Hallo allemaal,
bedankt voor jullie reacties.
Wat heb ik zoal samen met Koos van Autobedrijf van Neerijnen gedaan. LPG installatie gecontroleerd op valse lucht, en alles opnieuw gekit dus dit kan het niet zijn. De installatie is trouwens nieuw en gelijk aan de oude Necam installatie van vroeger. Ontsteking opnieuw gecontroleerd statisch en met stroboscoop, ook goed. Carbarateurs zijn ook gereviseerd plus nieuwe ophangrubbers. Uitlaatgaswaarden op benzine en LPG zijn prima, op LPG zelfs beter (moet ook).
Daarna bij gasboer langs en het volgende geconstateerd. Bij lage rpm ca 1100 tot 2000 rpm hoor je zacht geplof (iets als PFFFFT) bij stil staande auto met motorkap open. Conclusie Backfire. Extra test rijden in 4 bij lage rpm 1200 rpm en gas geven, wat gebeurd stottert en pakt niet op. Conclusie eenduidig Backfire
Wat is Backfire
Volgens mij krijgt een bougie dan een vonk ( te vroeg of te laat) terwijl de zuiger met inlaatslag bezig is. Dit kan alleen al de ontsteking verkeerd werkt, toch
Wie weet wat de verschillen zijn meten zonder vacuüm vervroeging? Volgens mij levert het vacuüm extra info (stand gasklep en daarmee gewenst vermogen) om b.v. pingelen te voorkomen. Toerental info blijft volgens mij de belangrijkste input en die is gewaarborgd (via centrifugaal vervroeging of elektronisch). Of zou de combi van gemis vacuüm input en verkeerde curve dit verschijnsel kunnen opleveren? Curve die ingesteld was is 0 (1300 - 1600 Nuova). Wat doet de vacuüm input anyway voor de curve?? Uit de grafieken van zaagtand kan ik het niet zo direct uithalen.
Zaagtand wat raadt jij mij aan voor instelling.
aan GTV4, Afstellen en synchroniseren van carbs is altijd goed, maar leverde bij mij niets op
Laat me weten als je de oude ontsteking er in hebt gebouwd of het probleem over is, OK
Wat we nu noch gaan proberen is een123ignition zonder vacuüm uitproberen en uiteraard zeer nauwkeurig inbouwen en afstellen. Zaagtand wat denk je welke curve?
Hoor graag weer van jullie
Ciao JWL