Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: ronal naafdoppen?

di feb 24, 2009 15:57

Dat wordt dan toch juist duidelijker geregeld? Wil je commercieel posten, moet daar iets tegenover staan (een financiele bijdrage) die de scarb (en dus de donateurs) ten goede komt.

Dat geeft een "sponsor" verder nog geen zeggenschap over forumregels natuurlijk.
Oh, jij verstaat sponsoren onder "deelgenoot maken". In dat geval heeft Dink dat al beantwoord volgens mij.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf niets tegen die oplossing hebben en het kan m.i. ook zeker geen kwaad om een dergelijk suggestie te doen. Alleen is dat inmiddels al gebeurd en is de suggestie afgewezen. Ik begrijp dat SCARB hier duidelijke ideeën over heeft.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

di feb 24, 2009 16:07

Dat wordt dan toch juist duidelijker geregeld? Wil je commercieel posten, moet daar iets tegenover staan (een financiele bijdrage) die de scarb (en dus de donateurs) ten goede komt.

Dat geeft een "sponsor" verder nog geen zeggenschap over forumregels natuurlijk.
Oh, jij verstaat sponsoren onder "deelgenoot maken". In dat geval heeft Dink dat al beantwoord volgens mij.
Begrijp me niet verkeerd, ik zou zelf niets tegen die oplossing hebben en het kan m.i. ook zeker geen kwaad om een dergelijk suggestie te doen. Alleen is dat inmiddels al gebeurd en is de suggestie afgewezen. Ik begrijp dat SCARB hier duidelijke ideeën over heeft.
Dat is dus precies wat ik bedoel..

Ik begrijp de tweeslachtigheid niet...

Niemand zal de in deze gebruikte argumenten oppakken om advertenties in het Klaverblaadje te gaan "verbieden".... niemand zal deze argumenten gebruiken om Alfa dealers of anderszins-hun-nering-met-Alfa-verdienende-ondernemers te bannen als startpunt voor de vele door de scarb georganiseerde ritten... niemand zal deze argumenten gebruiken om bv het Spettacolo "sponsor- en commercievrij" te maken...

In al die gevallen is commercie blijkbaar prima... en daar ben ik het ook mee eens... maar op het moment dat het over de digitale versie van de scarb gaat is het opeens een ander verhaal...

DAT begrijp ik dus niet... en nee, of ik het wel of niet begrijp doet er uiteraard niet toe..., is geen argument etc... maar ik zou het wel graag willen begrijpen.... Het lijkt wel een angst te zijn voor dat zaken opeens compleet uit de hand lopen als je commercie gedoseerd toelaat....
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: ronal naafdoppen?

di feb 24, 2009 16:19

Misschien hebben ze wel gewoon liever een "schone" website zonder reclames als visitekaartje van SCARB.

Het verschil met KB en evenementen lijkt mij (zonder verdere specifieke kennis van zaken te hebben) dat de adverteerders daar gewoon keihard nodig zijn om het mogelijk te maken.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di feb 24, 2009 17:28

ach jongens, simpel toch, de commercielen gaan gewoon wat vaker hun eigen advertenties op MP of E bay spotten, of laten dat door vriendjes doen. Probleem opgelost! en volledig binnen de grenzen van de forumregels. Sorry voor deze oplossing, nu is het niet meer nodig nog een keer 4 pagina`s vol te typen aan commentaar... :oops:
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

di feb 24, 2009 17:33

Ik zal nog even wat olie op het vuur gooien

Zelf heb ik al een keer een serie naafdoppen voor medeforummers gemaakt ,je wil niet weten hoeveel moeite het kost om bepaalde zaken gedaan te krijgen .

Krijg wel de indruk onderhand dat de "zeurders" vergeef me maar :wink: zelf niet de rasechte hobbyisten zijn die veel tijd in zaken voor anderen willen steken, UITZONDERINGEN altijd daargelaten.
natuurlijk leverd het een hobby portomonee op maar daar moet de hobby dan draaiende mee gehouden worden in mijn geval .
je doet er dan ook nog eens een aantal mede alfisten een plezier mee . en niet te vergeten het plezier wat je zelf hebt in het ontwikkelen van diverse zaken.

