Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

RE: Leegkopen SvL

vr feb 27, 2009 11:16

Eindconclusie is dus, alles draait alleen om geld, voordeel voor jezelf halen en ikke ikke ikke ......... zoals sommige al schreven wrang............
Daarom ook dit topic, ik sta zelf ook vooraan als er voordeel te halen is hoor :wink:
maar was gewoon benieuwd hoe andere mensen hier over denken en je ziet het we verschillen nog steeds erg weinig van de dieren (recht van de sterkste)
De basis van de huidige problemen is dus volgens jullie lenen, of leasen zoals op de pof tegenwoordig duur heet.
SvL is idd een van de eerdere in deze omvalrij en ik voorspel dat er nog zeer vele gaan volgen, zeker als een maand maar 28 dagen heeft zoals deze .......
Zelf ben ik pas 20 jaar ondernemer en heb mijn branche van 3800 bedrijven zien slinken naar 1300 en in 2010 blijven daar er nog maar 800 van over(voorspelling planbureau)
De grote kaalslag is dus al geweest maar de toekomst blijft somber.
Wie weet wat er dus van mij nog in de verkoop gaat komen of verplicht komt??

Bubbels: mooie zwarte brabobedrijfsbus kopen? bijna nieuw (incl leasecontractje.......)
samen met een ander duits hok nu superrrrvoordeel 8)

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

Re: RE: Leegkopen SvL

vr feb 27, 2009 11:17

Patrick, stel dat een drukkerij die al jaren bestaat en waar jij wel eens "tegen" werkt de belastingafdracht niet meer
kan voldoen en zodoende wordt uitverkocht.
In dat bedrijf staat de drukpers waar jij al jaren "het water van in den mond krijgt" maar zelf nog altijd
niet hebt gekocht omdat het nét even boven budget is.
Nu kun jij tijdens een veiling dat ding voor half geld op de kop tikken. Je kassa is gevuld en financieel kan het
dus uit, en je krijgt er ook nog een BTW faktuur bij.
Ga jij dat ding dan laten staan?
Dat heeft m.i. niets met sentiment te maken, dat is gewoon handel. En handel is wel eens hard ja.
M.a.w., ik kom bij jou echt wel je "Duitse-veeg-machine" ophalen als het mis gaat hoor! :blue_lol:

Patrick.
Hoe maak ik een banaan krom: 2 concurrerende bedrijven of een groep pure koopjesjagers (je weet wel: voor een dubbeltje op de eerste rij types), daar gaan bedrijven als van Lingen aan failliet, heel simpel.
Zogenaamde 'merkliefde' :roll: Sinds Fiat is er zo wie zo al geen echte Alfa meer dus wat dat betreft..
Het moge duidelijk zijn dat een redelijk percentage op dit forum direkt in deze hoek ('dubbeltje' figuren) valt.
Laatst gewijzigd door Aernoudt op vr feb 27, 2009 11:28, 2 keer totaal gewijzigd.
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 27, 2009 11:23

Eindconclusie is dus, alles draait alleen om geld, voordeel voor jezelf halen en ikke ikke ikke ......... zoals sommige al schreven wrang............
Daarom ook dit topic, ik sta zelf ook vooraan als er voordeel te halen is hoor :wink:
Vreemde tegenstrijdige redenering. Vooral omdat deze topictitel eerste heette`leegroven` ipv leegkopen. :?

Hylke
Moderator
Moderator

vr feb 27, 2009 11:33

Als ik zo zie wat de diverse items opleveren, gaan de prijzen boven de marktprijzen uit komen.
Is er dan sprake van lijkenpikkerij, denk het niet, integendeel, SvL mag blij zijn met zo'n schare fanatiekelingen.

Zullen we kijken wat de diverse Daihatsu-items opgeleverd hebben?
Een Examiner levert een bom duiten op, die van Daihatsu bleef achter zonder biedingen.
Zelfs een stropdas, een setje barkrukken van overleden auto-onderdelen en een simpele bar vinden gretig aftrek.

Wie betaalt er in hemelsnaam meer dan EUR 500,- voor een stuk blik met lampen wat je aan de muur hangt?
Zolang het blik maar Alfa is, is er animo voor!

Helaas heb ik niets weten te bemachtigen op de veiling, prijzen werden mij te hoog.
Voordeeltjes zitten er echt niet bij, het is nu puur dat het aanbod laag ingezet wordt en het "hebbehebbehebbe"-gevoel geactiveerd wordt.
Het gevoel dat je dealeritems in je bezit hebt, zoals speciaal gereedschap, wandversieringen, ga zo maar door, dat is toch lekker?

