Een hele enkele keer heb ik echt slapeloze nachten gehad over een maserati (nou ja 2x om precies te zijn) en beide keren heb ik het niet aangedufd.
Na het lezen van bovenstaande post weet ik weer waarom.
Positief puntje: motorisch ondanks het hoge specifieke vermogen betrouwbaarder dan de (slechte) naam doet vermoeden, mits met beleid gereden en trouw onderhouden (b.v. distributie om de 20000). Helaas schort het vaak aan een duidelijke onderhoudshistorie: auto wordt vaak met laatste centen in een opwelling gekocht en voor de eerste grote beurt of bij problemen met een onverwacht hoge kostenpost weer van de hand gedaan, waarna de volgende enthousiasteling hem weer koopt met de laatst spaarcentjes enz...enz...Op het maseratiforum is het daardoor een komen en gaan van nieuwe eigenaren die enthousiast beginnen en binnen een aantal maanden weer verdwenen zijn. Vince Ghibli is toch een actief blijvertje gebleken...TE vette wagens, maar heb er TE veel in onderhoud met echt TE veel ellende. Durf ik niet te kopen...
En daar was ik, leuke Topic over Maserati hier op het Alfa forum, dalijk komt er ook nog een topic over Jaguar kan ik ook weer me hart ophalenIk dacht al, waar blijft Roy?