Vooral dankzij 'Brussel' (waar men zich opeens, om maar eens een voorbeeld te noemen, met de netto-verkoopprijzen begon te bemoeien) zijn in Nederland de laatste jaren de marges op nieuwe auto's tamelijk dramatisch gekelderd.
oa dit (niet specifiek benoemd, dat niet nee ) is 1 van de zaken die ik aanhaalde, die ook in andere branches aan de orde zijn. namelijk gevolgen van overheidsingrijpen. Het zou wel fijn zijn als men ALLES wat ik schrijf GOED leest, en niet 1 of 2 regeltjes uit verband en context haalt en dan gaat voorzien van commentaar, wat ik zelf (op voorhand al) ook al gegeven heb... Dank u! (en bedankt Aernoudt, jij begreep het in ieder geval wel..)
Blijft overiend staan dat men eerder slechte verkoopcijfers heeft gehad, maar dat men ook toen de marges nog goed waren de zeer goede verkopen heeft gehad.
Alleen de vewrkoopcijfers zijn idd niet hetgeen waar het fout gaat. Sterker nog, hebben er denk ik onder de streep niets tot mee te maken..
En on-topic: ik denk dat SvL zelf conclusies heeft getrokken en heel doordacht schoon schip aan het maken is, voordat iemand anders voor de hele toko dat doet... Maar dat is mijn idee..
Want laten we wel wezen, de heren zelf zijn niet meer de jongsten, en zo`n groot bedrijf in deze tijd in zijn geheel verkopen is lastig.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.