In de eerste plaats vertegenwoordigt elke dealer zijn merk met de gratie van een importeur. En die importeur kan en mag uit hoofde daarvan dus dit soort brieven sturen, chic of niet. Ik heb geen importeur etc boven mij. Ik bepaal alles zelf. Als ik mijn voorraad over de grens koop, geen probleem.
Idem met kronen, ik ben eindverantwoordelijke, of de kronen uit dezelfde wijk komen of uit China.
En als de gemeente dat soort brieven zou sturen, is mijn antwoord heel eenvoudig hoor, dan mogen ze desnoods na dwang van de rechter een rectificatie sturen, en krijgen ze een dwangsom opgelegd, wat dat soort teksten is gewoon smaad en laster.
Maar van smaad en laster kan ik niets terug vinden in de brieven van Alfa of Stemerdink.
lig ik niet wakker van nee... gebeurt nu al in de buurt, advertenties etc, en mensen reageren er niet op. sterker nog, die praktijken jagen mensen alleen maar weg, heb nu dubbele wachttijden tov voordat die advertenties verschenen..Vervolgens krijgen al jouw klanten een brief van de nieuwe tandarts met prachtige praktijk, nieuwste technieken, veel goedkoper en een 1e behandeling gratis...
wat ik wel heel erg jajmmer vindt: "'vroeguh"" kon ik gewoon bij mijn vertrouwde, niet dealer laat staan merkdealer zijnde , een auto kopen tegen dezelfde prijs als bij de dealer, nee soms zelfs tegen een scherpere prijs (nooit gedaan met een nieuwe auto maar het kon wel uit voor hem!) , nu kan hij geen goede prijs meer maken...