27 maart 2009
Dag vrij genomen om wat aan de 75 te sleutelen. Op de planning stond de montage van een elektrische linker buitenspiegel. Aangezien een elektrische linkerspiegel niet in de (Nederlandse) optielijst voorkwam, was er dus standaard ook geen bedrading aanwezig. Moest ik dus zelf aanleggen en deze keer geen kwestie van simpelweg het laatste stukje draad met wat stekkertjes maken. Gelukkig is de schakelaar wel op een linker spiegel voorbereid, anders was het een stuk moeilijker geworden. Ik kon dus simpelweg twee extra stekkertjes in de hoofdstekker steken en de gele draad koppelen met de gele van de rechterspiegel. Verder de bedrading zo goed mogelijk onder de middenconsole geleid en ter hoogte van de radio weer een nieuwe stekker gemaakt. Van hieruit weer een stukje richting de zekeringkast getrokken en wederom een stekker gemaakt. Van daaruit het moeilijkste stuk, doorvoeren naar de deur. Waarom al die stekkers zul je je afvragen... omdat het standaard ook op deze manier zit en het makkelijker demonteren is (als bijvoorbeeld om de een of andere reden het dashboard gedemonteerd moet worden...).
Alles werkt... en daar ben ik erg blij mee! Ben wel van plan om in de toekomst het eerste stuk van de bedrading iets mooier aan te leggen, verwerkt in de originele bedrading, met aansluiting op de originele zwarte stekker waar ook de draden voor rechts zitten.
Na de montage van de spiegel alle kunststof delen van de auto nog even in de OK Wax gezet (vandaar dat het er op de foto's zo glimmend uitziet) en een begin gemaakt met het opknappen van de Ronals.
Op zich zien ze er nog knap uit, maar toch wel een beetje stoeprandschade en dat wil ik weg hebben. Binnenkort dus even de banden er af laten halen, zodat ik de velgranden vlak kan maken. Daarna alle verdere oneffenheden wegschuren en de velgen lakken. Ik denk er aan om ze een ander tintje als normaal te geven, ergens tussen zilver en titaniumgrijs in... moet ik nog even over nadenken.
28 maart 2008
Vanmiddag de auto voor een beurtje weggebracht naar
A-repair. Motorolie verversen, V-snaar vervangen en de Goodridge remleidingen monteren. Benieuwd of ik een verschil in remmen ga bemerken! Het is in ieder geval de eerste stap in de richting van een verbeterd remsysteem.
Wordt vervolgd...