Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: giulietta (update 27-10-2008; spaghetti PART II)

zo dec 21, 2008 21:04

Volhoudertje! 8)

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: GIULIETTA (update 21-12-2008; Eerste test elektriek)

zo dec 21, 2008 21:32

netjes joris!

begint weer een auto te worden..... :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: GIULIETTA (update 21-12-2008; Eerste test elektriek)

zo dec 21, 2008 21:42

Gaaf hoor, dat je het dashboard behouden hebt. :thumbs:

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: GIULIETTA (update 21-12-2008; Eerste test elektriek)

zo dec 21, 2008 21:45

De Giulietta tank is origineel niet voorzien van schotten en in de bocht kan het dan gebeuren dat je lucht aan gaat zuigen. Om dit te voorkomen kun je schotten in de tank lassen of een catchtankje monteren van een liter of twee.

Verder ziet het er weer keurig uit! 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: GIULIETTA (update 21-12-2008; Eerste test elektriek)

zo dec 21, 2008 22:41

Ik heb de ballen verstand van Guilietta's, maar déze vind ik gaaf!! Complimenten!
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA (update 21-12-2008; Eerste test elektriek)

wo dec 31, 2008 17:31

fRank,

De aanhouder wint!

Pieter,

Ja, langzaam aan wordt het wat maar zit nog veel werk in!

Allesandro,

Bedankt! Vind het zelf ook erg fraai.

Giuliettaevo,

In de tank van mijn Giulietta zitten schotten.
Het diepere midden gedeelte grenst links en rechts aan schotten.
Stof,

Bedankt voor het compliment!
Laatst gewijzigd door Joris Groeneveld op wo dec 31, 2008 18:37, 1 keer totaal gewijzigd.
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA (update 21-12-2008; Eerste test elektriek)

wo dec 31, 2008 17:59

De werkzaamheden aan de brandstoftank, opvoerpomp en vlotter zijn gedaan.

Ik heb bij fRank een rotte TS tank opgehaald waar ik het montagepunt van de opvoerpomp uit heb geslepen.
Op dit stuk zit tevens de aansluiting voor retour.

Afbeelding

De plaat heb ik gestraald en in de brandstoftank gelast.
Het montagegedeelte zit nu netjes in het midden van de brandstoftank.
Het middelste gedeelte is het diepste gedeelte van de tank en grenst aan weerszijden aan brandstofschotten.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanuit deze basis ben ik de opvoerpomp gaan aanpassen.
Originele pomp:

Afbeelding

De lengte van de buis is te lang.
Deze heb ik ingekort en de pomp onder een hoek naar rechts gesoldeerd.
Het originele theezakje (grofvuilfilter) heb ik vervangen door een fijnmazig alu zeefje afkomstig van een andere brandtsofpomp.
Deze zit met kleine popnagels op z;n plek.
De pomp zit nu iets uit het midden in de brandstoftank maar nog wel ruim in het middelste diepste gedeelte tegen de bodem tussen de schotten.

Afbeelding

De stang van de vlotter komt nu bij leegstand tegen de pomp aan.
De stang heb ik aangepast met een bocht zodat deze niet tegen de pomp aankomt.
Met een touwtje heb ik de vlotter van beneden (leeg) tot boven (vol) kunnen testen.
De vlotter blijft desondanks de extra aangebrachte massa ook gewoon drijven.

Afbeelding

Het spulletje op proef gemonteerd:

Afbeelding

De tank is van binnen in redelijk goede staat.
In de naden zit wel wat (hele lichte) roest vorming.
De lasplekken zijn nu onbeschermd.
Bij Unusual Classics heb ik een brandstoftank sealer gekocht,

Voor dat ik de sealer ga aanbrengen wil ik de tank gebruiken in een proefopstelling om de motor en het elektrische systeem mee te testen.
Als hij niet lekt breng ik de sealer aan en laat ik hem aan de buitenkant poedercoaten.

Grt,
Joris
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: GIULIETTA (update 31-12-2008; BRANDSTOFTANK)

wo dec 31, 2008 19:18

Wederom: =D>

Grtz,fRank

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: GIULIETTA (update 31-12-2008; BRANDSTOFTANK)

wo dec 31, 2008 20:15

Ziet hier: de netste oplosssing.... :blue_cool: 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8233
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:20
Locatie: Alfetta Transaxle Forum
Contacteer: Website

RE: GIULIETTA (update 31-12-2008; BRANDSTOFTANK)

do jan 01, 2009 09:31

Prachtig PROJECT, te mooi om mee te racen zeg ik 8)

RESPECT :thumbs:

Gebruikersavatar
Harry Tijssen
Guru
Guru
Berichten: 1385
Lid geworden op: di dec 28, 2004 21:40
Locatie: Hansweert
Contacteer: Website

RE: GIULIETTA (update 31-12-2008; BRANDSTOFTANK)

do jan 01, 2009 15:05

Jeetje Joris, is weer een knap staaltje arbeid man. =D> =D>
Harry Tijssen

Heb: 166 2.4 JTD 20v "03, 156 1.8 16v "03
Had: 75 2.0 carb. "86, 155 1.8 8v "93, 33 1.7 16v QV "92, 155 2.5 V6 12v EVO "95,145 1.4 16v "00, 155 2.0 16v "97,166 2.4 JTD "00

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA (update 31-12-2008; BRANDSTOFTANK)

di jan 27, 2009 10:12

Korte update/huidige stand van zaken.

