Ik heb alle reacties eens gelezen en wil er verder niet al te veel woorden aanvuil maken.Jammer dat er weer zo'n topic ontstaat.
Even uit mijn geheugen is er een oproep gedaan voor naafkapjes.
Waarom? Die dingen zijn schaars en worden zelfs gestolen op evenementen.
Vervolgens wordt door leden het idee toegejuigd en iemand gaat zijn nek uitsteken en laat eens wat proef exemplaren maken.
Nu is het een succes en maken we er meteen iets commercieels van wat dus niet mag volgens de forum regels. (waarom dan niet meteen de kop ingedrukt toen het alleen nog een idee was?)
Gaat hier iemand rijk van worden? Echt niet! De markt zal zeer snel verzadigd zijn en iemand (die toevallig ook een bedrijfje runt) heeft vele Alfisten blij gemaakt. Onstaat dit uit commercieel oogpunt? Ja een beetje wel natuurlijk maar meer om uit de kosten te komen dan om er rijk van te worden.
Op deze manier zullen dit soort nuttige acties niet meer bedacht en uitgevoerd worden. Dat zou dus echt zonde zijn.
Is er ook niet iemand die zijn nek uitsteekt bij een bedrijf om opnieuw voorruiten van een alfetta in productie te nemen?
Dit zijn juist acties die we moeten aanmoedigen en niet de kop indrukken.
Ik vind dit nogal overtrokken als ik eerlijk moet zijn. Niemand drukt iets de kop in, het gaat alleen maar over het plaatsen van een post. Niemand heeft iets tegen het idee op zich. En de oplossing is zelfs ook al gegeven: er zijn er hier zat die het in "gespot" kunnen zetten.Jammer dat er weer zo'n topic ontstaat.
Even uit mijn geheugen is er een oproep gedaan voor naafkapjes.
Waarom? Die dingen zijn schaars en worden zelfs gestolen op evenementen.
Vervolgens wordt door leden het idee toegejuigd en iemand gaat zijn nek uitsteken en laat eens wat proef exemplaren maken.
Nu is het een succes en maken we er meteen iets commercieels van wat dus niet mag volgens de forum regels. (waarom dan niet meteen de kop ingedrukt toen het alleen nog een idee was?)
Gaat hier iemand rijk van worden? Echt niet! De markt zal zeer snel verzadigd zijn en iemand (die toevallig ook een bedrijfje runt) heeft vele Alfisten blij gemaakt. Onstaat dit uit commercieel oogpunt? Ja een beetje wel natuurlijk maar meer om uit de kosten te komen dan om er rijk van te worden.
Op deze manier zullen dit soort nuttige acties niet meer bedacht en uitgevoerd worden. Dat zou dus echt zonde zijn.
Is er ook niet iemand die zijn nek uitsteekt bij een bedrijf om opnieuw voorruiten van een alfetta in productie te nemen?
Dit zijn juist acties die we moeten aanmoedigen en niet de kop indrukken.
Wat is het verschil dan met andere commerciële aanbieders? Die hebben toch ook spullen waar hier belangstelling voor bestaat?Ik zie het als een eenling die aan de wens voldoet van velen, en dus hobbymatig leden gaat helpen.
Is een prachtig innitiatief, wordt ie er rijk van in financieel opzicht ?? Nee!!!!
In een ander opzicht wordt ie wel rijk, hij krijgt er een hoop Alfa-vrienden bij.
... en hoe minder SCARB zelf nog heeft in te brengen.Reactie: "Maak dan maar meer organisaties deelgenoot van forum; hoe meer het "dragen" des te sterker het wordt!"
Wat brengt de scarb zelf nu in op het forum? Sec forum content dus?... en hoe minder SCARB zelf nog heeft in te brengen.Reactie: "Maak dan maar meer organisaties deelgenoot van forum; hoe meer het "dragen" des te sterker het wordt!"
Alleen heb ik het natuurlijk niet over forum content, maar over beleid en regels e.d.Wat brengt de scarb zelf nu in op het forum? Sec forum content dus?... en hoe minder SCARB zelf nog heeft in te brengen.Reactie: "Maak dan maar meer organisaties deelgenoot van forum; hoe meer het "dragen" des te sterker het wordt!"
Dat wordt dan toch juist duidelijker geregeld? Wil je commercieel posten, moet daar iets tegenover staan (een financiele bijdrage) die de scarb (en dus de donateurs) ten goede komt.Alleen heb ik het natuurlijk niet over forum content, maar over beleid en regels e.d.Wat brengt de scarb zelf nu in op het forum? Sec forum content dus?... en hoe minder SCARB zelf nog heeft in te brengen.