Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

Leegkopen SvL

vr feb 27, 2009 08:09

Aangezien mijn vorige topic niet geheel werd begrepen hier een vernieuwde stelling.
Wat vinden jullie als mede-forumleden van het ongegeneerd leegkopen van een levenswerk van 40 jaar door vele leden van ons forum.
Gewoon een lekker voordeel, of het laatste wat er nog overblijft van "ons merk" lekker goedkoop onderdeeltjes scoren van failliete alfa dealers want goedkoop aan je spullen komen is toch het allerbelangrijkste.

GTV42.0
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Leegroven SvL

vr feb 27, 2009 08:25

Als het maar bij liefhebbers terecht komt en niet bij van die grote opkopers.
GTV6 3.0 DRIVES YOU 2 PASSION!!!!

Gehad.
3x 33
2x 75
1x 155
2x 146
1x Alfetta sedan 2l
1x Alfetta GTV 2l
1x 156 2001
1x GTV6 2.5liter 1985
Nu;
1x 159 SW
1x Alfetta GTV6 3l 1982

database register.
Registerleider Alfetta GT GTV(6) en Giulietta 116

Rudolph
Guru
Guru

Re: Leegroven SvL

vr feb 27, 2009 08:34

PLOEF!
Laatst gewijzigd door Rudolph op do sep 16, 2010 22:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Contacteer: Website

vr feb 27, 2009 08:37

Sentiment en "ons merk" bestaan in zo'n geval niet. Het gaat over geld. Niets meer of minder.
Dirk - Giulia2000TS

Harrie
Member
Member

vr feb 27, 2009 08:56

Welcome to the real world! Dat een bedrijf als Sam van Lingen failliet is gegaan is heel triest en niet goed voor ons merk, maar het is nu eenmaal de economische realiteit van vandaag. Het systeem werkt gewoon zo: een bedrijf kan zijn schulden niet meer betalen en gaat failliet. Dat is niet alleen voor het bedrijf zelf heel naar maar zeker ook voor de schuldeisers. En om die nog een beetje tegemoet te komen (voor zover dat lukt) worden de bezittingen van het failiete bedrijf openbaar verkocht. Niets nieuws onder de zon, dat gebeurt al sinds jaar en dag, alleen door de moderne internet veilingen wordt het wel heel zichtbaar. Vroeger kwamen de opkopers bijeen in een zaaltje en voltrok alles zich relatief onzichtbaar. Niemand hoeft zich schuldig te voelen om iets op zo'n veiling te kopen. Integendeel, door de opbrengst van de veiling krijgen de schuldeisers misschien nog iets van hun vorderingen betaald.

En dat het systeem werkt hebben we kunnen zien. In de laatste uren van de veiling is er op sommige auto's nog flink geboden. Ik denk dat sommige auto's uiteindelijk (aankoopprijs + veilingkosten + noodzakelijk onderhoud) zelfs duurder uitkomen dan waarvoor ze bij Van Lingen in de showroom stonden. Als ik Sam van Lingen was, zou ik me daar pas echt druk over maken ...
Groet,

Harrie

Mijn Alfa's:
156 2.5 V6 1998, Spider QV 1988
eerder 2 x 75, 2 x 156, 4 x 164, 2 x Alfa 6, Giulietta, 147, 166

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: Leegkopen SvL

vr feb 27, 2009 09:08

mede-forumleden van het ongegeneerd leegkopen van een levenswerk van 40 jaar door vele leden van ons forum.
Wat een belachelijke stelling. Er gaan dagelijks vele bedrijven en/of particulieren failliet ( de kranten staan er vol mee tegenwoordig ) en daar heb ik je nog nooit over gehoord. Nu er een bekende Alfadealer aan de beurt is is de verontwaardiging groot. Nee, ik heb niks gekocht omdat het allemaal best wel prijzig is als ik de afgelopen biedingen zo bekijk, niet omdat ik er iets tegen heb. Het is erg genoeg dat er bedrijven op de fles gaan maar dat is niet mijn schuld. Ik voel mij niet verplicht om zomaar iets te gaan kopen omdat er een bedrijf in moeilijkheden verkeerd. Blijkbaar was jij een goede klant van Van Lingen en ja, dan is het zuur dat je daar niet meer naar toe kan gaan. Toch?

Dinky Boy
Miniaturista

RE: Leegkopen SvL

vr feb 27, 2009 09:09

Om een volgende clash te vermijden heb ik de topictitel plus een aantal teksten iets neutraler gemaakt.

Dinky Boy
Miniaturista

vr feb 27, 2009 09:14

In een faillissement zijn er ook nog schuldeisers die op hun geld wachten. Vanuit dat oogpunt: hoe meer koopjesjagers, hoe beter (waardoor het uiteindelijk geen 'koopjes' meer zijn).

bert
Guru Duplice
Guru Duplice

vr feb 27, 2009 09:49

De vestiging in Houten blijft open en de vaste klanten van SvL rijden mogelijk iets verder voor service, een occasion of een nieuwe Alfa. Het zou ook onmogelijk zijn om de complete inventaris over te brengen en stallen in Houten. Er wordt toch wel erg sentimenteel gesproken over de teloorgang van SvL terwijl men het dealerschap voortzet voor Utrecht e.o., doch op een kleinere schaal, vanuit een groot pand en in een interessant rayon.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Patrick
Guru
Guru

vr feb 27, 2009 09:58

Patrick, stel dat een drukkerij die al jaren bestaat en waar jij wel eens "tegen" werkt de belastingafdracht niet meer
kan voldoen en zodoende wordt uitverkocht.
In dat bedrijf staat de drukpers waar jij al jaren "het water van in den mond krijgt" maar zelf nog altijd
niet hebt gekocht omdat het nét even boven budget is.
Nu kun jij tijdens een veiling dat ding voor half geld op de kop tikken. Je kassa is gevuld en financieel kan het
dus uit, en je krijgt er ook nog een BTW faktuur bij.
Ga jij dat ding dan laten staan?
Dat heeft m.i. niets met sentiment te maken, dat is gewoon handel. En handel is wel eens hard ja.
M.a.w., ik kom bij jou echt wel je "Duitse-veeg-machine" ophalen als het mis gaat hoor! :blue_lol:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: Leegkopen SvL

vr feb 27, 2009 10:05

Aangezien mijn vorige topic niet geheel werd begrepen hier een vernieuwde stelling.
Wat vinden jullie als mede-forumleden van het ongegeneerd leegkopen van een levenswerk van 40 jaar door vele leden van ons forum.
Gewoon een lekker voordeel, of het laatste wat er nog overblijft van "ons merk" lekker goedkoop onderdeeltjes scoren van failliete alfa dealers want goedkoop aan je spullen komen is toch het allerbelangrijkste.
Het voelt misschien als een soort zakelijke lijkenpikkerij, wat dat betreft kan ik wel navoelen wat je bedoelt. Maar "ongegeneerd leegkopen"... leeg gaat het toch, daar verander je niets meer aan.
En als jij je nou eens in de positie van SvL verplaatst, wie gun je dan de voordeeltjes die er te halen zijn meer, trouwe klanten en andere Alfa-liefhebbers of anonieme opkopers?
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

ErwinV6

vr feb 27, 2009 10:06

SvL is een bedrijf wat aan het eind van het ritje moet zorgen dat hij winst maakt, doet hij dat niet en draait hij al langer verlies ga je failliet en is het afgelopen, net zoals bij alle andere bedrijven.
Dit is niet iets wat uit de lucht komt vallen dit zag men waarschijnlijk al lang aankomen.
Het probleem van de meeste bedrijven is dat alles gefinancierd is, ik weet ook dat SvL sowieso in 3 huurpanden zat wat ook enorme kosten met zich meebrengt.
Blijft de omzet achter en de kosten lopen door basta dat was het dan.
Het is jammer dat een naam als SvL failliet gaat maar zoals hierboven al beschreven het is goed dat dit soort uitverkopen er zijn, want reken
erop dat met een faillisement als dit er enorm veel bedrijven financieel bij in schieten en hopenlijk kunnen zij hiermee hun voordeel doen.
Dat er dan forumleden hierbij hun voordeel doen vind ik dikke prima, de schuldeisers krijgen hun geld en de kopers zijn er (hopenlijk) blij mee!

Wat me sowieso verbaast is hoe weinig eigen middelen veel bedrijven hebben (even niet met betrekking tot SvL) waardoor ze met de minste tegenslag al op de fles gaan.
Ik ken inmiddels diverse voorbeelden van ondernemers die enorm lopen dik te doen met grote huizen, dikke auto's, dure hobbies, dure bedrijfswagens ,waarvan er verschillende al het loodje hebben gelegd!
Helaas zullen er nog velen volgen wat nog veel meer van dit soort verkopingen tot stand zal brengen en waar vervolgens ook weer mensen hun voordeel mee zullen doen, ik vind het prima eigenlijk.........

Overigens vind ik het voorbeeld wat Bubbles aandraagt zeer treffend :wink:

GA!S
Member
Member

vr feb 27, 2009 10:11

Behalve de vestiging Houten voel ik weinig sentiment bij Savali. Hebben diverse auto's van vestiging Utrecht gekocht, maar de service en klantvriendelijkheid was geen haar beter dan welke andere autodealer dan ook.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 27, 2009 10:22

We kunnen er een heel lang en sentimenteel verhaal van maken, maar eigenlijk is dat zinloos.
De een z'n dood is de ander z'n brood, handel is handel, etc., etc.
Koopjes zitten er zelden bij. Uiteindelijk wordt er slechts één partij heel goed van (het veilinghuis) en dat is misschien wel een beetje wrang...
Maar ook daarvoor geldt: de een z'n dood.... bla, bla, bla, Cliché, maar toch weer zó waar. :wink:

Patrick
Guru
Guru

Re: RE: Leegkopen SvL

vr feb 27, 2009 10:23

Wat me sowieso verbaast is hoe weinig eigen middelen veel bedrijven hebben (even niet met betrekking tot SvL) waardoor ze met de minste tegenslag al op de fles gaan.
Ik ken inmiddels diverse voorbeelden van ondernemers die enorm lopen dik te doen met grote huizen, dikke auto's, dure hobbies, dure bedrijfswagens ,waarvan er verschillende al het loodje hebben gelegd!
Helaas zullen er nog velen volgen wat nog veel meer van dit soort verkopingen tot stand zal brengen en waar vervolgens ook weer mensen hun voordeel mee zullen doen, ik vind het prima eigenlijk.........
Mooi gesproken! En zo waar. Als ik in mijn bedrijfsauto over de snelweg ga kijk ik immer mijn ogen uit wat ik aan bedrijfsmaterieel tegenkom.
Busjes met kentekens waarvan de zwarte verf nog nat is, met 180PK, synchro, clima, 30 inch wielen enzovoort. De een na de ander.....
De leasemaatschappij regelt het wel. Helaas heeft een maand meestal nog maar 30 dagen en die zijn altijd zo om. En voor wie
nog nooit bij een leasemaatschappij binnen is geweest; je zakt er tot aan je knieholtes weg in het tapijt.
Wie denk je dat die ongein betaald? Juist!
Ook ik heb een onderneming, en ik kan melden; "kweek vleesch op den botten voor mindere tijden" Als je geld uitgeeft wat je nodig
hebt voor de bedrijfsvoering of nog erger, nog moet verdienen, dan gaat het heel hard de komende tijden.
Mijn oudste bus is van 1994, de jongste van 2006, in puntgave staat, zelf betaald En ze glimmen allemaal!

Voor de voormalige huizen en dito auto's van die ex-goudvinkjes moet je maar eens op Funda en Marktplaats kijken....... Aanbod te over.

Patrick.
(Kijkt rustig rond op de veilingstite's :wink: )
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Terug naar “Het Forum Café”