De Importeur geeft niet veel om zijn trouwe dealers, als ze denken dat een andere speler meer auto's kan afzetten in een bepaald rayon, laten ze die oude dealer net zo makkelijk vallen.
Voor een aantal is dat al fataal gebleken
Of het van de importeur komt of via de fabrikant via de importeur bij de verkoper, ergens geeft er iemand geen ruk om. Ik blijf het zeggen, je moet tegenwoordig blij zijn dat je een merk mag verkopen ipv dat een merk blij is dat je hun merk WIL verkopen. Uiteindelijk zijn het allemaal ondernemers, en ondernemers met of zonder passie maakt niet zoveel uit. ze willen er van rond komen en als het kan lol in hebben. Dus als je dan een voorkeur hebt voor een merk ga je daar voor de volle 100% voor, maar je bent ook ondernemer dus moet er brood op de plank komen. En als dat niet lukt met je voorkeur dan kies je als goede ondernemer voor brood op de plank en niet voor je voorkeur..... Consumenten onderzoeken zeggen vaak genoeg, 98% van de mensen kiezen niet voor een merk maar voor service. En wij als Alfa liefhebbers zien dat liever niet, wij kiezen voor het merk en nemen vanwege onze voorliefde (voorkeuze) ongemakkelijkheden voor lief, zo werkt het nu eenmaal (of dat nu een goede zaak is of niet doet er niet toe) SvL, of welke andere ondernemer dan ook maakt het uiteindelijk ( ook al is het met pijn in z'n hart) geen zak uit wat hij verkoopt als hij maar verkoopt voor brood op de plank. Hij zal zijn uiterste best doen iedereen tevreden te houden maar dat kan gewoon op een gegeven moment niet meer. En dan is de liefhebber die eens in de 10 jaar een nieuwe auto koopt echt minder belangrijk en ondergeschikt aan degene die iedere 3 jaar een nieuwe leasebak mag uitzoeken.