don515jz
Full Member
Full Member

Electrische benzinepomp

di jan 04, 2005 19:21

Ik wil op m'n junior Z een electrische benzine pomp monteren, kan iemand mij vertellen welke werkdruk deze moet hebben en de capaciteit. Er zit een standaard 1600 motor in met de bekende dubbele Webers.

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

di jan 04, 2005 19:33

Facet pomp kopen voor carbs.... Dan is je voordruk goed. Ik heb hem echter ook nog over de standaard filter/drukregelaar moeten laten lopen want zonder was het toch te hoog.... Drukte de vlotters weg en luchtfilterbak met laagje van 0,5 cm benzine is niet goed voor het verbruik (o.a. ........)
Dirk - Giulia2000TS

don515jz
Full Member
Full Member

wo jan 05, 2005 12:55

Ik denk dat je deze pomp ( http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll? ... 6&tc=photo ) bedoelt, op eBay gevonden. Het ding ligt wel in Engeland maar daar is ie goedkoper dan in Nederland én hier zitten de fittingen, rubbers en BTW bij. Alleen de verzendkosten niet, maar dat zal me ook niet de kop kosten.
Werkdruk van deze pomp is 4-5 psi en als ik m'n boeken er op na sla dan moet dat voldoende zijn. Trouwens ik laat het benzinefilter waar de drukregelaar in zit gewoon zitten. Nu nog een plaats vinden waar ik de pomp zal monteren, origineel zat die naast de draagarm van de achterwielophanging maar dat vind ik een kwetsbaar punt. Ik zal wel een steuntje naast het benzinefilter maken. Wordt vervolgt....

Terug naar “Algemene Technische vragen”