@ Alfavaganza
Deze verdediging is een rasechte afleiding van de verkeerde conceptkeuze... want nu mag diesel alleen met diesel vergeleken worden en vooral niet met veruit superieure aandrijfconcepten hoewel het vergelijk met FC Appelscha natuurlijk wel een hele treffende is...
(is inhaken op de 17% van Tazio nog nodig?)
Diesel met Diesel vergelijken? Zoals reeds gemeld... 1905... da's 104 jaar geleden... een 200 pk scheepsdiesel... 2009... da's nu... een 205 pk autodiesel... de cilinderinhoud zal geslonken zijn (kan die uit 1905 niet vinden) en het toerental is gestegen (150 RPM vs... ???? 4500?)
Gleet implovement!
Oh en Zaag HEEFT (gedwongen!) gedieseld hoor... in die Le Mans "winnaars"... wat een teringbakken... bagger van de zuiverste stookolie! Ik zeg het u!
Dat was wel de tijd dat Zaag besloot dat die baggerbakker NIET de bijtelling waard waren en besloot km-administratie te voeren en zich privé in stijl te verplaatsen in een oudje... De twee populairste auto's hier bewegen zich niet voor niets voort op LPG....
Als je wilt volharden in je standpunt dat jij vindt dat een diesel fijn rijdt... mag dat hoor... er zijn hier wel vaker discussies over smaak en meningen (gelukkig!)... en niets is zo moeilijk als "loslaten"...
Wel mis ik opeens de eerder ter verdediging aangevoerde 58-jarige 159 Alfetta... met z'n 300 pk per liter... heeft die het veld moeten ruimen sinds de 97 pk / liter moderne diesel ter sprake kwam?
De overwinning op Le Mans? Ja, het is idd een overwinning... maar een holle overwinning... een gekochte overwinning... en zelfs anno 2009 hebben ze een headstart van bijna 40% meer cilinderinhoud nodig... hol, hol, hol... echo... (de discussie over dat de voordelen dmv van sponsorgeld gekocht zijn heeft ook afgedaan?)
Ik zou er respect voor gehad hebben als ze inderdaad met een superieure diesel gekomen waren van 4 liter met turbo (en alle andere zaken ook gelijk) en dan alle benzineauto's (van ook 4 liter met turbo) om de oren gereden hadden... ain't gonna happen... not now... not ever....
Een andere optie zou nog geweest zijn als ze gewoon een dieselklasse in het leven geroepen hadden... gewoon meedraaien in het normale veld... zelfde reglementen en kijken hoe hoog je eindigt... misschien hadden ze dan kunnen verrassen... de GT1's (de Aston-Martins) weten zich tenslotte ook wel eens in de top 5 te dringen.... en die krijgen toch echt geen voorkeursbehandeling a la Audi... die krijgen WEL mijn respect... dat vind ik een echte topprestatie!
Inhakend op wat gezegd werd dat het er in principe niet toe doet hoe de regels gesteld zijn... het gaat om het racen.... deels waar... maar het is Audi zelf die zich op de borst slaat dat ze met een diesel winnen....
Voor mij is het op die manier winnen als je zo veel voordelen toegeschoven krijgt hetzelfde als een F1 inschrijven bij de Yaris Cup en jezelf dan op de borst slaan dat je als eerste over de finishlijn gaat... Applaus!
Maar terug naar wat je zei... is dieselontwikkeling (of benzine) nu nog zinvol? Ik vind van niet... water naar de zee dragen want binnen afzienbare tijd (onze generatie gaat dat nog meemaken) is het met beide concepten toch afgelopen...
Op naar de toekomst!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...