Vandaag weer klusdag. Het onderstel is af dus werd het tijd voor het interieur.
Allereerst moest ik het motorblok uit de cabine zien te krijgen, met wat hulp (bouwvakkers zijn goed in sjouwen!) hebben de buurman en ik het blok eruit getild en kon ik aan de slag.
Eerste klus was de middenconsole. Deze was redelijk snel gemonteerd, maar wel pas nadat ik de juiste schroefjes hiervoor had opgeduikeld. Hij zit momenteel nog half vast omdat ik nog bij de bedrading erachter moet zijn, maar het ziet er al goed uit. Bij deze wagen kost het nog de meeste tijd om de juiste (ontbrekende) schroefjes te zoeken in de 'grote schreofjesbewaarbakken', ik wil toch wel overal de juiste schroefjes gebruiken en moet dus veel zoeken.
Na de middenconsole was het bakje dat onder de stuurkolom hoort aan de beurt. Hier was het zaak om de relais' goed te monteren aan dat bakje, met de juiste stekkers op de juiste relais', even goed nadenken dus maar op zich niet ingewikkeld.
Daarna heb ik in de voetenbak aan de bestuurderskant het gat in de voetenbak weer afgesloten, niet met een originele dop, maar met een originele dop van een verfblik
). Deze paste exact dus waarom niet.
Daarna mocht de achterbank erin. Eerst de rugleuningen met zijstukjes en vervolgens de originele P4 zitting. Bij deze P4 zat geen interieur meer maar wie wat bewaart heeft wat; ik heb ooit een P4 gesloopt en had het Recaro interieur nog liggen, met de P4 zitting, die net anders is dan de andere Recaro zittingen (bij de P4 zijn de wangen van de zitting niet van skai maar van geweven stof).
Als laatste heb ik mij nog even goed kwaad gemaakt op de passagiersdeur. Deze deur zat net als de bestuurdersdeur helemaal vast. De bestuurdersdeur had ik inmiddels al open en nu kreeg de passagiersdeur het voor zn kiezen! Gewapend met schroevendraaiers en een hamer heb ik mij op het sluitmechanisme uitgeleefd (eerst deurhendels en slotje gedemonteerd) en kreeg het uiteindelijk weer gangbaar. Daarna heb ik het geheel goed schoongemaakt en weer gemonteerd, het werkt weer zoals het hoort!
Elke klusdag levert toch weer vragen op, en deze keer is het een stuk draadboom dat ik achter de middenconsole vond. Het komt mij onbekend voor dus hieronder staan een paar plaatjes van de stekkers. Wie weet waar deze van zijn? Ik denk aan een alarmsysteem dat wellicht in de auto gezeten heeft?