Rudolph
Guru
Guru

RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr jan 23, 2009 01:50

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Rudolph
Guru
Guru

vr jan 23, 2009 01:52

PLOEF !
Laatst gewijzigd door Rudolph op do mei 13, 2010 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

arnoldone

vr jan 23, 2009 04:44

@ Rizzo the Rat (e.a.): ik ben er nog niet zo lang bij, dus weer niet wat SvL allemaal voor de club gedaan heeft.

Maar, als dat zo is, dan kan de club toch iets terug doen:

Iedereen in 2009 zijn onderhoud/APK bij van Lingen laten doen!

Snooker
Full Member
Full Member
Contacteer: ICQ

vr jan 23, 2009 09:23

Ik begrijp dat ook Huiden in Gouda de deuren gaat sluiten, kan iemand dat bevestigen? :(

Snooker
Full Member
Full Member

Re: RE: Tegenvallende verkoopcijfers, dealers in problemen

vr jan 23, 2009 09:26

Sam, Fred en vooral ook al het personeel, veel sterkte
ik denk dat ik dit zeg namens velen.
In ieder geval namens mij! De keren dat de club gastvrij werd onthaald in Houten (ik denk alleen al aan de jaarlijkse onderdelenbeurs in februari) zijn niet meer te tellen!

SQUADRA LEO
Guru
Guru

vr jan 23, 2009 09:41

Problemen voor autobedrijf Kroymans

De directeur van Kroymans Corporation, Peter Cornelis, ontkent dat zijn bedrijf grote problemen zou hebben. ‘We liggen juist lekker op koers’. Het bedrijf wordt volgens hem momenteel in ‘goede samenwerking’ met enkele banken gereorganiseerd.

Bron: www.volkskrant.nl.
Zo'n opmerking spreekt boekdelen !! :roll:
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Markfa
Member
Member

vr jan 23, 2009 09:45

@ Rizzo the Rat (e.a.): ik ben er nog niet zo lang bij, dus weer niet wat SvL allemaal voor de club gedaan heeft.

Maar, als dat zo is, dan kan de club toch iets terug doen:

Iedereen in 2009 zijn onderhoud/APK bij van Lingen laten doen!
Ik denk dat van Lingen nu met één vestiging goed zit en dat de andere alfa dealers het onderhoud en de apk niet kunnen missen :wink:

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

vr jan 23, 2009 09:56

Sam, Fred en vooral ook al het personeel, veel sterkte
ik denk dat ik dit zeg namens velen.
In ieder geval namens mij! De keren dat de club gastvrij werd onthaald in Houten (ik denk alleen al aan de jaarlijkse onderdelenbeurs in februari) zijn niet meer te tellen!
Amen!

Ook op vele andere vlakken heeft Van Lingen de SCARB gesteund: ter beschikking stellen van auto's voor evenementen, sponsoring van het Spettacolo, als groot adverteerder in het Klaverblaadje, etc., etc.

p.s. Onderdelendag is in maart ;)

Anke

vr jan 23, 2009 10:56

Amen!

Ook op vele andere vlakken heeft Van Lingen de SCARB gesteund: ter beschikking stellen van auto's voor evenementen, sponsoring van het Spettacolo, als groot adverteerder in het Klaverblaadje, etc., etc.

p.s. Onderdelendag is in maart ;)
En de keren dat ze een Servizio-auto ter beschikking stelden voor de Buitenlandrit. :thumbs:

Tevreden of ontevreden over het bedrijf, het wordt een heel gemis. Ik vind het superrot voor Sam en Fred. Heb je je hele leven al je energie in je bedrijf gestopt, sta je aan het einde met lege handen.
Het gaat me niet om het geld maar om de nare smaak die je daar van krijgt. En of al die 70 man aan het werk komen???? Ik betwijfel dat sterk en vind dat superrot, zeker voor het oudere personeel dat daar al jaren werkte :cry:

tommaso
Guru
Guru

vr jan 23, 2009 16:33

Ondertussen in Italia:

