Iemand die toevallig vanochtend ook de "shootout" tussen de electrische Killacycle en een normale Pro Stock drag fiets op Discovery gezien heeft?
In het programma reed de Killacycle nog "maar" 8.08 op de quarter mile, intussen rijden ze volgens hun website een "7"... (7.890 volgens
www.killacycle.com)
In het programma reden ze overigens eerst een 8.08 en vervolgens een back-up van 8.083 ZONDER tussendoor op te laden! Een volledige batterijlading kostte overigens 0,065 US$....
Volgens mij heeft elke vorm van verbrandingsmotor het gewoon gehad...
Daar doen de oost-europa-statistieken van de dieselaars ("vorig jaar verkochten we 1 Mercedes, dit jaar 2, dat is 100% toename!" vs "in de jaren 70 liepen we 80% achter op benzine motoren, nu nog maar 40%... we zijn dus 50% ingelopen!") niks aan af...
Als een electrische motorfiets (die als grootste nadeel toch echt z'n gewicht heeft en dat in een sport waar gewicht toch wel een der zwaarwegendere factoren is) zich zonder schaamte in het normale veld kan voegen lijkt me dat toch wel the writing on the wall...
Terug naar de kromme regelaanpassing voor Le Mans... als die diesels werkelijk zo fantastisch waren... waren ze wel aan banden gelegd met kleinere cilinderhouden etc.... net zoals de mannen uit Ingolstadt ooit wisten te bewerkstelligen met hun glorieuze Quattro... die de concurrentie werkelijk verpletterde... DAAR had (en heb!) ik respect voor... niet voor hun dieselgekonkel...
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...