Niet zeggen dat het niet zo is, want zo werkt het bij mij.

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

vr feb 27, 2009 11:44

maar was gewoon benieuwd hoe andere mensen hier over denken en je ziet het we verschillen nog steeds erg weinig van de dieren (recht van de sterkste)
De volgorde is dat EERST het bedrijf failliet gaat en dat DAARNA de koopjesjagers de boedel komen opkopen. Jij doet net alsof het andersom is.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Bialbero1962
Member
Member

vr feb 27, 2009 11:57

Hoe meer en hoe hoger de internetprijzen hoe beter voor de schuldeisers, alleen zullen dat de bank als pandhouder en de fiscus wel zijn.

Interessant is wel dat met zo'n internetveiling autos wel ineens massaal verkocht worden. Kun je dan niet beter je prijzen verlagen en meer volume proberen te krijgen..?
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

Patrick
Guru
Guru

vr feb 27, 2009 12:01

Bubbels: mooie zwarte brabobedrijfsbus kopen? bijna nieuw (incl leasecontractje.......)
samen met een ander duits hok nu superrrrvoordeel 8)
Tja, zwart is nu eenmaal de kleur van "vuil" in onze branche, dus ik blijf lekker in wit rijden.
Bovendien, lees eens goed VolksWagen = auto voor het volk, daar horen wij Alfisten toch niet bij.....? :blue_lol:

En voor eenieder die maar blijft doormalen over merkliefde:
Money makes the world go round! Ik zou wel eens willen weten hoeveel zogenaamde Alfa-liefhebbers er overblijven
als bijvoorbeeld BMW alle Alfarijders het aanbod doet een nieuwe 330i te kopen voor 20.000 Euro?
Geld telt toch niet? Merkentrouw gaat nu toch ook voor alles? Bullshit.
Werkelijk niemand zal nog doorrijden in een Opel 159!

(Hoe lang is het immers geleden dat er nog échte Alfa's met correcte wielaandrijving werden gebouwd?)

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

vr feb 27, 2009 12:08

Zit ik me daar net ff uit te rusten in het hoenderhok... vliegt er opeens een knuppel voorbij.... 8)
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

ErwinV6

vr feb 27, 2009 12:09

Verbazingwekkende discussie dit weer :?
Op het moment dat er dan ook nog wordt gezegd dat SvL door koopjesjagers kapot gaat zakt mijn broek helemaal af.
Zou het niet zijn dat ze met te weinig eigen middelen te veel geinvesteerd hebben en ook nog eens een merk hebben wat niet verkoopt?
Dit lijkt mij de enige reden waarom een bedrijf failliet gaat, waarbij het merk waarschijnlijk nog van minder belang is want ook andere bedrijven vallen om.
Eigenlijk weet ik niet waarom ik hier op in ga want het is toch heel simpel allemaal of ben ik nou echt gek!
Zo jetzt bin Ich fertig!

Overigens hoop ik niet dat er een zwarte VW bus word aangeboden binnenkort, want ik heb ook witte :wink:
Laatst gewijzigd door ErwinV6 op vr feb 27, 2009 12:11, 2 keer totaal gewijzigd.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 27, 2009 12:09

Kun je dan niet beter je prijzen verlagen en meer volume proberen te krijgen..?
Een dealer heeft hoge kosten, huur, personeel ed. En ze worden met garantie verkocht. De veilingauto`s niet.

Patrick
Guru
Guru

vr feb 27, 2009 12:12

Zit ik me daar net ff uit te rusten in het hoenderhok... vliegt er opeens een knuppel voorbij.... 8)
:jumping: Ik zie dat je een bouwhelm / hoed draagt in je avatar. Heeft dat er soms mee te maken? :blue_lol:

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...

vr feb 27, 2009 12:14

Hard Hat... of was het nou Hard Headed? :roll:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 27, 2009 12:16

Verbazingwekkende discussie dit weer :?
Ach ja. Het blijft een levendig forum. :blue_lol: Morgenavond telt dit topic 15 pagina`s of er hangt een slotje op. :lol:

Hylke
Moderator
Moderator

vr feb 27, 2009 12:20

Nee, dan moeten we eerst roepen dat SvL kapot gegaan is door de moddereters hier.
Nou, wie gooit nu het hoenderhok naar de knuppel toe?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Petje 75
Advanced Member
Advanced Member

vr feb 27, 2009 12:22

Zo jetzt bin Ich fertig!
Forum = discussie, mooi toch

Zaag wel oppassen hoor, het word er zo weer afgehaald

:oops:

Terug naar “Het Forum Café”