Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

RE: Leegkopen SvL

vr feb 27, 2009 21:31

*Zaag loopt onschuldig fluitend het hoenderhok weer binnen... :whistle: *

Wie heeft het eigenlijk het faillissement voor die vestigingen aangevraagd...

Ik heb zo maar het vermoeden dat dat SvL zelf is geweest...

*Stekker eruit*

ALS dat zo is... maar het is slechts een vermoeden... is het dan minder dramatisch?
Mwah, dramatisch zou het pas zijn als ze helemaal weg waren, nu is het alleen maar zuur :wink:
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 28, 2009 09:43

Vooral dankzij 'Brussel' (waar men zich opeens, om maar eens een voorbeeld te noemen, met de netto-verkoopprijzen begon te bemoeien) zijn in Nederland de laatste jaren de marges op nieuwe auto's tamelijk dramatisch gekelderd.
oa dit (niet specifiek benoemd, dat niet nee ) is 1 van de zaken die ik aanhaalde, die ook in andere branches aan de orde zijn. namelijk gevolgen van overheidsingrijpen. Het zou wel fijn zijn als men ALLES wat ik schrijf GOED leest, en niet 1 of 2 regeltjes uit verband en context haalt en dan gaat voorzien van commentaar, wat ik zelf (op voorhand al) ook al gegeven heb... Dank u! (en bedankt Aernoudt, jij begreep het in ieder geval wel..)
Blijft overiend staan dat men eerder slechte verkoopcijfers heeft gehad, maar dat men ook toen de marges nog goed waren de zeer goede verkopen heeft gehad.

Alleen de vewrkoopcijfers zijn idd niet hetgeen waar het fout gaat. Sterker nog, hebben er denk ik onder de streep niets tot mee te maken..

En on-topic: ik denk dat SvL zelf conclusies heeft getrokken en heel doordacht schoon schip aan het maken is, voordat iemand anders voor de hele toko dat doet... Maar dat is mijn idee..
Want laten we wel wezen, de heren zelf zijn niet meer de jongsten, en zo`n groot bedrijf in deze tijd in zijn geheel verkopen is lastig.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

za feb 28, 2009 10:07

Geen idee of het in dit geval speelde, maar als je voorziet dat de schulden alleen maar oplopen (o.a. huur en belastingen die moeten blijven worden betaald) kan je beter zelf de stekker er uit trekken. Om erger te voorkomen. Dan zien sommige schuldeisers misschien nog een beetje van hun geld terug ipv helemaal niets.

Egbertone
Guru
Guru

Re: RE: Leegkopen SvL

za feb 28, 2009 10:51

En on-topic: ik denk dat SvL zelf conclusies heeft getrokken en heel doordacht schoon schip aan het maken is, voordat iemand anders voor de hele toko dat doet... Maar dat is mijn idee..
Want laten we wel wezen, de heren zelf zijn niet meer de jongsten, en zo`n groot bedrijf in deze tijd in zijn geheel verkopen is lastig.
Dat denk ik ook... getuige de tekst op de site van SvL

Quote uit de tekst, tweede alinea
De broers Sam en Fred van Lingen hebben de pensioengerechtigde leeftijd al lang bereikt maar zijn beiden nog met grote passie fulltime werkzaam. Helaas is er voor de toekomst geen opvolging binnen de familie en hebben de huidige economische omstandigheden hun invloed op de automobielsector. Dit heeft ons doen besluiten de bedrijfsvoering van onze Alfa Romeo dealerschappen te centraliseren op één verkooppunt, in ons grootste en nieuwste pand in Houten, langs de A27. Tot onze grote spijt zullen de vestigingen in Aalsmeer, Amersfoort, Amsterdam, Haarlem en Utrecht gesloten worden.

Waar komt die faillissementsgedachte eigenlijk vandaan?? Uit media als bijvoorbeeld de Staatscourant of Kamerkrant of is het een aanname vanwege de veiling?

