Egbertone
Guru
Guru

RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 20:05

Als we dan toch ideeën gaan lanceren...

Terugverwijzend naar het topic "moet een moderator verstand hebben van..." is het wellicht een idee om moderators per rubriek waar ze het meeste verstand van hebben in te delen, zodat ze alleen daar bevoegd zijn en dit dan ook zichtbaar te maken?

Beetje het idee van: http://www.ar145c.nl/forum/

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

ma feb 23, 2009 20:09

In dit geval: ja.

Het is overigens niet de bedoeling om elke handeling uitgebreid te verklaren, maar het is wel goed om eens te laten zien hoe zeer het manoevreren is langs een hele dunne lijn. Verwijderen maak je nooit iedereen blij mee, laten staan evenmin.

Dinky Boy
Miniaturista

Re: RE: ronal naafdoppen?

ma feb 23, 2009 20:20

Als we dan toch ideeën gaan lanceren...

Terugverwijzend naar het topic "moet een moderator verstand hebben van..." is het wellicht een idee om moderators per rubriek waar ze het meeste verstand van hebben in te delen, zodat ze alleen daar bevoegd zijn en dit dan ook zichtbaar te maken?

Beetje het idee van: http://www.ar145c.nl/forum/
Er is ooit wel een verdeling opgezet maar we kunnen allemaal overal modereren, wat op zo'n druk forum ook wel noodzakelijk is.
Die verwijdering was het gevolg van een foute aanname van mij en niet een gebrek aan kennis. Hoe belangrijk is die feitenkennis? Als iemand in Techniek een foute bewering doet, moet de moderator dan ingrijpen? De kern van het forum is dat je over die bewering discussieert. Bij voorkeur met argumenten, dat ontbreekt er helaas wel eens aan. De keren dat ik in techniek ingreep was omdat de partijen elkaar zwart maakten. Ik heb geen technisch inzicht nodig om dat te herkennen.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 23, 2009 20:30

Een idee is het sowieso.... ;)

Wie bepaalt wat 'zinnig' is?
Nou ,dat is best te realiseren natuurlijk. Je zou "zinnig" (ter beoordeling van de moderators) er wel bij moeten hebben staan, als vangnet voor mensen die denken met een x aantal onzin-posts snel even toegang te kunnen krijgen. Dat valt niet in regels te definiëren, maar als mod heb je dat snel genoeg door.
Je zou trouwens ook nog een minimale duur van het forumlidmaatschap kunnen hanteren.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dinky Boy
Miniaturista

ma feb 23, 2009 20:40

Je zou "zinnig" (ter beoordeling van de moderators) er wel bij moeten hebben staan,
Dus opnieuw eindeloze discussies en daar willen we juist vanaf. Bovendien is dat veel te bewerkelijk.

sudsprint
Guru
Guru

ma feb 23, 2009 21:08

Dus?: Te Koop. Ronal naafdopjes voor de liefhebber.
Giulietta 2.0 Turbo Autodelta(prototipo) 1984
Sprint 1.7 QV (Rood) 1989
33 16v QV (Rood) 1992
Gehad:
Sprint 1.7 QV I.E. 33 imola, 33 1,7 ie

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 23, 2009 21:10

Hier zit niets commercieels aan :evil: Hij is eenliefhebber puur zang.
Ik ken hem nu en weet hoe hij is.Laat hem die dingen maken en voor
een mooie prijs verkopen aan iemand die het nodig is.Moeten we hier
nu overal een discussie van maken als liefhebbers????????????
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Egbertone
Guru
Guru

ma feb 23, 2009 21:12

Dus?: Te Koop. Ronal naafdopjes voor de liefhebber.
Yep... gewoon even zoeken op de meest bekende verkoopsite.

Plaats het linkje hier maar niet, wordt het toch alleen maar weggemodereerd... schijnt niet meer te mogen... terwijl in de "gespot" rubriek nog wel liefst via een "sticky uitgelegd wordt hoe je het makkelijkst kan linken naar die bewuste site... maar die mag je dan zeker alleen maar in die rubriek aanhalen.
Laatst gewijzigd door Egbertone op ma feb 23, 2009 22:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Hylke
Moderator
Moderator

