Zo, tijd geleden, maar ik meot dit topic toch ook een beetje bijhouden af en toe!
't is niet dat er niks gebeurd is aan de Sprint, maar echt hard gaat 't de laatste paar weken ook niet. Hoe dat komt? Werk, andere verplichtingen, feestdagen, enz
. En dan vandaag. Had ik eindelijk weer eens tijd! Na een fatsoenlijk stukje uitslapen (was een drukke week geweest) vol goeie moed de garage ingedoken, is 't me daar toch KOUOUD! Wishlist voor volgend huis; aan- of inpandige, grotere garage
met vloerverwarming! Zo, dat moest er ff uit
Wat is er dan wèl gebeurd de laatste paar weken?
- Met dank aan Bassie & Adriaan, sommigen wel bekend, is de elektra grotendeels goedgekeurd. Alleen onder de motorkap zitten nog wat kleine raadsels (bijv de ontsteking) maar dat zal de tijd leren. Ook is het de vraag of de koplampen gaan doen wat ze moeten doen, maar anders, zo werd mij gezegd maken we daar 'gewoon' een klein stukje nieuwe kabelboom voor. Goed nieuws, want dat betekent dat ik de binnenkant kan gaan afmaken.
Ik heb een afspraak gemaakt bij een bekleder voor een nieuw hemeltje. Zodra ik dat heb (en het erin zit) zal ik de rest van de binnenkant afwerken en dan kunnen in een ruk door de stoelen en de bank (die ik tegen die tijd dan ook hoop terug te krijgen) erin. Dan is dat klaar (hopelijk eind januari ofzo).
- Ik heb, met delen van de remus van sprint88, wat ouwe rommel die ik zelf had liggen, een stukje steigerpijp een einddemper gemaakt. Dit ivm niet-verkrijgbaar zijn van het model dat ik graag wilde hebben.Hetlijkt aardig gelukt te zijn, of het echt 100% past is nog even afwachten. Er liggen een supersprint spruitstuk en middenpijp klaar om de boel af te maken. Alleen... wil ik die uitlaat niet monteren voordat ik eindelijk dat ellendige
wormwieltje van de meteropnemer erin gekregen heb! Vandaag weer een paar pogingen gewaagd, vergeefs. denk toch dat de bak er nog een keer onderuit moet en dan hoop ik maar dat daar niks mis mee is. Zonde, zonde, maarja, als je alles van te voren wist...
- Het remsysteem is 'klaar', moet 't alleen nog afvullen en ontluchten maar... ik twijfel alleen over de voorklauwen. Die hebben inmiddels wel heel lang niks gedaan en ook een aanzienlijke tijd drooggestaan. Preventief 'reviseren' of gewoon proberen? Iemand daar tips over? Ik hoor soms verhalen over auto's die 2 jaar stilstaan en die met 2 x hard remmen tijdens een rondje om het blok de apk halen en ik hoor over auto's die één winter stilstaan en al niet meer van hun plek komen... wat is wijsheid? Iemand tips?
- Als dat klaar is zou ik wie weet eens voorzichtig aan een eerste startpoging kunnen gaan denken... als die ontsteking werkt natuurlijk, maar anders heb ik wel een andere unit liggen. Moet nog wel wat kleinigheidjes afronden dan, bijv. een nette bevestiging van de k&n's. Of ik moet gewoon 't originele luchtfilterhuis een beetje afstoffen... maar dat komt allemaal wel.
Aan de ene kant word ik er moedeloos van (dat wormwieltje........) en aan de andere kant denk ik... valt wel mee!
Paar foto's ter opluistering: