vr feb 27, 2009 12:35
koopjesjagers..ja, doen wij dagelijks.. Vraag mij af of de jagers op dit soort veilingen de echte koopjes weten te onderscheiden van de rest. Heb al (meerdere) verhalen gehoord dat op dit soort veilingen mn gereedschappen na opslag etc weg gaan voor nieuwprijs en zelfs meer.. Dan weet je als koper toch echt niet meer waar je mee bezig bent..
En hoe is het zover gekomen?/ ik denk dat de autobranche wat dat betreft eerst eens bij zichzelf te rade kan en moet gaan..
Saab in surceance, Opel volgt.??. En hoe komt dat?? Kapitaal misschien weggesluisd naar het moederbedrijf over de grote plas?? want opel noodlijdend?? niet door echt slechte verkopen denk ik...Wel door mismanagement van bovenaf. Op het moment dat de verkoop 20% stijgt is iedereen in jubelstemming, jaartje later nog want stabiel of zelfs nog meer groei, maar er rekening mee houden dat misschien toch ergens een verzadiging komt?? nee hoor... De verkopers slaan zich op de borst, kijk hoe goed ik ben.. nou nou geweldig...
er zijn mensen die mijn vakgebied hier graag als vergelijk gebruiken als ik mij ergens in meng (mag best hoor! ) , doe ik het zelf ook maar even: als ik als ondernemer met zeg maar 2000 patienten ga voor groei naar 4000 (om eens wat te noemen) en ik heb het bereikt, lekkerere zeer hoge diepte investeringen gedaan, duur pandje op A1 locatie (waarom eigenlijk??) , personeel extra etc etc, dan moet ik er wel rekening mee houden waar ik vandaan kom, namelijk die 2000...Want kan zo maar weer gebeuren. Overheidsregelgeving kan een zeer grote invloed hebben, en zo is er meer. Ik (en niet alleen ik hoor...) moet er dan wel rekening mee houden dat het wel eens weer terug kan vallen. Doe ik dat niet, en blijf je maar richten op nog verdere groei, dan kom je op een moment in een situatie dat je dat
MOET vasthouden omdat alles erop gebaseerd is. En dat is een situatie waar je jedan , dom dom dom, wel zelf in gebracht hebt. ( en om bij mijn vakgebied te blijven: daar vallen de eerste, mn juist de erg (te erg??) commercieel ingerichte klinieken ook al om..De kleinere zelfstandige heeft hier wel de toekomst, want die heeft nog een echte band met zijn klant, en dat is op het moment wel belangrijker dan aantallen..)
Er zijn factoren die je niet in de hand hebt, maar ja, je MOET die omzet halen, want de (te hoge) kosten kan je niet zo heel veel meer aan doen... Het pand moet betaals, de apparatuur moet (af-?)betaald, personeelslasten etc etc... Eigen schuld, in ieder geval deels, denk ik dan..
Alfa had er beter aan gedaan juist die kleinere dealers en de oude lang bestaande met naam , die in een localere behoefte voorzien in stand te houden, en te eren. Hebben ze niet gedaan. dom dom dom...
En dat er dan mensen (en ook kraaien) zijn die op de resten afduiken..: tja onder de streep is dat dan nog altijd in ieder geval deels een impuls(je) voor de economie...de een zijn dood etc..of zie ik dit helemaal verkeerd??
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.