Hoi Serre, allereerst welkom op dit forum.
Vwb je vraag: Ik neem aan dat het een Alfa 75 is ?
Bedoel je met bescherming het "bellhouse" wat de 'achterkant van de motor' verbindt met de carrosserie? Een soort aluminium staartstuk wat op het eind met een in rubber gevatte ijzeren strip (motorsteun) onder tegen je carrosserie vast zit gebout?
Zo ja, die hoeft er niet af om bij je voorste schijf te komen. Je kunt na het verwijderen van je uitlaat en dat rare tussenbalkje (halverwege de wagenbodem ) het tussenlager van je aandrijfas losmaken.
Als je de moeren van de motorsteun uit t staartstuk verwijderd kun je je motor wat achterover kantelen; je kunt nu met een dop en een verlengstuk op de ratel de 3 moeren losdraaien waarmee de hardyschijf tegen je vliegwiel zit. Zijn deze los kun je de aandrijfas bij de bak losmaken (wel alles even vooraf met een lakstift oid markeren hoe ie zat anders heb je na montage in een andere stand last van onbalans in je aandrijving...)
Je kunt nu door de as wat te 'knikken' bij de middelste hardyschijf de as laten zakken aan de bakzijde(beetje wrikken met een schroevendraaier oid). Trek nu de as weg van de motor. Als het goed is heb je op een gegeven moment je aandrijfas in de hand ( niet laten vallen , kunnen ze slecht tegen >onbalans!!)
Het kan zijn dat je te weinig ruimte hebt om de as ertussenuit te wippen , dan zal de dwarsbalk waar de versnellingsbak op steunt ook los moeten (2x3 bouten)
Monteer een verse schijf , beetje vet aan de astop en monteren in omgekeerde volgorde, suc6!
Grtz, fRank
edit: @Constantijn: doen wij binnenkort mee aan het kampioenschap synchroonschrijven ofwa???
Poetsen is voor mensen met patina-angst...