Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Post uit Italië

do aug 21, 2008 10:28

Volgens Europees recht moet de beschuldiging in een voor jou begrijpelijke taal worden gesteld.
Zoals Andretti Moletti al schreef weet niemand welke taal je wel of niet begrijpt.
Algemeen wordt verondersteld dat je Engels begrijpt.
Reden waarom die site in diverse talen beschikbaar is maar maakt desalnietemin een povere indruk.

Je kan ook advies vragen aan de ANWB indien je lid bent. Zag dit topic ook op hun site.

Bij Italie zou ik er wel op wagen een boete eventueel niet te betalen dit in tegenstelling tot Zwitserland.
Ging vorig jaar een tour maken met 2 x 33 en werden prompt bij de grens gecontroleerd.
Niet alleen paspoort maar ook direct rijbewijs.
Later nog een keer.
Had ook te maken dat we via obscure grensovergangen het land binnenreden.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: Post uit Italië

wo feb 11, 2009 19:28

En? Hoe is dit afgelopen?

Ben wel benieuwd want heb onlangs een zelfde brief uit Firenze mogen ontvangen. Overigens gewoon door de brievenbus gedouwd deze keer. :?
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Post uit Italië

wo feb 11, 2009 19:34

Ik heb de boete maar braaf betaald, ik ben niet gebaat bij eventuele vervolgstappen uit Italië (Ik hoop dat ze het in het aanschafpotje voor nieuwe Alfa's stoppen).
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

Re: RE: Post uit Italië

wo feb 11, 2009 20:17

Ik heb de boete maar braaf betaald, ik ben niet gebaat bij eventuele vervolgstappen uit Italië (Ik hoop dat ze het in het aanschafpotje voor nieuwe Alfa's stoppen).
Denk dat ik het ook braaf ga betalen maar een modelletje van een Poliza Municipale zal voor alsnog niet aan mijn collectie toegevoegd worden.
Las op de site van de anwb nog wel iets, zal eens met ze bellen.
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3955
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

RE: Post uit Italië

wo feb 11, 2009 22:01

Tja, als het niet aangetekend verstuurd is........ Hoe bewijzen ze dan dat je het ontvangen hebt...
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
wouter75
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: di okt 03, 2006 16:53
Locatie: nijmegen

RE: Post uit Italië

wo feb 11, 2009 22:29

Is in italie de voertuig eigenaar aansprakelijk voor een overtreding of de bestuurder? Na een staande houding door ambtenaar in functie is dit duidelijk, bij b.v. flits paal niet altijd. Als de bestuurder (en niet de voertuigeigenaar) bekeurd wordt en deze bestuurder is niet indentificeerbaar doormiddel van een foto of ander bewijs materiaal, dan maak je kans door aan te geven dat jij (voertuigeigenaar) niet hebt gereden en ook niet (meer) weet wie er gereden heeft. Is dit bewijs niet voor handen kun je dit dus uitspelen, want de overtreder is onbekend :lol: . Doel van dit is om er voor te zorgen dat de bekeuring verjaard. In duitsland b.v. is de verjaaring termijn 3 maanden :P , dit is snel gehaald als je de buitenlander bent en in het dutis wordt aangeschreven. Echter zijn er nieuwe afspraken gemaakt tussen de europese lidstaten zodat de beukeringen gewoon via leeuwarden binnen komen. Toch lijkt het mij dat de wetgeving binnen een land waar de overtreding plaatsvond doorslag gevend is en niet het land dat de bekeuring doorstuurd :?
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6721
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Post uit Italië

wo feb 11, 2009 22:32

Die samenwerking via het CJIB is nog helemaal niet rond. Dat bericht is de wereld in geholpen om mensen bang te maken. In de praktijk komt er nog niets van.

Verder kun je zonder gedegen kennis van de wetten in het buitenland beter je handen er niet aan branden. Tips over wat wel en wat niet te betalen zou ik nooit geven.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
wouter75
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: di okt 03, 2006 16:53
Locatie: nijmegen

Re: RE: Post uit Italië

wo feb 11, 2009 22:54

Die samenwerking via het CJIB is nog helemaal niet rond. Dat bericht is de wereld in geholpen om mensen bang te maken. In de praktijk komt er nog niets van.

