Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

Re: RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

vr mar 06, 2009 18:42

fatsoenlijk ontlucht remsysteem met DOT4 en een setje Pagid Red/Ferodo DS2500/Roesch mij ruimschoots voldoende op een gewone straatauto.
prima dot 4 kan ik mij in vinden. Maar moet het allemaal standaard waarom dan geen standaard blokken erin? Wel het geld uitgeven aan Pagid maar niet die paar tientjes extra voor de goede remleidingen snap ik niet helemaal . Het aantaltopics over slecht functionerende remmen door van binnen opzwellende remleidingen op de diverse internationale forums is denk ik niet meer te tellen. BIj een oude auto waarvan herkomst en leeftijd van de flexibele leidingen (mn rem, maar ook brandstof en koelvloeistof vind ik) onbekend is zou ik vervangen. Dan kom je aan x-uren al dan niet dhz voor het werk en ontluchten, x euri materiaal voor nieuwe slangen, doe er dan een paar tientjes bij voor een toch wat lekkerder gevoel in het pedaal... Just my 2 cents. Maar ja die worden steeds vaker niet dan wel gewaardeerd, uit verband gehaald (en als je daarop aanspeekt kan er ook geen sorry meer vanaf, dank u! maar word over die kritiek gewoon heen gel-u-l-d...) bla bla de bla de bla etc etc...

toch graag gedaan..
Grinnnnnnnnnn niet op de kast laten jagen... daar is het al zo druk... :wink:

Heb al bij de laatste Sjuul mogen ondervinden dat rucksichtlos vervangen van de slangen (zowel rem-, koppeling- als brandstofslang) absoluut niet de verkeerde zet kan zijn...

De historie van deze auto is inderdaad grotendeels (totaal?) onbekend en omdat ik sowieso wel een fan ben van fijn werkende remmetjes en absoluut geloof dat de rvs slangen (ik blijf ze maar even zo noemen...) wel wat brengen en er TOCH nieuwe slangen op gaan lijkt me die stap niet aan discussie onderhevig...

Heb ook een setje rvs slangen klaarliggen voor de Berlina en zodra het niet meer zo t-ering koud is dat het gereedschap spontaan uit je (rem?)klauwen valt gaan die er onder.... samen met een hogere specificatie blokken (SBS Endurance).

Zag ik nou bij Alfaholics siliconen koelslangen? Iemand daar ervaring mee?

Over de remblokken twijfel ik nog... begreep uit Jef z'n post dat de blokken voor iig nieuw moeten (heb de auto verder nog totaal niet bekeken) dus toch maar eens oogjes open houden voor wat er zoal in de aanbieding is...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Egbertone
Guru
Guru

vr mar 06, 2009 19:12

Zag ik nou bij Alfaholics siliconen koelslangen? Iemand daar ervaring mee?
Goed gezien! Geen ervaring mee helaas, dus ik kan je er niets over vertellen. Vind het alleen wel jammer dat er dan op elk slangetje "Alfaholics staat....
... of is bij een UK versie alles in spiegelbeeld en komen de slangen bij ons bovenste onder te zitten... dan maakt het niet uit :blue_lol:

De rvs slangen.... doen!! Heb ze ook onder m'n Bertone zitten i.c.m alles nieuw of gereviseerd en Roesch blokken voor (is 1300 dus SBS pastte niet. Remt beter al de 2-liter remmen van m'n ex Berlina (komt die weer om de hoek kijken..)