voor de KVK repareer ik geheel comercieel op naam van mijn eigen bedrijf (wat hier nog niet genoemd is)oa onderdelen die in citroens zitten, levert zeker zoveel op maar is ietsie minder leuk om te doen.
Dus wees blij met bv mensen als Stefan die zich er sterk voor maken om een zeer schaars product in uitstekende staat te kunnen leveren, zodat iedereen daarvan kan profiteren.
En als een paar naafdoppen hier aanbieden aan de hand van de vraag naar ..............zo commercieel is ...dan schiet mij maar lek :needcoffee:
zal wel mn oosterse nuchterheid zijn :roll:

SIMPELER denken mensen geeft veel minder problemen :whistle:

nog steeds :wink:
grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

MartijnGTA
Guru Duplice
Guru Duplice

di feb 24, 2009 17:46

zal wel mn oosterse nuchterheid zijn :roll:
Ook in westerse beschonken toestand klinkt deze hele discussie allemaal wat gefokt, hoor. Regels zijn regels, en dat is goed want anders wordt het ook op dit soort fora een puinhoop.

Maar je zal maar op zoek zijn naar een al dan niet moeilijk verkrijgbaar onderdeel...ik zou d'r blij mee zijn een "gouden tip" te krijgen, hoe commercieel ook. Ik geloof dat een belachelijke prijs op dit forum snel genoeg aan de schandpaal wordt genageld! :whistle:

En dan nog: ik heb geen idee wat ze moeten kosten, maar ik heb het vermoeden dat ik ze er niet voor kan maken!! :wink:
Nu:
156 GTA
156 Crosswagon x2
(SCARB 5781)

Ooit: 156 1.8 SW gaz, Giulietta Multi Air, 75 1.8IE, 155 2.0 16v

rednal
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 25, 2009 00:08

Aan het hele idee van Stefan om naafdopjes te gaan maken cq laten maken zit m.i geen greintje commercieels aan.
Had hij er wat aan willen verdienen hadden ze meer dan het dubbele gekost.
Om te moeten gaan adverteren om clubleden tegen kostprijs gelukkig te maken gaat mijns inziens wel echt te ver.
Op deze manier kan dus geen enkel clublid met een eigen bedrijf meer iets te koop aanbieden.
Met zo al een aantal topics vol met wellus - nietus gekift wordt het er voor een hoop leden niet leuker op.
Ik heb zelf een bedrijf in constructie en machinebouw en kan dus wel redelijk inschatten hoeveel tijd en moeite en geld dergelijke produkten kosten.
Laten we enorm zuinig op deze mensen zijn.

edit) btw. sta bij de kvk ook nog ingeschreven als a*********** ***********g, (autobedrijf) totaal niet aktief er zijn hier aktievere "beuntjes" die meer omzetten)) en heb mijn mooie 166 tb over.
deze mag een 1000 euro beneden kostprijs weg, dus absoluut niet commercieel.
om een hoop reaktie vervuiling op het forum te voorkomen pas er nu maar voor om hem hier te koop aan te bieden.
Laatst gewijzigd door rednal op wo feb 25, 2009 07:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

Gtv4
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 25, 2009 00:20

btw. sta bij de kvk ook nog ingeschreven als a*********** ***********g, (autobedrijf) en heb mijn mooie 166 tb over.
deze mag een 1000 euro beneden kostprijs weg, dus absoluut niet commercieel.
om een hoop vervuiling op het forum te voorkomen pas er maar voor om hem hier te koop aan te bieden.
Misschien moet er een screening komen om mensen met een KvK inschrijving extra in het oog te houden. :twisted:

:roll:

Met wat fantasie zijn mijn inschrijvingen ook wel Alfa gerelateerd. :?

:wink:

bralfa
Guru
Guru

wo feb 25, 2009 08:30

Als ik zo de reakties doorlees is het blijkbaar toch echt heel lastig om te lezen wat er nou daadwerkelijk geschreven staat.

In Stefans posting heb ik als reaktie, openlijk, de vraag gesteld of dit geen commerciele advertentie was. Hierop kreeg ik van een medeforummer een reaktie. Hierop heb ik geantwoord met een linkje uit de MP advertentie van Stefan.

Ben ik nou een zeikerd? Ben ik degeen die t verpest voor alle "liefhebbers" die wat extra's voor een ander doen?

In mijn ogen stel ik gewoon een open vraag in een open topic. Ik maak van de "commerciele" topics zelf ook geregeld gebruik om spullen aan de man te helpen. Ik probeer in techniek mensen te helpen bij technische vragen (daar waar mijn kennis dit toelaat). Ik reageer soms scherp. Zit gewoon in mijn persoontje.

