ErwinV6

RE: projectje witte 75 TS

di feb 10, 2009 17:00

gaan bij intensief gebruik scheuren :idea:

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: projectje witte 75 TS

di feb 10, 2009 18:56

ja ok ,maar dit ligt ook er aan de combinatie van schijf met blok.... en hoe word het gebruikt.

heb zelf al verscheidene combinatie's gebruikt onder verschillende omstandigheden en ja een verkeerde combinatie met wekelijks 1500 km autobahn gaan de schijven 10000 km mee met een te hard blok en een bovengemiddelde schijf geperforeerd. alleen vind ik het verschil met gegroefd dus danig groot dat ik toch echt wel weer voor geperforeerd ga....

ieder voor zich natuurlijk en op circuit is een hele andere situatie ,maar voor goed straat gebruik en af en toe een track day met goede combinatie schijven blokken. vind ik het nog steeds het beste remmen en dosseerbaar.

Afbeelding


wel goed op de schijven letten qwa merk en of de gaten niet te dicht op de rand zitten en vooral juist monteren!!!!!!!! :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: projectje witte 75 TS

di feb 10, 2009 18:57

Ik ga even door op onderstaand topic............. mbt de remmen

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... emschijven

Gebruikersavatar
Frederico
Guru
Guru
Berichten: 1145
Lid geworden op: do apr 27, 2006 11:56

RE: projectje witte 75 TS

di feb 10, 2009 19:10

@Pieter je casterstang moet met de bocht naar binnen staan, bij max insturen zou je velg/band de stang nu kunnen raken.
- 75 ts '91 Rosso 130
- 75 IMOLA ts Nero 602
- Gt 2.0 jts (van vader)
- 156 1.9 JTD 16v Ti
gehad
- 156 2.4 jtd Cosmo blue (vaders)
- 75 ts '89 Bianco (sloper)
- 75 ts '89 grigio medio (sloper)
SCARB: 4993

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

Re: RE: projectje witte 75 TS

di feb 10, 2009 19:12

@Pieter je casterstang moet met de bocht naar binnen staan, bij max insturen zou je velg/band de stang nu kunnen raken.
weet ik is al hersteld. :wink: maar toch bedankt...

en sorry voor de topic vervuiling :D
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: projectje witte 75 TS

di feb 10, 2009 19:16

Geen probleem, remmen heb ik in een ander topic geplakt, kan iemand nog advies geven mbt de olie die ik op het oog heb ?

gr Ron

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: projectje witte 75 TS

do feb 26, 2009 18:10

Weer even een vraag, dit keer over de vorwielophanging icm de velgen en banden van de 75 TS

Bij een sportieve bocht naar rechts loopt er links voor iets aan, kennelijk de band zie foto

Afbeelding[/img]

Ik kan geen spacers ontdekken voor, deze velgen zitten eronder

[/img]AfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Richard75
Guru
Guru
Berichten: 1991
Lid geworden op: vr feb 17, 2006 19:03
Locatie: Beuningen
Contacteer: Website

RE: projectje witte 75 TS

do feb 26, 2009 19:40

Wat is jou bandenmaat?

ik heb 205/50/15 eronder en dáármee nooit geen problemen gehad, zelfs niet met 5 man er in :shock:
wel met richels van een poort e.d, maar goed
1tand verlaagd voor trouwens

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: projectje witte 75 TS

do feb 26, 2009 19:49

Tip: iets meer caster stellen. :idea: Dan gaat je wiel wat naar achteren (en loopt ie voor dus niet meer aan) en bovendien stuurt ie dan nog lekkerder. Dus een win-win situatie. 8)

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: projectje witte 75 TS

za feb 28, 2009 19:22

Zo vandaag weer een nuttige dag gehad, de nieuwe nokkenas gemonteerd, klepbekers vervangen, olie, filter en boeken erbij, klepspeling gemeten is ok dus daar hoeft ie ook niet meer voor weg. Meteen de wielophanging van de auto aan de voorzijde bekeken, alles ziet er goed uit behalve de bevestiging vande plastic wielkastverbreder linksvoor. In het midden zit de skirt los en kijk je zo vanaf de bovenkant naar binnen. Eerste gedachte zal wel losgerot zijn.................. voordeel van het naar binnen kijken is dat ik geen roest zie maar hoe krijg je zo'n ding weer vast. ? Moet ik maar eens en plan voor verzinnen. tips zijn welkom.

Tevens hele uitlaat nagelopen ivm een resonantie bij priecies 3000 toeren in elke versnelling. bij 3200 is het weer over, onder de 3000 hoor ik ook niets. #-o De uitlaat loopt nergens aan, resoneert ook nergens iets in de uitlaat. Lagers en rubbers achteras vertonen geen speling en of scheuren..........

Tevens heel de onderkant van de auto bekeken ivm de staat na deze zoute winter, zag er goed uit, meteen ook de zijskirt linksvoor even goed vastgezet.

Het tikken in de motor is geheel verdwenen, de resonantie niet, maar deze is niet hinderlijk aanwezig, mijn bijrijder vroeg wat ik dan hoorde , hij hoorde niets.

Tevens nog eens goed naar de remmen gekeken nav vervangingsadvies. Ik zal toch serieus kilometers moeten gaan maken anders verslijt ik die de eerste 3 jaar niet. Derhalve ga ik daar niets aan doen.

Castorstangen niets aan gedaan, die wil ik eigenlijk meteen vervangen door een paar ge-upgrade exemplaren. Misschien kom ik ze morgen op de onderdelendag wel tegen.

Op naar het kachelpaneel.

De 75 rijdt in ieder geval weer perfect, maar bij terugkomst even de Giulia gestart en ff een rondje ruit, :lol: duurt even eer het gas erop kan, maar de Giulia met 4500 - 5500 toeren in de tunnel is wel erg (luiddruchtig) genieten

Gebruikersavatar
Ron GS
Full Member
Full Member
Berichten: 444
Lid geworden op: ma sep 17, 2007 14:23

RE: projectje witte 75 TS

zo mei 03, 2009 14:47

Natuurlijk niet helemaal stil gezeten. Afgelopen week het nieuwe kachelpaneel er in getracht te zetten. Bleek toch dat de kabel heel erg stroef ging. De monteur keek toe en wilde zelf de kabeltjes bevestigen aan het nieuwe paneel want de bevestiging was nogal broos schatte hij in. Klopte want die brak dus promt af. De hevel uit het oude paneel bleek ook overleden en was niet over te zetten. Dus weer op zoek naar een nieuw kachelpaneel. Tevens samen besloten het hele dashboard uit te gaan bouwen en ook de kachel, kachelkranen enz te vervangen. Zie gezocht topic.

Auto kwam wel in 1x door de APK. :D

Ook alle bouten van de cardanas rubbers enz nagelopen, geen scheurtje te vinden, alle bouten zitten vast maar nog wel een schurend geluid onder de auto af en toe, is alleen in de 1e versnelling bij wegrijden #-o

Terug naar “Projecten”