TechnoStig

Re: RE: Toyo versleten, of nog bruikbaar ?

vr mar 06, 2009 22:16

gewoon omdraaien op de velg zodat het profiel aan de binnekant zit op je negatief camber afgestelde wagen lol
Understeer is when you hit the wall with rotten tyre on the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rotten tyre on the rear of the car.

8)

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: Toyo versleten, of nog bruikbaar ?

vr mar 06, 2009 22:27

8)
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

Gebruikersavatar
Eric
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 552
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:35
Locatie: Uithoorn

Re: RE: Toyo versleten, of nog bruikbaar ?

za mar 07, 2009 17:39

Indien niet doorgezet staat de achterband vlak op het asfalt.
Stel in het ultime geval dat je band dan alleen belast wordt op het stukje dat nog profiel heeft... dan heb je maar 50% vd grip..
stel dan dat band volledige het asfalt raakt... dan slijt door aandrijfkrachten (RWD) en twee toch wel erg scherpe bochtjes naar links waar altijd wat drift in zit, de re achterband toch wel redelijk snel...
Wat zo grappig is, is dat in het ene topic geroepen wordt dat de semislicks zo onwijs goedkooop zijn, en in het andere topic mensen geadviseerd wordt tot op de staaldraden door te rijden...
Laten we wle zijn, zo'n beslissing neem je zelf voor jou alleen, als iemand het niet zeker weet en hij vraagt advies, geeft aan wat minder circuit ervaring te hebben etc, dan adviseer je hem toch gewoon twee nwe of iig betere banden te nemen..

Of ben ik wéééér gek? :roll:

Laten we eens een ander argument gebruiken: Eric, ik vind je een toffe vent en gebruik dus goede banden, we willen niet dat je .. euuh in de banden verdwijnt!! :lol:
Dank je, lijkt me een goed voornemen .. :wink:
Advies wordt opgevolgd: Twee nieuwe gekocht, en monteer die voor. Van de 2e-handsjes komen de twee beste achter.

@Tim: Ik blijf op de Toyo's omdat we dan bij een natte baan geen banden hoeven te wisselen. Bovendien: Super prestaties en rondetijden om trots op zijn hoef ik ook nog niet te verwachten; eerst leren sturen en goeie lijnen rijden met de auto op de banden waar-ie op is afgesteld door de vorige eigenaar (die heel wat meer ervaring heeft). Bij wat meer ervaring gaan we experimenteren met slicks.
SCARB 00694

Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: Toyo versleten, of nog bruikbaar ?

za mar 07, 2009 18:01

Verstandig om op zeker te gaan en de Toyo's zijn echt niet slecht hoor. Sommige Slicks doen het minder. Let wel op je bandenspanning want aan de oude te oordelen waren die te hard [midden is iets meer gesleten dan de buitenkant waar je nog iets van een gleuf ziet. Succes met het spelen op de baan .... :wink:
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

veldhuis

RE: Toyo versleten, of nog bruikbaar ?

wo mar 18, 2009 19:53

ik zou er niet meer op rijden, heb zelf 2 x meegemaakt dat karkas breekt, en dat moet je niet in een snelle bocht meemaken!
gewoon nieuwe bestellen, en minder camber zetten dus.

Gebruikersavatar
Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 19:08
Locatie: Haaksbergen
Contacteer: Website

RE: Toyo versleten, of nog bruikbaar ?

do mar 19, 2009 10:53

Idd. Niet meer op rijden. Beter een paar frisse(re) exemplaren op de kop preberen te tikken.. Het is echt niet goed voor je zelfvertrouwen om op de eerste dag al lekker van de baan af te stuiteren wegens slechte banden...

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Terug naar “Racen - Algemeen”