Furrikain
Full Member
Full Member

vr mar 06, 2009 19:53

fatsoenlijk ontlucht remsysteem met DOT4 en een setje Pagid Red/Ferodo DS2500/Roesch mij ruimschoots voldoende op een gewone straatauto.
prima dot 4 kan ik mij in vinden. Maar moet het allemaal standaard waarom dan geen standaard blokken erin? Wel het geld uitgeven aan Pagid maar niet die paar tientjes extra voor de goede remleidingen snap ik niet helemaal . Het aantaltopics over slecht functionerende remmen door van binnen opzwellende remleidingen op de diverse internationale forums is denk ik niet meer te tellen. BIj een oude auto waarvan herkomst en leeftijd van de flexibele leidingen (mn rem, maar ook brandstof en koelvloeistof vind ik) onbekend is zou ik vervangen. Dan kom je aan x-uren al dan niet dhz voor het werk en ontluchten, x euri materiaal voor nieuwe slangen, doe er dan een paar tientjes bij voor een toch wat lekkerder gevoel in het pedaal... Just my 2 cents. Maar ja die worden steeds vaker niet dan wel gewaardeerd, uit verband gehaald (en als je daarop aanspeekt kan er ook geen sorry meer vanaf, dank u! maar word over die kritiek gewoon heen gel-u-l-d...) bla bla de bla de bla etc etc...

toch graag gedaan..
Jeetje, wat nemen wij alles snel persoonlijk.

Standaard remblokken mag van mij ook ja, ik speelde gewoon even in op de Pagid Blue suggestie en wou maar aantonen dat je ook een beter blok kan plaatsen zonder meteen naar blokken voor racetoepassing te gaan kijken. Staalomvlochten remleidingen kosten overigens ook meer dan "een paar tientjes", mag ieder voor zich beslissen of hij daar baat bij heeft: niet iedereen houdt er dezelfde rijstijl op na.

We hebben het hier over iemand met 0 ervaring wat betreft 75 remmerij en een systeem dat zelfs nog niet goed ontlucht is, vergeef mij als ik het dan nogal voorbarig vind om DOT 5.1, raceblokken en staalomvlochten leidingen voor te stellen.

Je citeert trouwens specifiek mijn post, mag ik daar uit afleiden dat jij vindt dat ik je suggestie "uit verband haal" en mij moet ergens voor moet verontschuldigen? :?

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Breuken... Alfa drie kwart honderd TS

vr mar 06, 2009 21:38

Je citeert trouwens specifiek mijn post, mag ik daar uit afleiden dat jij vindt dat ik je suggestie "uit verband haal" en mij moet ergens voor moet verontschuldigen?
over persoonlijk nemen gesproken... en even goed lezen schijnt lastig te blijven op dit forum... Nee ik vind niet dat jij je ergens voor moet verontschuldigen, sorry als dat je conclusie is maar het staat er echt niet. . Zou prettig zijn als anderen dat wel deden, dat wel... Want wat ik bedoel, ik spel het maar even uit, is dat als men teksten deels als quote neerzet , zeker ok nog eens als ze uit een heel ander topic komen, men de schrijver ervan m.i. tekort doet, sterker nog zelfs respectloos behandeld. Een stukje tekst wordt dan gebruikt om een eigen mening kracht bij te zetten, terwijl het volledig origineel wellicht zelfs iets heel anders bedoelt duidelijk te maken.

Dit gebeurt in dit forum herhaaldelijk, door meerdere mensen overigens. Ik heb het dus niet alleen over dit topic voor de duidelijkheid, en ook niet over 1 specifieke poster. En als je er iets van zegt negeert men het, of er wordt b.v. ineens met grofkorrelig zout gestrooid of wat dan ook, weer een keer gebrek aan respect voor elkaar en voor de mening/visie van iemand anders. Zijn al andere topics over volgeschreven en verandert niet nee, maar moet men er dan maar niets meer over zeggen?? denk `t niet....Gebeurt niet alleen mij hoor. Maar misschien ben ik er iets gevoeliger voor geworden ? zal de leeftijd wel zijn...
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Furrikain
Full Member
Full Member

vr mar 06, 2009 22:07

Je citeert trouwens specifiek mijn post, mag ik daar uit afleiden dat jij vindt dat ik je suggestie "uit verband haal" en mij moet ergens voor moet verontschuldigen?
over persoonlijk nemen gesproken... en even goed lezen schijnt lastig te blijven op dit forum... Nee ik vind niet dat jij je ergens voor moet verontschuldigen, sorry als dat je conclusie is maar het staat er echt niet. . Zou prettig zijn als anderen dat wel deden, dat wel... Want wat ik bedoel, ik spel het maar even uit, is dat als men teksten deels als quote neerzet , zeker ok nog eens als ze uit een heel ander topic komen, men de schrijver ervan m.i. tekort doet, sterker nog zelfs respectloos behandeld. Een stukje tekst wordt dan gebruikt om een eigen mening kracht bij te zetten, terwijl het volledig origineel wellicht zelfs iets heel anders bedoelt duidelijk te maken.

