzien, leenmetaal van het lichte soort. Een unicum & primeur in de Zaagmansche autogeschiedenis want nooit eerder rolde een auto van mij op niet-originele wieltjes door het leven...

De gelegenheid was TE mooi om af te slaan dus gisteren de bibs van Benna volgepropt met 4 wieltjes en tot mijn verbazing past dat eigenlijk heel erg mooi...
Afbeelding

De kenner (of degene die dit topicje een beetje volgt) zal direct opmerken dat het hier gaat om de Erstausstattung van de ca. 1974 Spider 2000 Veloce, de Campagnolo "Turbine" wielen, in dit geval voorzien van Michelins in de maatvoering 185/70-14...

Ter vergelijk... Benna op origineel staal met circa 3 gare Michelintjes & 1 gare Goodyear Grand Prix S... 1 missend sierschoteltje (rammelde me te veel...) en de schitterende zwarte dorpel...
Afbeelding

Heb de "nieuwe" velgen uitvoerig gepoetst (dit bestond uit ze uit de bibs van Benna vissen en vervolgens mijn handen te wassen... (alles is & blijft relatief!) en deze modus operandi zou Ome Taas tot glimlachen moeten stemmen... :wink:

Het leenmetaal kwam inclusief een volledige set passende wielmoeren waarvan 4 met slot... dat rechter voorwiel krijgen ze er dus ECHT nooit meer af en die "sleuteldop" leg ik mooi in de kluis! Maak me nu dus alleen nog zorgen of ze die andere 3 wielen er dan niet onderuit zullen gappen... want ik kom dus nog 12 van die slotjes tekort... :shock:

Al met al een minuutje of 20 bezig geweest en nu staat ze er dus zo bij....
Afbeelding

Gelieve haar in het vervolg aan te spreken als "Mevrouw Wan Mien Benna Ruggien"....

dibro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: Progetto One-Mean-Tupperized-Benna Ruggine ontwaakt.

ma jan 26, 2009 22:28

Het leenmetaal kwam inclusief een volledige set passende wielmoeren waarvan 4 met slot... dat rechter voorwiel krijgen ze er dus ECHT nooit meer af en die "sleuteldop" leg ik mooi in de kluis! Maak me nu dus alleen nog zorgen of ze die andere 3 wielen er dan niet onderuit zullen gappen... want ik kom dus nog 12 van die slotjes tekort... :shock:.
KLIK SNEL voor het te laat is :lol:
It's not easy, being green (kermit)

sudsprint
Guru
Guru

RE: Progetto Mevrouw Wan Mien Benna Ruggien....

ma jan 26, 2009 23:38

Heb een keer iemand gezien die met een hamer en een beitel slotbouten kon verwijderen. :shock:
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Terug naar “Projecten”