Oja, nog een kleine aanvulling, een compressie test gaf geen uitsluitsel want op alle 4 de cilinders was de compressie perfect en gelijk.
Mvg. Richard
www.berlina.nl
En hier is er dus iets fout gegaan, ik heb de compressie door iemand anders laten meten en heb niet zelf meegekeken
Hij gaf aan dat de compressie goed was en dat nam ik aan.
Vorige week de Berlina uit de stalling gehaald en stationair loopt de motor niet lekker, wat ik ook probeer ik krijg met de mengselschroef van de carburateur van de 1e cilinder die cilinder niet echt goed lopend, hij reageert er nauwelijks op. Ik heb zelf een kwikkolom en de carburateurs staan wel synchroon.
na een tijdje "stoeien" heb ik toch zelf weer compressie gemeten omdat ik het niet vertrouwde. resultaat; cil. een 9 bar, cil. twee 16,5 bar, cil. drie 16 bar, en cil. vier 16 bar.
Da's dus niet goed.
Tweede keer compressie test, nu met olie op dezuiger van de 1e cilinder, resultaat het zelfde 9,5 bar. Het is dus een klepkwestie.
Vraag, is die compressie van de 2e, 3e en 4e cilinder niet te hoog?
Zuigers zijn standaard ( dus geen hoge compressie) maar de kop is wel wat extra gevlakt.
Kan het komen door de lagere compressie van de 1e cilinder dat ie daardoor vet slaat en een hoog olie verbruik heeft? Zuigerveren lijken me goed omdat de compressietest met olie op de zuiger geen verschil geeft.
Mvg. Richard
www.berlina.nl
Een Berlinarijder doet het met een vette grijns.