We are closed! We have no authorisation to speak to you!” An anonymous, metallic voice echoing through the security gate intercom bars a Financial Times reporter from visiting FIAT’s Pomigliano car factory, the largest industrial plant in southern Italy. “Come back after March 15,” the disembodied voice of management requested. As the whistle blew for the end of the 2pm shift, a trickle of maintenance and office workers emerged from the gates where six months ago there would have been a flood. Production lines at Pomigliano, which used to make 600 cars a day, have functioned for barely four weeks since last August when most of its 5,300 workers were sent home on 60 per cent pay. Workers angrily recall how management communicated the news: a note on the gate when they arrived to clock in. While Silvio Berlusconi’s centre-right government plays down the depth of the crisis, thousands of Fiat workers and their families, plus another 10,000 workers laid off in related industries around Naples, are feeling deep pain and anger. In Naples’ Square of the Martyrs, union leaders and workers held a protest rally yesterday in a desperate attempt to make their voices heard while Fiat’s board met in faraway Turin to discuss taking a stake in Chrysler of the US. There is a lot of talk, but also confusion, over the accord between Fiat and Chrysler. The fear is that Fiat will start production in the US of its smaller, more successful models, like the Fiat 500, while Pomigliano, which produces the nine-year-old Alfa 147 and the uncelebrated Alfa 159, will close down. Massimo Brancarto, leader in Naples of the Fiom metal workers’ union, recalls how on December 4 2007, Sergio Marchionne, Fiat’s chief executive, gathered union leaders together to lay out his 120 million euro restructuring plan for Pomigliano. Productivity, he said, was the lowest in the group. “We were the youngest plant but with the oldest production lines,” said Mr Brancarto. Modernisation and retraining arrived. Fiat declared the plant fit. But instead of an industrial plan and new models, Pomigliano got redundancies.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

vr jan 23, 2009 16:53

Als je niks verkoopt... moet je ook niks produceren.... sèmprice quànto bòna jurnàta?

Lullig natuurlijk en ook best wel hard... maar ipv op pleinen te gaan schreeuwen om actie zou "men" beter zelf de schouders onder de economie kunnen zetten...

Zal wel human nature zijn om altijd naar een ander te wijzen maar iedereen is er bij gebaat als de mensen die KUNNEN... een normaal uitgavepatroon aanhouden...

Nu uit angst de hand op de knip houden versterkt de neerwaarste spiraal alleen maar...

En de angst dat FIAT de 500 etc in de USA gaat maken? Wordt de 500 in de USA verkocht? Ik heb geen idee... maar als ie daar niet verkocht wordt... en FIAT is (inclusief verscheping en invoerrechten!) goedkoper uit om ze in de USA te laten maken en dan naar Europa te halen... tsja... dan zou FIAT wel gek zijn als ze dat NIET deden... EN wordt het eens tijd dat we de hand in eigen Europese boezem steken... want dan zijn de verhoudingen wel ERG scheef geworden...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

rboudewijns

vr jan 23, 2009 17:48

Er worden momenteel geen Fiat's of Alfa's in de VS verkocht en de Fiat 500 wordt momenteel in Polen geproduceerd.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

vr jan 23, 2009 18:12

Er worden momenteel geen Fiat's of Alfa's in de VS verkocht en de Fiat 500 wordt momenteel in Polen geproduceerd.
Waar maken ze zich dan druk over?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Snooker
Full Member
Full Member

vr jan 23, 2009 20:42

Bovag: "Elke dag een autobedrijf failliet"

BUNNIK - Bovag in Bunnik wordt overstelpt met faillissementsmeldingen van autobedrijven. Elke dag gaat er in het land wel een bedrijf failliet, volgens de branche-organisatie.
In het AD/UN voorspelt de Bovag dat het nog veel erger wordt. De economische crisis zou duizenden banen gaan kosten in de auto-industrie.
Vorige week nog raakte Alfa Romeo-dealer Sam van Lingen in grote problemen. Het bedrijf sloot vijf van de zes vestigingen, onder meer die in Amersfoort en Utrecht.
Autobedrijven komen ook in de problemen door de voorraad occasions, die vaak is gefinancierd.

Alfa 1.5

vr jan 23, 2009 21:22

In de autobranche is eigenlijk geen droog stuk brood te verdienen zelfs in goede jaren draaien ze met een rendement van enkele procenten.
Nu de occasionprijzen de afgelopen maanden met 20 tot 30% zijn gezakt komen veel bedrijven in problemen.
De "dorpsgarage/eenmanszaak" die hoofdzakelijk reparatie/onderhoud doet heeft nog de beste kansen.

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”