Bij DPT (budget-)staalomvlochten brandstofslang, terugslagklep voor ontluchting, 32 mm verloop en meterstuk 32 mm Samco koelslang gekocht.

Brandstofpomp, beugels en montageplaat netjes gemaakt en gemonteerd met blindklinkmoeren en bouten:

Afbeelding
Afbeelding

Bougies (ngk) vervangen, nieuwe (beru) ontstekingskabels gemonteerd en koelsysteem aangesloten.
Alle koelslangen passen behalve de 2 van de radiator naar de motor.
De onderste (ratiator - waterpomp) is aan beide uiteinden iets ingekort en past nu goed.
Van de bovenste (radiator-thermostaat) is alleen de bocht vanaf de radiator behouden, de aansluiting naar de thermostaat is gemaakt met het Samco 32 mm verloopstuk en rechte slang.

Afbeelding

Nu moet ik nog een nieuw brandstoffilter, slangenklemmen voor brandstof- en koelsysteem en een verloop van 15mm --> 8mm voor terugslagklep ontluchting brandstoftank regelen.

Proefdraaien komt steeds dichterbij!
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: GIULIETTA (update 31-12-2008; BRANDSTOFTANK)

di jan 27, 2009 15:02

he joris,

je bent nog lekker aan het boren geweest :wink:
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Joris Groeneveld
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 714
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:03

RE: GIULIETTA (update 31-12-2008; BRANDSTOFTANK)

za mar 07, 2009 20:24

Met het doel de motor te laten draaien heb ik de laatste tijd een hoop punten afgewerkt.

De LMM met een gereinigd K&N filter gemonteerd.
Alle slangen in de motorruimte zijn aangelegd en geklemd met rvs aba.
De niveausensor van het koelvloeistofreservoir verwijdert en het gat in de dop afgedicht met een rond alu plaatje.
Het koelsysteem is afgevuld en ter controle afgeperst op 1 bar en na wat slangklemmen wat vaster te hebben gedraaid dicht bevonden.
Het remvloeistofreservoir ontdaan van de niveausensor en na een rondje vaatwasser gemonteerd met als extra zekerheid de welbesproken ty-wrap (zie race topic).
De remleidingen in de motorruimte vastgezet met leidingklemmen.

Afbeelding

De brandstofslangen zijn aangelegd en aangesloten.
De lengtes zijn nog wel in een overmaat, ik zal ze op de juiste lengte brengen als de slangen definitief in leidingklemmen op hun plek liggen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

I.p.v. het eerder geplande alu paneel heb ik de "radiobak" van de middenconsole afgezaagd en deze aan het dashboard bevestigd.
Ik heb een alu plaatje gemaakt wat hier precies in past en demonteerbaar is.
In dit plaatje zijn de hoofdstroomschakelaar en het startpaneel gemonteerd en deze zijn aangesloten.

Afbeelding

Afbeelding

Gisteravond en vandaag hebben mijn maat Win en ik (hartstikke bedankt Wim, zonder jouw hulp was ik hier niet uitgekomen!) de laatste werkzaamheden aan het elektrisch systeem gedaan.
Ik zal zelf de nodige draden nog op de juiste lengte brengen en netjes door de cabine leiden en afwerken.
De tank gevuld met wat 98 en deze bleef gelukkig dicht.

Toen was het tijd om de motor te starten.
Deze sloeg niet aan na wat zoekwerk bleken 3 van de 4 relais van het mms defect te zijn.
Deze direct vervangen en nogmaals gestart.
De motor sloeg bij de 2e poging aan!
Geweldige mijlpaal in dit project!
De motor draaide koud niet superstabiel maar eenmaal warm echt heel netjes.
Alles werkt; de toerenteller, temperatuurmeter, oliedruk meter.
De ventilator slaat netjes als het te warm begint te worden.

Filmpje:

http://www.youtube.com/watch?v=JDsbLJXrK2E
scarb 3814
Giulietta 1.6 GT 1985 2.0 TS trackday racer: 2:17@CPZ(ssar_2014/2016)/2:17@TT Assen(ssar_2015)
Maserati 3200 GT 1999 Nero Carbonio - pella in Grigio

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: GIULIETTA (update 31-12-2008; BRANDSTOFTANK)

za mar 07, 2009 20:30

Geweldig!

Nu heb je ook meteen weer een extra stimulans om snel verder te bouwen, de volgende stap is immers een proefrit kunnen maken. :D :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Projecten”