di feb 17, 2009 13:12
Het was te verwachten: het gaat ook vandaag niet lukken om de Mi.To af te halen. Ik zit al de hele morgen te wachten op een telefoontje, want het was 'alleen maar' een remlichtschakelaar die erin moest. Maar 'plotseling' waren er toch weer meer dingen aan de hand:
- De zijruit sluit niet goed (was bekend, maar nog niet hersteld);
- Een modificatie aan de stuurkolom;
- Er blijkt een pit in het dak te zitten (was mij ook al verteld, evenals de melding dat dit hersteld was).
De auto staat nu bij de schadeherstel, die zelfs moeten spuiten. Dat wil je helemaal niet weten bij je nieuwe auto.... Dan gaan ze morgen (hoop ik) de zijruit en de modificatie doen. Ze durven nu niets meer te zeggen, alleen dat ze me bellen als 'ie helemaal klaar is.
Het telefoongesprek begon met de mededeling dat het nog niet zeker was of het vandaag zou lukken. Toen ik hoorde van de schadeherstel incl. spuitwerk, wist ik al genoeg. Drie minuten later in het gesprek was het opeens duidelijk: "Nee, vandaag gaat zeker niet lukken". De verkoper hiermee confronterend was zijn reactie dat hij het dan niet goed gezegd had aan het begin van het gesprek. Nou, bij ons thuis noemen we dat gewoon liegen.
Inmiddels heb ik de leasemaatschappij gebeld, die is nu aan het onderzoeken wat de consequenties zijn als we van het contract afzien. Natuurlijk wil ik dat liever niet, maar in deze auto en deze garage heb ik weinig vertrouwen meer...
In ieder geval ga ik waarschijnlijk een weekendje weg zonder Mi.To. Ik kan wel een leen-Mi.To krijgen, maar mijn voorwaarden dat ik zonder reclame wil rijden en 'm pas terugbreng als ik mijn eigen Mi.To kom halen is denk ik een struikelblok.