Dit gebeurt in dit forum herhaaldelijk, door meerdere mensen overigens. Ik heb het dus niet alleen over dit topic voor de duidelijkheid, en ook niet over 1 specifieke poster. En als je er iets van zegt negeert men het, of er wordt b.v. ineens met grofkorrelig zout gestrooid of wat dan ook, weer een keer gebrek aan respect voor elkaar en voor de mening/visie van iemand anders. Zijn al andere topics over volgeschreven en verandert niet nee, maar moet men er dan maar niets meer over zeggen?? denk `t niet....Gebeurt niet alleen mij hoor. Maar misschien ben ik er iets gevoeliger voor geworden ? zal de leeftijd wel zijn...
Van wat jij beschrijft heb ik dan weer geen last, dat zal allicht liggen aan het feit dat ik het geduld niet heb om dat soort topics te doorspitten. :lol:

Mijn verwarring zat'm dan ook in het feit dat je mijn post citeerde, dat doe ik namelijk als ik specifiek die persoon aanspreek. Zoals nu dus. ;)

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 06, 2009 22:12

bloodyhell lijkt geenstijl wel hier
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Furrikain
Full Member
Full Member

vr mar 06, 2009 22:13

Openlijk toegeven dat je geenstijl.nl frequenteert, is natuurlijk helemaal een slecht plan. ;)

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

vr mar 06, 2009 22:17

pfff ik geef ook openlijk toe dat alle alfa's na de 75 geen echte alfa's zijn en dat ik daarom een EVO heb gekocht omdat ik een wagen zonder ellende wil en m'n Bertoontje koester omdat omdat het een bertoontje is............;)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 06, 2009 22:17

Openlijk toegeven dat je geenstijl.nl frequenteert, is natuurlijk helemaal een slecht plan. ;)
Voor je het weet ben dan gruwelijk gepowned... :wink:

jef 75
Guru
Guru

vr mar 06, 2009 22:25

Zaagman,wat je moet doen om strakke remmen te krijgen bij deze 75.
-Nieuwe standaard remblokken vooraan monteren,rustig inrijden(dat maakt je blokken)
-het systeem nog eens deftig ontluchten(langste leiding eerst etc etc.)
-dan kan er verder gediscusieerd worden over het remsysteem,of het al dan niet voldoende remkracht bezit.

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 06, 2009 22:27

Gaat gebeuren Jef!

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

vr mar 06, 2009 22:27

idd gewoon goed ontluchten en frisse blokjes en zo'n apparaat remt als een achterlijke

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 06, 2009 22:37

Even dieper ingaand op de materie remschijf/ remblok........

vreemd geval: mijn 75 prima ontucht, ganbare klauwen, staal omvlochten slangen, standaard blokken en schijven. Verschillende keren gepoogd middels opschuren van schijven en blokken het remgedrag te verbeteren, zonder resultaat. Uiteindelijk blokken vervangen door roesch en weer de schijven opgeschuurd. (ik doe dat in de hoop verglazing tegen te gaan) Nu remt ie goed, zoals het hoord, niet overdreven bijterig of zo, gewoon goed, niets meer, niets minder.......

Mijn afgedankte blokken op de 75 van mijn zus gezet (die blokken waren immers echt helemaal op) en uiteraard ook even de schijven opgeschuurd.
En wel verdraaid zeg, ding remt ook gewoon goed! (en die heeft relatief recente, maar wel rubberen slangen)

Schiet mij maar lek. :?

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 06, 2009 22:39

:roll:

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr mar 06, 2009 22:43

Goh, valt me van je tegen, dat je dat niet weet. :lol:

:wink:

(mag toch wel off-topic he? :oops: )

Terug naar “Het Forum Café”