Een Longnose...Raad het plaatjeLijkt een ca. 1965 1000 Bialbero te zijn....Welk type Abarth "1000" staat erachter?
Was ooit een e.o.a. topic van ?
Geen idee of er een topic over was... ws voor mijn tijd dan....
Een Longnose...Raad het plaatjeLijkt een ca. 1965 1000 Bialbero te zijn....Welk type Abarth "1000" staat erachter?
Was ooit een e.o.a. topic van ?
Dat franse spul snap ik ff niet, maar die Sub en de NSU............... idd prachtig!!Vrijwel al het reeds genoemde Italiaanse spul natuurlijk. Verder bijvoorbeeld nog:
* Porsche 930 (eerste serie, met vierbak, mannenauto)
* NSU Ro80 (vooruitstrevend design, gave techniek)
* Mercedes-Benz Geländewagen, G290D (dus niet zo'n semi-moderne met Brabus-uitmonstering)
* Pegeot 604, 505 Turbo, 309GTI16v zonder kat, 504 Coupé V6, 405 T16... (ik heb een zwak voor Peugeot )
* Citroën CX Turbo 2 (wát een gekke auto)
* Toyota 2000GT
* Subaru XT6 (raar merk, rare auto... dat stuurwiel alleen al)
En nog véél meer...
Dat franse spul snap ik ff niet Heb ik ook een jaar gehad, gaat gelukkig vanzelf over, maar die Sub en de NSU............... idd prachtig!!Vrijwel al het reeds genoemde Italiaanse spul natuurlijk. Verder bijvoorbeeld nog:
* Porsche 930 (eerste serie, met vierbak, mannenauto)
* NSU Ro80 (vooruitstrevend design, gave techniek)
* Mercedes-Benz Geländewagen, G290D (dus niet zo'n semi-moderne met Brabus-uitmonstering)
* Pegeot 604, 505 Turbo, 309GTI16v zonder kat, 504 Coupé V6, 405 T16... (ik heb een zwak voor Peugeot )
* Citroën CX Turbo 2 (wát een gekke auto)
* Toyota 2000GT
* Subaru XT6 (raar merk, rare auto... dat stuurwiel alleen al)
En nog véél meer...
Klopt, en zeker een Turbo 2 Heerlijke sloep, snel én comfortabel, en verbazingwekkend hoe behendig je zo'n grote auto over bochtige weggetjes kunt sturen. Hier een plaatje van mijn ex:Ik snap het Franse spul óók niet helemaal een CX zou ik zelf nooit willen hebben bijvoorbeeld, maar ik vind hem wél gaaf.
Ben erg benieuwd...mijn broer heeft er laatst eentje uit Frankrijk gehaald...Cassis van kleur.....wanneer voorzien van NL-kenteken vrees ik dat er wel eens een klein vergelijkend CX / GT testje zal gaan komen!Klopt, en zeker een Turbo 2 Heerlijke sloep, snel én comfortabel, en verbazingwekkend hoe behendig je zo'n grote auto over bochtige weggetjes kunt sturen..
Goede vriend van me uit het Brusselse is een heuse CX-liefhebber. Heeft er 10 waaronder 2 maal een GTi, 2 maal een Prestige en 3 maal een Break. Om zijn goede smaak te bevestigen, rijdt hij daarnaast Biturbo. Overigens zie ik recentelijk in Nederland steeds meer CX-en in zeer goede staat. Het wordt alleen maar mooier op straat. Dan te bedenken dat de familie Citroen uit Amsterdam kwam.Ben erg benieuwd...mijn broer heeft er laatst eentje uit Frankrijk gehaald...Cassis van kleur.....wanneer voorzien van NL-kenteken vrees ik dat er wel eens een klein vergelijkend CX / GT testje zal gaan komen!Klopt, en zeker een Turbo 2 Heerlijke sloep, snel én comfortabel, en verbazingwekkend hoe behendig je zo'n grote auto over bochtige weggetjes kunt sturen..