Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 15:44

nou de pech heeft toegeslagen, lekke koppakking en weigerende startmotor (met hamer wel)

het leven van een Berlina-eigenaar is niet altijd rozengeur en manenschijn :cry:

twijfel...

Waarover ?????
slopen :?
NEE :evil: een keiharde koets...verkoop of repareren :wink: ik gebruik de auto dagelijks en kan en mag hem niet missen voor mijn werk vandaar de twijfel. en de twijfel zit hem meer in welke reparatie, alleen de koppaking of meteen ook alles en dan wordt het weer erg prijzig....

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 16:52

Wat moet er nog meer aan gebeuren dan?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Egbertone
Guru
Guru
Berichten: 1309
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 06:59
Locatie: Haaglanden

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 17:08

Maarruh... die gasten waar CC de grootvaderlijke Volvo Bertone ooit weer aantrof eens door de mangel halen om olijfje aan ze te ontfutselen?
Olijfje ofwel de uitgekotste-erwtjesgroene (aldus Rik Z.) Berlina is inmiddels erg populair aan het worden.... :wink:


Ik zal binnenkort maar even alle foto's die ik nog heb online zetten voor de aspirant kopers

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 17:35

Maarruh... die gasten waar CC de grootvaderlijke Volvo Bertone ooit weer aantrof eens door de mangel halen om olijfje aan ze te ontfutselen?
Olijfje ofwel de uitgekotste-erwtjesgroene (aldus Rik Z.) Berlina is inmiddels erg populair aan het worden.... :wink:


Ik zal binnenkort maar even alle foto's die ik nog heb online zetten voor de aspirant kopers

Ik heb alle aspirantkoper erop gewezen dat er niet zoveel 2 liter olijfjes zijn.


En rik is jaloers :mrgreen:

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 17:40

nou de pech heeft toegeslagen, lekke koppakking en weigerende startmotor (met hamer wel)

het leven van een Berlina-eigenaar is niet altijd rozengeur en manenschijn :cry:

twijfel...

Waarover ?????
slopen :?
NEE :evil: een keiharde koets...verkoop of repareren :wink: ik gebruik de auto dagelijks en kan en mag hem niet missen voor mijn werk vandaar de twijfel. en de twijfel zit hem meer in welke reparatie, alleen de koppaking of meteen ook alles en dan wordt het weer erg prijzig....
koppakking repareren dus.Kost nix en de reparatie is een dag sleutelen.( goed voor de oefening)
Je moet de rest pas gaan aanpakken als je 5 liter olie per 1000 km bij moet vullen.

geen keus dus morgen koppakking halen en zondag weer rijden. :wink:

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 17:55


Waarover ?????
slopen :?
NEE :evil: een keiharde koets...verkoop of repareren :wink: ik gebruik de auto dagelijks en kan en mag hem niet missen voor mijn werk vandaar de twijfel. en de twijfel zit hem meer in welke reparatie, alleen de koppaking of meteen ook alles en dan wordt het weer erg prijzig....
koppakking repareren dus.Kost nix en de reparatie is een dag sleutelen.( goed voor de oefening)
Je moet de rest pas gaan aanpakken als je 5 liter olie per 1000 km bij moet vullen.

geen keus dus morgen koppakking halen en zondag weer rijden. :wink:
Kost nix ??? vlakken, pakkingset ,koelvoeistof, olie incl.filter, heb je een adres waar dat gratis te krijgen is :lol:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 18:03

Achhhh peanuts toch, ff uurtje eerder opstaan bakje koffie zetten ondertussen je dagelijks garage alfaromeo werkkloffie aantrekken, paar rek en strekoefeningen.
als warmup op het allerlaatste moment ff de koppakking kopen bij de plaatselijk onderdelerboer en dan snel de verwarmde van muziek doordrongen garage in 8)

Gebruikersavatar
Paliri
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2943
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:46
Locatie: Vallekeberg

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 18:10

Wat moet er nog meer aan gebeuren dan?
radiator en startmotor.