ma feb 23, 2009 22:48

Hier zit niets commercieels aan :evil: Hij is eenliefhebber puur zang.
Ik ken hem nu en weet hoe hij is.Laat hem die dingen maken en voor
een mooie prijs verkopen aan iemand die het nodig is.Moeten we hier
nu overal een discussie van maken als liefhebbers????????????
Ik denk dat je andere mensen tekort doet die net zo hard hun best doen om iets moois aan te bieden.
Voorop gesteld dat Stefan een prima oplossing heeft geregeld voor de erg gewilde naafdopjes, die ook nog eens betaalbaar zijn.
Tom&Serge van Alfa Centro bieden onderhoud, reparaties en schadeherstel aan tegen een super prijs, vind ik ook mooi.
De technische adviezen van Tom krijg je daarbij ook al jaren gratis.
Alfa Nord heeft wellicht de grootste verzameling onderdelen van 75's en consorten, zijn mensen ook erg blij mee.
Menig 75 (en Giulietta) heeft via hun onderkomen een nieuwe liefhebber gevonden.

Wat mij betreft mag iedereen geld verdienen op het forum, als particulier of bedrijf.
Het is echter wel zo dat er regels opgesteld zijn om misbruik en overvloedige commercie tegen te gaan.
Grensgevallen zullen altijd bediscussieerd worden en dat lijkt mij gezond om de regels van ons forum actueel en passend te houden.

Vraag me nog wel even hardop af of er misschien beter een topic kan komen waar mensen kwijt kunnen wat ze zelf graag zouden veranderen hier.
De afgelopen week werd elk topic overspoeld met negatieve reacties en frustraties, jammer om zo met je passie bezig te moeten zijn.

Ik heb in ieder geval niets te melden anders dan dat ik heerlijk heb genoten van het rijden in de Giulietta met Julian.

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 23, 2009 23:09

Nou daar gaat het mij ook hoofdzakelijk om.Niet om het één of ander,maar dat gedoe er om heen.
Regels zijn regels.Maar niet op iedere slak wat zout leggen.We zijn toch liefhebbers en als we
elkaar kunnen helpen waarom niet?Of moeten we Emile Ratelband eens op het forum hebben?
Wordt iedereen misschien weer wat positiever naar elkaar :wink:
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 23, 2009 23:12

Je zou "zinnig" (ter beoordeling van de moderators) er wel bij moeten hebben staan,
Dus opnieuw eindeloze discussies en daar willen we juist vanaf. Bovendien is dat veel te bewerkelijk.
Nee, dit is een uit zijn verband getrokken quote. Je moet verder lezen. "...als vangnet voor mensen die denken met een x aantal onzin-posts snel even toegang te kunnen krijgen. Dat valt niet in regels te definiëren, maar als mod heb je dat snel genoeg door."
Als een commerciële partij snel wat posts wil neerzetten om maar toegang te krijgen valt dat direct op. Je hebt het dan niet over discutabele situaties, maar over overduidelijke situaties. De formulering is er omdat dit niet in regels is te vangen.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD

Hylke
Moderator
Moderator

ma feb 23, 2009 23:13

Gelukkig is op het gebied van positiviteit alweer een hele slag gemaakt.
De bananendozen zijn weer open en de bijbehorende proza is weer als vanouds.

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 23, 2009 23:15

Regels zijn regels.Maar niet op iedere slak wat zout leggen.
Hier spreek je jezelf behoorlijk tegen volgens mij. Òf regels zijn regels, òf je besluit oogluikend uitzonderingen toe te staan. Allebei kan niet.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

ma feb 23, 2009 23:16

Ik vind de suggestie voor een apart gedeelte (topic of anders) voor "forumaangelegenheden" trouwens niet verkeerd. Kunnen mensen hun zegje kwijt zonder dat dit de rest van het forum vervuilt.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

di feb 24, 2009 11:39

het hosten van een druk forum als deze is niet gratis voor de scarb dus zou het (voor een deel?) uit de sponsoropbrengsten betaald kunnen worden, de sponsor krijgt er een (roulerende) banner voor terug dus "klanten" zien de reclame en de sponsor kan een (beperkt?) aantal commerciele posts doen.
De kracht van het SCARB forum is nou juist het vrij zijn van allerlei banners. Dat willen we graag zo houden. Je komt toch ook wel eens op AlfaBB? Echt plezierig forummen is het daar niet meer.
Right...

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Of plezierig forummen samenhangt met (1) roulerende banner van 40k die 10 x minder invloed heeft op de downloadsnelheid dan wat sommigen aan plaatjes in hun onderschrift stoppen is idd de vraag....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”