Grinnnnnnnnnn niet op de kast laten jagen... daar is het al zo druk...prima dot 4 kan ik mij in vinden. Maar moet het allemaal standaard waarom dan geen standaard blokken erin? Wel het geld uitgeven aan Pagid maar niet die paar tientjes extra voor de goede remleidingen snap ik niet helemaal . Het aantaltopics over slecht functionerende remmen door van binnen opzwellende remleidingen op de diverse internationale forums is denk ik niet meer te tellen. BIj een oude auto waarvan herkomst en leeftijd van de flexibele leidingen (mn rem, maar ook brandstof en koelvloeistof vind ik) onbekend is zou ik vervangen. Dan kom je aan x-uren al dan niet dhz voor het werk en ontluchten, x euri materiaal voor nieuwe slangen, doe er dan een paar tientjes bij voor een toch wat lekkerder gevoel in het pedaal... Just my 2 cents. Maar ja die worden steeds vaker niet dan wel gewaardeerd, uit verband gehaald (en als je daarop aanspeekt kan er ook geen sorry meer vanaf, dank u! maar word over die kritiek gewoon heen gel-u-l-d...) bla bla de bla de bla etc etc...fatsoenlijk ontlucht remsysteem met DOT4 en een setje Pagid Red/Ferodo DS2500/Roesch mij ruimschoots voldoende op een gewone straatauto.
toch graag gedaan..
Heb al bij de laatste Sjuul mogen ondervinden dat rucksichtlos vervangen van de slangen (zowel rem-, koppeling- als brandstofslang) absoluut niet de verkeerde zet kan zijn...
De historie van deze auto is inderdaad grotendeels (totaal?) onbekend en omdat ik sowieso wel een fan ben van fijn werkende remmetjes en absoluut geloof dat de rvs slangen (ik blijf ze maar even zo noemen...) wel wat brengen en er TOCH nieuwe slangen op gaan lijkt me die stap niet aan discussie onderhevig...
Heb ook een setje rvs slangen klaarliggen voor de Berlina en zodra het niet meer zo t-ering koud is dat het gereedschap spontaan uit je (rem?)klauwen valt gaan die er onder.... samen met een hogere specificatie blokken (SBS Endurance).
Zag ik nou bij Alfaholics siliconen koelslangen? Iemand daar ervaring mee?
Over de remblokken twijfel ik nog... begreep uit Jef z'n post dat de blokken voor iig nieuw moeten (heb de auto verder nog totaal niet bekeken) dus toch maar eens oogjes open houden voor wat er zoal in de aanbieding is...