Olieverbruik is 1 l op op ca 1600 km. Maar ik ben een beetje aan het twijfelen, als je dan toch bezig bent moet je mischien ook de rest van het motortje aanpakken. Het motortje loopt overigens nog goed...maar is niet nieuw natuurlijjk :wink:
Achhhh peanuts toch, ff uurtje eerder opstaan bakje koffie zetten ondertussen je dagelijks garage alfaromeo werkkloffie aantrekken, paar rek en strekoefeningen.
als warmup op het allerlaatste moment ff de koppakking kopen bij de plaatselijk onderdelerboer en dan snel de verwarmde van muziek doordrongen garage in 8)
:lol:

koppakking repareren dus.Kost nix en de reparatie is een dag sleutelen.( goed voor de oefening)
Je moet de rest pas gaan aanpakken als je 5 liter olie per 1000 km bij moet vullen.

geen keus dus morgen koppakking halen en zondag weer rijden. :wink:
ben geen geoefende koppakingenvervanger dus dat lukt niet dit weekend, wat kost niks... :wink:

maar ik ben nogal gehecht aan het torretje :oops:
Kost nix ??? vlakken, pakkingset ,koelvoeistof, olie incl.filter, heb je een adres waar dat gratis te krijgen is :lol:
Roy alvast bedankt voor de tips :thumbs: excuses voor het PB bombardement...
Laatst gewijzigd door Paliri op vr mar 06, 2009 18:19, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTV
Guru
Guru
Berichten: 1482
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:43
Locatie: Stein/Elsloo

RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 18:16

:wink:

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 18:17

Ik vind eerlijk gezegd dat 1:1600 niet direct schrikbarend is, niet dat het niet veel is maar is goed mee te doen!
Al zullen je achtervolgers er minder plezier van hebben :biggrin:

Gewoon ff alle kosten naast elkaar leggen!
Alleen nieuwe pakking erin en weer verder kachelen......

Ik denk als je 1:1000 of lager gaat zitten en dan bv 1 cilinder specifiek je minder veel plezierige km's gaat krijgen!

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 18:22

Olieverbruik is 1 l op op ca 1600 km.
Ik ben ook pas gaan reviseren (eigenlijk ander torretje opbouwen) toen ik tijdens een scarb ritje het verzoek kreeg of ik achteraan wilde gaan rijden... een bijrijdster werd ziek van de oliewalm als ik van het gas ging... :lol: :lol: :lol:

De Fiat is ook een leuke op dat gebied... zo'n beetje ongeacht de rijstijl vergt die elke 400 KM een volle tank LPG en 1 liter smeerolie...

Op de lange afstand kun je aan de oliedruk zien dat het tijd wordt om te tanken... dan is er weer een liter olie verbrand, door de geringere hoeveelheid olie neemt daardoor de olietemperatuur toe en zakt de druk... :mrgreen:

Misschien ook maar eens reviseren.... :roll:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 18:28


verkoop of repareren :wink: ik gebruik de auto dagelijks en kan en mag hem niet missen voor mijn werk vandaar de twijfel. en de twijfel zit hem meer in welke reparatie, alleen de koppaking of meteen ook alles en dan wordt het weer erg prijzig....

verkopen met een lekke koppakking kost meer dan hem repareren, en met de bus naar je werk gaan kost tegenwoordig ook niet nix

De rest van de opmerkingen van mijn kant waren meer om je op te beuren
Heb je al een lekstopper geprobeerd,dat lukt toch wel in het weekeinde :wink:

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 18:31

Olieverbruik is 1 l op op ca 1600 km.
Ik ben ook pas gaan reviseren (eigenlijk ander torretje opbouwen) toen ik tijdens een scarb ritje het verzoek kreeg of ik achteraan wilde gaan rijden... een bijrijdster werd ziek van de oliewalm als ik van het gas ging... :lol: :lol: :lol:

De Fiat is ook een leuke op dat gebied... zo'n beetje ongeacht de rijstijl vergt die elke 400 KM een volle tank LPG en 1 liter smeerolie...

Op de lange afstand kun je aan de oliedruk zien dat het tijd wordt om te tanken... dan is er weer een liter olie verbrand, door de geringere hoeveelheid olie neemt daardoor de olietemperatuur toe en zakt de druk... :mrgreen:

Misschien ook maar eens reviseren.... :roll:
haha ik ken dat.
Maarrrrrrrrrrrrr dat italiaanse spul blijft rijden, dat dan ook wel weer.

siegerdehaan89
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2286
Lid geworden op: do sep 08, 2005 15:02

RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 18:49

Paliri, mocht je de berlina weg doen moet je me effe PBen..... :D :wink:

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Berlinaas wat is hier nu leuk aan.

vr mar 06, 2009 18:51

Paliri, mocht je de berlina weg doen moet je me effe PBen..... :D :wink:
Ik was eerst! :twisted:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”