Hylke
Moderator
Moderator

za feb 28, 2009 11:12

Letterlijke tekst van de website van BVA:
Online executieveiling in opdracht van pandhoudster, van ca. 110 auto’s verdeeld over 5 locaties’s wegens het faillissement van Sam van Lingen Haarlem B.V. o.a.: 'Alfa Romeo', 'Daihatsu', 'Toyota', 'Citroen', 'Fiat', 'Opel', 'Renault', 'Volkswagen', grote hoeveelheid 'Alfa Romeo' ONDERDELEN, BEDRIJFSINVENTARISSEN w.o.: HEFBRUGGEN, GEREEDSCHAPPEN, KANTOOR- EN WERKPLAATSINVENTARIS
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

AlfaTony
Guru
Guru

za feb 28, 2009 11:43

Patrick, stel dat een drukkerij die al jaren bestaat en waar jij wel eens "tegen" werkt de belastingafdracht niet meer
kan voldoen en zodoende wordt uitverkocht.
In dat bedrijf staat de drukpers waar jij al jaren "het water van in den mond krijgt" maar zelf nog altijd
niet hebt gekocht omdat het nét even boven budget is.
Nu kun jij tijdens een veiling dat ding voor half geld op de kop tikken. Je kassa is gevuld en financieel kan het
dus uit, en je krijgt er ook nog een BTW faktuur bij.
Ga jij dat ding dan laten staan?
Dat heeft m.i. niets met sentiment te maken, dat is gewoon handel. En handel is wel eens hard ja.
M.a.w., ik kom bij jou echt wel je "Duitse-veeg-machine" ophalen als het mis gaat hoor! :blue_lol:

Patrick.
Hebben we het hier dan over een Heidelberg :?:
Gehad:
Alfasud 1.7 TI QV GF-02-HD
Alfa 75 1.8 Turbo PV-73-VH
Alfa 33 1.3 VL ZV-85-NV
Alfa 33 1.7 16V Permanent 4 DL-ND-12
Alfa 145 1.9 JTD L 39-DG-BN

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 28, 2009 12:11

Waar komt die faillissementsgedachte eigenlijk vandaan?? Uit media als bijvoorbeeld de Staatscourant of Kamerkrant of is het een aanname vanwege de veiling?
Het is op zich geen onlogische gedachte, ook als ze zelf achter het sluiten zitten. Als de vestigingen zelfstandige BV's waren en onder schulden gebukt gingen kun je ze beter failliet laten gaan dan het moederbedrijf met de schulden op te zadelen.
Laatst gewijzigd door Alfavaganza op za feb 28, 2009 12:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

Dinky Boy
Miniaturista

za feb 28, 2009 12:12

Behalve veilingtekst, getuigt ook de site van de KvK van een faillissement:
Naam: Sam van Lingen Utrecht B.V.
Vestigingsadres: Franciscusdreef 56 -58
Vestigingsplaats: 3565AC Utrecht
KvK-nummer: 30110901 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Telefoonnummer curator: 030-2320800.

Bialbero1962
Member
Member

za feb 28, 2009 12:59

Faillissement is een goedkope manier om van duurovereenkomsten af te komen zoals arbeidsovereenkomsten en huurovereenkomsten. Voor personeel geldt normaal een ontslagvergoeding vaak gebaseerd op de voor een werkgever "dure" kantonrechtersformule. Werknemers krijgen een aantal weken salaris vergoed wat veel minder is dan een kantonrechtersformule-vergoeding. Huurovereenkomsten zijn vaak voor periodes van 5 jaar afgesloten zonder tussentijdse opzeggingsmogelijkheid. In faillissement kan met huurbetaling van max3 maanden volstaan worden.
Het risico voor Savali zal bestuudersaansprakelijkheid zijn voor het tekort in de boedel. Maar als zij aannemelijk kunnen maken dat de kredietcrises dit faillissement heeft ingeleiddan is dat risico minimaal. Savali zal dat wel met een goede advocaat hebben voorbereid. Hoop dat het personeel elders terecht kan.
Scarbnr:04609
Alfa Romeo Spider 2.0., 1993, rosso proteo
Alfa Romeo 155 1.8 TS 8v WB 1996, nero
Alfa Romeo GT 2.0 JTS Distinctive, 2009, grigio sterling
Eerste Alfa: Giulietta 2.0 Lusso, 1984

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 28, 2009 13:57

Ik voel mij er niet slecht bij om te bieden op kavels van Sam van Lingen in Amsterdam Noord.
Misschien komt dat wel omdat mijn vrouw haar auto daar in onderhoud had en ik daar ook nog allerlei spoed klusjes liet uitvoeren.
We hebben daar inmiddels een klein vermogen naar toe gebracht. Iets als aandenken is dan welkom.
Alhoewel... Toen heette de garage ook nog anders. Ik ben de naam glad vergeten.

