Omdat ik de Q4 steeds een beetje beter aan het maken ben, volgens mijn bescheiden mening, dacht ik dat het mischien leuk zou zijn om een overzichtje te maken van wat er tot nu toe op de auto geschroefd is.
Ik heb de Q4 gekocht in oktober 2001.
Het is een rode 155Q4 widebody uit 1995. En dan de versie met de ronde knipperlichten op de voorschermen.
Opties die al aanwezig waren toen ik hem kocht:
- Airco
- Schuifdak
- Cilmate control panel
- 16 inch stellares
- trekhaak
- Spoiler
- Mistlampen
- 2 liter turbo
- 4wd
190pk en 290 Nm, best leuk....
Onderdelen die sindsdien zijn vervangen/getjoened:
- Squadra chip.
- EPS uitlaat met behoud van de 3 kats.
- Harko heeft ooit een speciaal luchtfilter gemaakt wat ik nog steeds gebruik
- Veerpootbrug
- witte knipperlampen van een fiat coupe. (hormann)
- HF olifanten logo op de zijkanten
- Versterkte remleidingen
- Dot 5.1
- 17 inch 7J teamdynamics pro race 1.2 velgen
- 215/40/17 bridgestone potenza re050 banden
- versterkte koppeling (Nu einde oefening maar ik heb een opvolger.)
- Sportspruitstuk (made in china .)
- Turbo druk meter
- Volledig rosso 130 herspoten vanwege de 6 kleuren rood/paars op de auto. (Inmiddels al weer iets minder mooi geworden.)
- D2 instelbare road schokdemper set. Voor is camber in te stellen, hoogte en hardheid zijn in te stellen.
Inmiddels 254pk /379 Nm
Nu staat de auto op de brug vanwege een falende kopping, en de volgende onderdelen gaan toegevoegd worden:
- Brembo big brake kit. 305*28 omgeboord naar 4x98 van de 156 bbk.
- Alcon 6 kleps/flipper koppeling
- Versterkte drukgroep
- Brandstof druk meter.
Wat er ook gaat gebeuren:
- Balanceren van de aandrijfas naar achteren. Plus het vervangen van de rubbers om die as. Ik hoop een trilling in de auto bij 140km/h die ik vervelend vind op te lossen.
- De kap die de lucht naar de intercooler moet geleiden staat verkeerd gemonteerd. Dus dat moet veranderd worden. Daar verwacht ik nog wel wat winst van.
Dingen die ik nog in de bestelling heb staan:
- Bernacle widget
De auto zoals die er nu bij staat:
De auto heeft al een keer in de autoweek gestaan met mij pontificaal op de foto.
Vanaf 26 maart ook in de GTO in een mooi artikel. Ter nagedachtenis aan de wegversies van de dtm wagens van de jaren 80/90.