Foto's van de toonaangevende Carpi Tuning Show (mei 2008), bron van inspiratie voor Castiglioni, Colombo, Spada, Zagato en de grote Gandini.
Om te beginnen deze prachtige auto. De kleur paars is niet mijn smaak maar volgens ingewijden geeft paars een betere wegligging. Ik had hem liever gezien in rood-wit-groen. Voor wie dat niet weet: dat zijn de kleuren van de Italiaanse vlag, de Hongaarse vlag, de Ierse vlag, de Mexicaanse vlag, de Tajikistaanse vlag en nog wat vlaggen.
Bron: www.fantasytuningclub.it.
Achter het geperforeerde front bevindt zich een
tri-dynamische airbox. Dit ingenieuze systeem bestaat uit
drie stofzuigerslangen aangesloten op een
enkelvoudig gesloten luchtfilter dat zorgt voor een ongekend
sterke flow. Hierdoor zou het vermogen met 33% toenemen. Volgens mijn berekening: gem. 11% per stofzuigerslang.
Naar goed
tjoener-gebruik worden specificaties of prijsopgaven niet gepubliceerd. Maar op een ander Italiaans forum had de
geniale tjoener geschreven dat zijn uitvinding een groot succes is. Altijd mooi als
tjoeners beginnen te schrijven.
Hieronder: spiritueel interieur ...
Op advies van Jan des Bouvrie zal de ontgrendelingsknop van de motorkap worden vervangen door een speciale witte variant.
Op dezelfde foto-website trof ik deze auto aan. Het zoveelste bewijs dat een Alfa er gewoonweg beter uitziet na een
tjoenificatieve ingreep.