Een aantal jaar geleden werd:
Alfa Fivan -> Kroymans
Alfa (Cesar?? ) -> Sam van Lingen
Dus als de broers van Lingen wisten dat de pensioen gerechtigde leeftijd eraan kwam en ze toch binnen enkele jaren zouden stoppen, waarom deze vestiging dan overnemen?

In ieder geval, er werkte daar een wat oudere Italiaan die nog verstand van zaken had betreffende "oudere" Alfa's zoals de 75.
Heerlijke koppige man die je nodig hebt in een goede garage.

Vreemd genoeg heb ik alleen geboden op kavels van deze vestiging. Ik wilde niet op kavels van andere vestigingen bieden.
Zoals vaak had ik niet goed in mijn agenda gekeken dus stond ik gisterochtend als enige voor een gesloten deur.

Toen raakte ik toch bedroeft.
De showroom stond nog vol en vooraan een prachtige Brera die bijna wit zilver was.
Deze wagen is voor 21.300 weggegaan, dus totaal ongeveer 25.500- 26.000. Dat voor een Brera 3.2 met 16.000 km's.

Op de deur een A4-je met een tekst dat de ruimte nu onder beheer van BVA was.
Ook al had ik mijn Nikon bij mij om foto's voor lesmateriaal te maken kon ik het niet over mijn hart krijgen om foto's hiervan te maken.

Brrr... en ik had het al zo koud.

kees artc6
Guru Triplo
Guru Triplo

za feb 28, 2009 14:20

Pik gewoon je voordeel mee, dat doe je ook op marktplaats en ebay, nu sentimenteel doen omdat het Sam betreft ? Lijkt me niet.
Het enige waarvoor deze hele affaire triest is, is voor het personeel.
Happy bargainhunting ! 8)
SCARB redacteur: Het Alfahart spreekt
159 3.2 V6 Q4
GTV 2000 van 1982
147 1.6

Afbeelding

Egbertone
Guru
Guru

za feb 28, 2009 17:00

Behalve veilingtekst, getuigt ook de site van de KvK van een faillissement:
Naam: Sam van Lingen Utrecht B.V.
Vestigingsadres: Franciscusdreef 56 -58
Vestigingsplaats: 3565AC Utrecht
KvK-nummer: 30110901 0000
Soort Inschrijving: Hoofdvestiging
Status: Faillissement
Kenmerk: Telefoonnummer curator: 030-2320800.
Kijk... daar heb je nog eens wat aan, aan die KvK site :wink:

Duidelijk in ieder geval, failliet dus!

Maar dan is onderstaand verhaaltje eigenlijk maar ehhh....

De broers Sam en Fred van Lingen hebben de pensioengerechtigde leeftijd al lang bereikt maar zijn beiden nog met grote passie fulltime werkzaam. Helaas is er voor de toekomst geen opvolging binnen de familie en hebben de huidige economische omstandigheden hun invloed op de automobielsector. Dit heeft ons doen besluiten de bedrijfsvoering van onze Alfa Romeo dealerschappen te centraliseren op één verkooppunt, in ons grootste en nieuwste pand in Houten, langs de A27. Tot onze grote spijt zullen de vestigingen in Aalsmeer, Amersfoort, Amsterdam, Haarlem en Utrecht gesloten worden.

... de halve waarheid??? Het accent ligt dus eerder op de economische omstandigheden als de opvolging.

Het blijft jammer natuurlijk.... maar beter vantevoren de boel inkrimpen als de hele tent over de kop.

Dinky Boy
Miniaturista

za feb 28, 2009 17:50

... de halve waarheid??? Het accent ligt dus eerder op de economische omstandigheden als de opvolging.
Of verstrekt de bank geen lening meer wegens onzekerheid van de opvolging? Onder welke noemer valt het dan?

Wat ik daarmee bedoel te zeggen: pas op met conclusies trekken. Slechts enkelen kennen het hele verhaal.

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za feb 28, 2009 20:51

Verbazingwekkende discussie dit weer :?
Ach ja. Het blijft een levendig forum. :blue_lol: Morgenavond telt dit topic 15 pagina`s of er hangt een slotje op. :lol:
Valt wat tegen............. of het moet heel hard gaan de komende drie uur.... (afgerond, want we doen liever niet aan breuken) :lol:

De forumklok loopt trouwens achter :? :o

Dinky Boy
Miniaturista

za feb 28, 2009 21:34

De forumklok loopt trouwens achter :? :o
Jij ook, dat is al een eeuwigheid zo ;)

Terug naar “Het Forum Café”