Verder kun je zonder gedegen kennis van de wetten in het buitenland beter je handen er niet aan branden. Tips over wat wel en wat niet te betalen zou ik nooit geven.
Het is mooi om te weten dat deze samenwerking nog niet rond is, kan serieus geld schelen :D . Mijn tip is ook niet of je wel of niet moet betalen, maar je eerst te verdiepen in de wet die in dat land geld en daar na te handelen. Je zult vast niet de eerste zijn die in italie als buitenlander een overtreding aanvecht. Flitsservice kan echt nuttige info geven.

Wouter
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6721
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Post uit Italië

wo feb 11, 2009 22:57

Was niet specifiek naar jou gericht, meer in algemene zin.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
wouter75
Full Member
Full Member
Berichten: 376
Lid geworden op: di okt 03, 2006 16:53
Locatie: nijmegen

RE: Post uit Italië

do feb 12, 2009 09:31

oke, duidelijk.
alfa-75 epoca 1.8ie katloos (project)

Gebruikersavatar
sudsprint
Guru
Guru
Berichten: 1192
Lid geworden op: za jan 29, 2005 20:35
Locatie: De gordel van smaragd

RE: Post uit Italië

ma feb 23, 2009 19:53

Ik probeer die boete te betalen maar het IBAN nr uit hun brief klopt niet. Heb ze nu maar een mail gestuurd, ben benieuwd :shock:
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

Roeltje 164

RE: Post uit Italië

wo feb 25, 2009 23:23

Ik kreeg gisteren fan-mail uit Zwitserland van 15 Augustus 2008 :roll: , 6 km te hard gereden in de buurt van Basel.
Netjes in het Nederlands en met een Nederlands bankrekeningnummer in Zuidhorn ( Gr ) de Zwitsers zijn zo gek nog niet!
Boete was 60 CHF = bij een koers van ( 100 EUR = 153.95 CHF ) 38,98 euro er stond echter wel met dikke vette letters op de evelop POLIZEI CH, dus de vrouw was niet blij.
Totdat ik hem openmaakte en alles meeviel.
Maar gewoon betaald, was trouwens de 2e brief echter zonder verhoging dus dat viel ook wel weer mee.
Zo zie je maar weer, alles stond erbij kwa gegevens, de camera was zo'n halfhoge vuilcontainer die je gewoon 'snachts te laat ziet, achteraf wel de blauwachtige flits gezien in het donker.
Niet verwacht dat het zo lang zou duren voordat ik hem zo krijgen, was het eigenlijks al vergeten..

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

Re: RE: Post uit Italië

wo feb 25, 2009 23:31

Ik kreeg gisteren fan-mail uit Zwitserland van 15 Augustus 2008 :roll: , 6 km te hard gereden in de buurt van Basel.
Netjes in het Nederlands en met een Nederlands bankrekeningnummer in Zuidhorn ( Gr ) de Zwitsers zijn zo gek nog niet!
Boete was 60 CHF = bij een koers van ( 100 EUR = 153.95 CHF ) 38,98 euro er stond echter wel met dikke vette letters op de evelop POLIZEI CH, dus de vrouw was niet blij.
Totdat ik hem openmaakte en alles meeviel.
Maar gewoon betaald, was trouwens de 2e brief echter zonder verhoging dus dat viel ook wel weer mee.
Zo zie je maar weer, alles stond erbij kwa gegevens, de camera was zo'n halfhoge vuilcontainer die je gewoon 'snachts te laat ziet, achteraf wel de blauwachtige flits gezien in het donker.
Niet verwacht dat het zo lang zou duren voordat ik hem zo krijgen, was het eigenlijks al vergeten..
Een evt. volgende met deze auto komt vééél sneller aan (sprak hij met ervaring :oops: )
Shut up and ride!

Roeltje 164

RE: Post uit Italië

wo feb 25, 2009 23:43

Ja als je éénmaal in het systeen zit dan gaat het i.d.d. sneller, das met alles :twisted: :roll: voorlopig ga ik volgende keer ( de komende zomer ) gewoon over Oostenrijk terug, want de Gotthard is me niet echt bevallen, wat een drama, maar goed on-topic. :wink:

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Post uit Italië

wo feb 25, 2009 23:45

De pas of de tunnel?

De pas is natuurlijk veeeeeeeeeeeeeeel leuker!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Het Forum Café”