Toch de vraag maar eens stellen hier wannt ik raak in de warsels...
Wat is nou eigenlijk "Old Skool"?
"Old School" is volgens mij gewoon een oud schoolgebouw... maar "Old Skool"?
Ik zie hier van alles voorbij komen..
Gewoon oude auto's, klassiekers, youngtimers, ouderwetse meuk...
Is dat allemaal "Old Skool"?
Z, daar zeg je wat!
Nu komt de term "Old Skool" met 'k' niet voor in de titel of het eerste bericht maar 'Old School" met 'sch' wel. Het is alleen niet duidelijk wat het eigenlijk is: gewoon oude auto's, klassiekers, youngtimers, ouderwetse meuk? Een definitie mag er dan ontbreken, het eerste bericht, geeft, lijkt me, wel enige richting:
Vinden jullie het ook leuk om andere auto´s dan Alfa´s te zien, liefst 60-er, 70-er of 80-er jaren ...
Hoe ruim dat mag zijn, blijkt uit de titel die spreekt van "andere merken". Zeker, dit vertelt jou en mij nog niet wat "Old School" met 'sch' betekent. Echter als je "andere merken" leest als "alles behalve Alfa Romeo" dan zijn, interessant genoeg (of niet), de meeste berichten "on topic".
Maar is dat wel zo? Zijn alle ingezonden auto's wel "on topic" en dus "Old School" met 'sch'? Vanaf hier raak ik in de war. Het eerst bericht bevat nl. twee zinsnedes die je zou kunnen beschouwen als aanvullende voorwaarde, wil een auto zich qualificeren voor dit topic:
1.
andere auto´s dan Alfa´s ... maar goed onderhouden?
Duidelijk want meetbaar. Een auto is nl. goed onderhouden of niet. Mee eens?
2.
dan gaan mijn mondhoeken toch omhoog ...
Eveneens duidelijk. Maar meetbaar? Gaan jouw mondhoeken omhoog bij alle auto's uit dit topic? Waarschijnlijk gaan bij sommige mensen de mondhoeken omhoog als ze een auto met PVC bumper zien. De reden daarvan kan zelfs geheel tegenovergesteld zijn :
-)
Afgezien daarvan, is een goed onderhouden auto met PVC bumper uit de jaren '60, '70 of '80 derhalve "Old School"?
Ik weet het niet, Zaag. Het waren slechts gissingen en aannames. Grappig bedoeld, laat ik niet vergeten dat te vermelden. Het topic kan me nl. helemaal bekoren, net als de meeste de auto's die erin verschijnen.
En mocht "Old School" gewoon een oud schoolgebouw betekenen, zoals je al opperde, mag mijn inzending dan het prachtige hoofdgebouw zijn van European School Culham nabij Oxford
Bron: www.telegraph.co.uk.