zo, terug van vakantie een heerlijke voorhoofdsholteonsteking meegenomen, maar wel al een klein beetje beter, dus maar eens een avondje therapeutisch de garage in gedoken. De grille-vulstukjes die ik 2 weken geleden bij Wendola opgehaald heb gemonteerd, beetje gepriegel maar ziet er wel keurig uit nu. Beetje lopen vloeken tegen het motorkaplampje dat ik van Sibering (toch bedankt!) opgestuurd heb gekregen. Past niet mooi, lijkt heel erg, maar is denk ik net van een ander type alfa ofzo. De montagebeugeltjes komen niet uit. Moet ik nog wat sjieks op verzinnen. Komt wel goed.
Dan nog wat vraagjes:
1. Wielbouten. Ik heb 2 verschillende types, allebei een complete set. + nog wat losse rommel, maar da's niet belangrijk. Eigenlijk komt het op hetzelfde neer. Steek ik de bout door de (lichtmetalen) velg heb ik ongeveer een cm 'vlees' over. Is dat genoeg? En, (zie foto) het ene model ziet er veel ieler uit dan het ander. En heeft ook een heel ander model centreerrand. Maar welke kan ik nou beter gebruiken? Gevoelsmatig lijken die dikkere sterker, maar de draad, dikte etc. is hetzelfde. Wat is wijsheid?
2. Luchtfilters. Ik had het er van de week op de chat al over (Arjan!), ze passen net-niet. Een eigenaar voor mij heeft dat probleem kennelijk ook gehad, en heeft al een beetje met een van de montagegaten zitten rommelen. Hoe komt dit? Verkeerd type K&N? Wat is wijsheid? Gewoon de gaten aanpassen en monteren met een mooie dikke plak rubber ertussen ofzo om 't netjes af te dichten? Iemand een beter idee?
Dan heb ik ook nog deze kelkjes:
en eigenlijk zou ik ze het liefst zo monteren:
(maar dan met het hele filter erop, duh) maar is dat inderdaad de beste/mooiste methode? (ja, ik heb de discussie bij Tuning/etc gevolgd, dus ik wil absoluut wel proberen om de kelkjes ook echt te gebruiken!
3. Typeplaatje. Zie foto -> is dit goed genoeg? Hoort uiteraard naast de ruitensproeiermotor in de motorruimte. Moet je het eigenlijk gemonteerd hebben voor de apk ofzo? Ik vind het niet zo chique... niet dat ik nou zò'n chique auto aan het bouwen ben, maar toch...
ps volgende week als 't goed is 't interieur terug!