Wat ik altijd deed: zo compact mogelijk bewaren. Een (zorgvuldig) opengevouwen doosje neemt zeer weinig ruimte in beslag. Voor 1:18 modellen ligt dat lastiger, want die dozen bevatten meestal meer dan alleen een buitenkantje en dat laat zich niet zo makkelijk plat maken. Althans, wil je het ooit nog in ere herstellen. Maar die kan je weer wel volproppen met (al dan niet opgevouwen) 1:43 doosjes.Wat ik me langzamerhand een beetje afvraag... wat doen jullie allemaal met de doosjes/dozen (ik heb een paar 1:18's)?
In den beginne gingen die hier de kliko in, maar sinds ik in de gaten kreeg dat "boxed" een waardevol begrip is in verzamelaarsland niet meer.
Nu is mijn verzameling niet heel groot, maar 1 kuub verpakking is toch wel aanwezig hier, verstopt in een donkere zolder-hoek...
Die vitrinedoosjes (neem aan dat je de plexiglazen "huisjes" bedoeld), die gebruik ik ook niet. Juist die zorgen ervoor dat het toch een behoorlijk volume wordt in de opslag. En natuurlijk het piepschuim, een reden op zich om geen 1:18 meer te doenWat ik altijd deed: zo compact mogelijk bewaren. Een (zorgvuldig) opengevouwen doosje neemt zeer weinig ruimte in beslag. Voor 1:18 modellen ligt dat lastiger, want die dozen bevatten meestal meer dan alleen een buitenkantje en dat laat zich niet zo makkelijk plat maken. Althans, wil je het ooit nog in ere herstellen. Maar die kan je weer wel volproppen met (al dan niet opgevouwen) 1:43 doosjes.Wat ik me langzamerhand een beetje afvraag... wat doen jullie allemaal met de doosjes/dozen (ik heb een paar 1:18's)?
In den beginne gingen die hier de kliko in, maar sinds ik in de gaten kreeg dat "boxed" een waardevol begrip is in verzamelaarsland niet meer.
Nu is mijn verzameling niet heel groot, maar 1 kuub verpakking is toch wel aanwezig hier, verstopt in een donkere zolder-hoek...
Tegenwoordig heb ik trouwens veruit de meeste modellen zonder vitrinedoosje in de vitrinekast staan, zodat er nu eerder sprake is van zorgvuldig stapelen dan van opvouwen. Maar ik kom nog altijd uit met zo'n 3 verhuisdozen.
Ik tel er 52 in 1/43 in de lijst van Fer. Daarvan twijvel ik een beetje aan 1 (940218) Die staat er 2 maal in. Waarvan ik denk dat de "familien duell" een verbouwde is met decal set.Staat er hier ergens een overzichtje van alle Minichamps 155DTM'ers die ooit zijn uitgebracht. In het klaverblmaadje staan er al enkele.
Heb er binnenkort 8 en vrees nog lang niet alles te hebben
Bedankt. Dan ben jij wel al goed op weg .Ik tel er 52 in 1/43 in de lijst van Fer. Daarvan twijvel ik een beetje aan 1 (940218) Die staat er 2 maal in. Waarvan ik denk dat de "familien duell" een verbouwde is met decal set.Staat er hier ergens een overzichtje van alle Minichamps 155DTM'ers die ooit zijn uitgebracht. In het klaverblmaadje staan er al enkele.
Blijven er 51 over. (Ik zit op 46.)
Ik vind niet dat ik die lijst hier zo neer kan zetten. Maar voor een kleine bijdrage krijg je hem toegestuurd van fer. Compleet met alle andere alfa modellen.
De familienduell heb ik staan, dat is inderdaad een verbouwde met een andere decal-setIk tel er 52 in 1/43 in de lijst van Fer. Daarvan twijvel ik een beetje aan 1 (940218) Die staat er 2 maal in. Waarvan ik denk dat de "familien duell" een verbouwde is met decal set.Staat er hier ergens een overzichtje van alle Minichamps 155DTM'ers die ooit zijn uitgebracht. In het klaverblmaadje staan er al enkele.
Blijven er 51 over. (Ik zit op 46.)
Ik vind niet dat ik die lijst hier zo neer kan zetten. Maar voor een kleine bijdrage krijg je hem toegestuurd van fer. Compleet met alle andere alfa modellen.
Dat mocht de Italiaanse politie willen, een eigen 8COp Iebee:
8 c competizione POLIZIA Voordat iemand gaat bieden wel even vragen of ie ook buiten Italia verzonden wordt.
Verder ook aldaar gespot de Giulietta spider. Best een leuk ding zo lijkt het in 1 op 24. Wie heeft betere plaatjes??