Nou, dat schiet lekker op! Ik probeerde afgelopen zaterdag een tafeltje voor 6 te regelen in s'Hertogenbosch en bij
restaurant nummer 8 had ik prijs
Wat nou crisis!
Het leuke van s'Hertogenbosch is dat je er eigenlijk alleen maar goed kunt eten.
Een pruts-restaurant hebben ze er simpelweg niet.
Met z'n zessen naar Allerlei - de Visserij in de Korte Putstraat. Even een drankje aan de bar,
daarna naar de eerste etage waar de tafel klaarstond.
Vooraf een proeverij Visserij. Een compositie van zalm, tonijn, rivierkreeftjes, Hollandse garnaaltjes en een
heerlijke verse gemengde salade. Erg lekker.
Ondergetekende wil altijd een tussengerechtje, om de lange gezellige zit nog wat te verlengen, niet verstandig (100 kilo
)
wel weer een voltreffer; een trio van soepjes. dubbelgetrokken runderboullion, een kerriesoepje en een kreeftensoepje, heeeeeerlijk.
Als hoofdgerecht een dagverse zeetong, door kok Leon vakkundig gefileerd (als ik dat zelf moet doen wordt het een heleboel bende en
weinig zeetong
) met een citroentje erbij, perfect.
Als toetje een ananascarpaccio met wat schepijs en een niet thuis te brengen romig goedje in een glaasje
voor de rest erg lekker
al had ik even het idee dat de ananas in s'Hertogenbosch "op de bon" ging, het was een beetje weinig.
Tijdens den dis een lekker flesje droge witte huiswijn erbij en als afsluiter koffie met een likeurtje op het verwarmde terras
geserveerd. Na zo'n maaltijd doet een sigaartje het bij mij altijd goed
Samengevat; Een hele leuke zaak waar goed gekookt wordt! Veel aandacht van het bedienend personeel, en een keurige rekening.
Aanrader!
http://www.allerlei-visserij.nl/
Wie heeft er nog leuke tips?
Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.
Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....
.