Wat je zegt, wel eigenaar, geen liefhebber. Mijn hart ligt bij de 155, maar moest een goedkoper alternatief vanwege de kms die ik maakte, de 146 is dus tijdelijk vervoer en want was uiteindelijk bedoeld voor mn ex. Overigens ben ik de 146 wel gaan waarderen, bijv het feit dat de achterbank plat kan en dat het parkeren een stuk gemakkelijker is als met de 155. Wel heb ik rij eigenschappen moeten inleveren en flink wat prestaties maar daarentegen bespaar ik aanzienlijk op brandstofkosten.Tja.... wel verreweg het kleinste 'zus-en-zo' liefhebbers en eigenaren topic.... Zo weinig eigenaren hier op het forum?
Of wel eigenaren, maar geen liefhebbers? Die moet ik misschien uitleggen.....
Ben zelf geen eigenaar, maar wel veelgebruiker van een 145 traktor. Ik zal er nooit een fan van worden, maar moet eerlijk togeven, dat er kwa wegligging best potentie inzit en ook de remmen volstaan ruimschoots. Het zitcomfort is buitengewoon, de betrouwbaarheid optimaal en de onderhoudskosten schrikbarend laag.
Er gaat domweg nooit iets stuk aan zo'n oldskool TD. Gedurende een kleine 2 ton (totaal 3,2 ton nu), enkel 1 radiateur, 1 waterpomp, 1 wiellager, 1 oliekoelerslang, 1 fuseekogel en 1x remschijven en blokken. Verder natuurlijk wel af en toe (vrij weinig eigenlijk ) olie en filtertjes....
Kortom: welbeschouwd los van emoties een wereldauto!
Dramatisch daarentegen zijn de deursloten. Iedere winter weer is het afzien. Roestgevoelig? Ja, maar dan alleen de voorste bumpersteunen en onderste radiatorbalk.
Deze traktor is niet fotogeniek.
Ik kan alleen echt niet wennen aan die kleine gastank, die maakt me compleet gek. Vaak genoeg dat ik een tank per dag leeg rij, als ik dan 500km gereden heb is dat niet erg, maar met 300-350km wel.