Nergens zie ik in de richtlijnen voor het gebruik van dit medium dat mensen met X postings een voorkeursbehandeling dienen te krijgen boven mensen die hier net komen kijken.
Ik heb ook helemaal geen problemen met het initiatief van Stefan, in tegendeel. Waar ik wel moeite mee heb met de volledige willekeur van een aantal gebruikers van t forum. Dit heeft niet alleen betrekking op moderators.

Is er een nieuwkomer hier die gelijk een hoop spullen aanbied dan is deze persoon in de ogen van een aantal lieden een Marktplaats handelaar, wordt afgebrand en in enkele gevallen wordt dan de advertentie verwijderd.

Is het netjes dat deze "nieuwkomer" zich niet heeft voorgesteld? Nee. Is het verplicht??? Nee.
Is het netjes dat deze "nieuwkomer" afgebrand wordt??? Nee. Is het in strijd met de forumregels... JA!

Wordt het tijd dat er serieus naar het beleid van het forum gekeken wordt? Lijkt me wel...

'nuff said..
Shut up and ride!

SQUADRA LEO
Guru
Guru

wo feb 25, 2009 09:33

Amen !!

Helemaal goed.

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice

wo feb 25, 2009 10:24

Niets dan lof voor het initiatief van Stefan, maar wat jij noemt zijn niet de criteria. De naafdoppen komen van een commercieel bedrijf (beetje een pleonasme geloof ik), daar gaat het om. Daarnaast is het niet de meldende forummer die bepaalt wat commercieel is, maar de criteria die wij als moderators volgen.

Het melden heeft niets te maken met 'een hak zetten', maar met de wens het forum vrij te houden van commercie.
:thumbs:

rednal
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 25, 2009 10:56

Geen probleem met Stefans topic
Geen probleem met een vraag of dit commercieel is.

Wel moeite met een eindeloze discussie in dit en meerdere topics de laatste tijd over het wel of niet, wat pagina's lang kan doorgaan. :evil:
Veel wat er wordt geschreven kan per PB o.i.d. (ik denk wel eens wat, maar schrijf het maar niet. soms wel de beste oplossing)
Alfetta GTV 1980, Alfasud Sprint 1983, Alfa Giulietta 940

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

wo feb 25, 2009 13:30

Hij heeft geen eigen bedrijf zover ik weet.Hij is goed bezig.
Er is veelvraag naar en hij heeft de gok genomen om ze te laten maken.
Had ook iemand anders kunnen doen.Er zijn meer liefhebbers die onderdelen
die niet meer gemaakt worden weer in kleine aantallen laten maken.Ik zeg hulde
aan de leden die dit durven te ondernemen.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Hylke
Moderator
Moderator

wo feb 25, 2009 13:40

Dan ben je niet goed geïnformeerd. Stefan heeft sinds kort een eigen bedrijf onder de naam Spare Part Services Gramsbergen. Onder andere met onderdelen voor 33's, dus als je nog iets nodig hebt, kijk op de site.

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Mandello
Member
Member

wo feb 25, 2009 20:29

Ook nog maar een duit in het zakje:

Kijk a.u.b. uit met het te snel bestempelen van mensen als commercieel. Uiterlijke kenmerken als een KVK nummer of een website hoeven niets te betekenen. Vaak (denk aan Ebay of Marktplaats) zijn aanbieders zonder dit soort kenmerken " commercieler" dan je vanaf de buitenkant zou vermoeden.

Ik ken Stefan en zijn bedoelingen. Een ervan is duidelijk: hij wil niet rijk worden van de Alfaatjes, maar probeert zijn hobby betaalbaar te houden. Ikzelf verhuur b.v. af ten toe mijn Alfaatje voor een trouwerij. Aangezien ik de auto vanwege fiscale redenen op de zaak heb staan, krijgt de klant een keurige BTW bon met KVK nummer. En ja, ik heb ook een website laten maken door een handige student. Maar commercieel ......tot nu toe kost het alleen maar geld en dat zal ook wel zo blijven!

Ik denk dat de echt commerciele aanbieders snel genoeg opvallen. Immers, de meeste forummers zijn trouwe bezoekers die snel door hebben wat voor vlees ze in de kuip hebben. Denk b.v. maar eens aan de bevindingen bij Gespot.
Nu: Stelvio/33 1.7QV ‘88/33 1.7 ‘88 Circuit/F12 ‘72

Gehad: 33 1.7QV/Spider Coda Tronca/146/147/156/Bertone

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”