Tja, wat is lastig en slagen?
Mijn nieuwe squadra heb ik dus maandagmiddag verruild voor een F*rd 'Sherry'. Dinsdag met de regen was deze straatversie niet op de baan te houden en uiteindelijk heb ik hem 3 kwartier voor het examen op dinsdag total loss in de klassieke audi S geparkeerd.
4 rondjes gereden in een andere auto voor het examen. Helaas praktijk examen niet gehaald.
Huur auto afgeschreven, al met al dus geen goedkope 2 dagen. Waarom ik het niet gehaald heb ik me overigens nog onduidelijk. Ik wacht nog op de details, want de zeer beknopte uitleg 'snelheid en lijnen' vind ik te algemeen, makkelijk en niet passend na 2 dagen opleiding.
In het vervolg toch maar gewoon met het alfa'tje rijden, denk ik...
Maarten
Klote voor je Maarten.
Ik denk overigens dat wanneer snelheid en lijnen wordt gezegd, men heus wel per bocht, per ronde met je wil/ kan doornemen waar het fout ging. Maar wat men eigenlijk wilt zeggen is dat men verkeerde lijnen icm te lage snelheid ziet in zijn algemeenheid.
Als dat het geval is, dan is de essentie van racen weg. Ergo: vraag iemand eens "met licentie" om een paar uurtjes met je mee te rijden op een trackday (Zolder is het goedkoopste). Daarna bel je de KNAF eens op en legt ze uit dat je graag met de SI dit seizoen meerijdt.
Meerijden betekend voor de KNAF/ DNRT weer extra geld in het laadje. Dus ze zijn geneigd om op de racedag zelf een paar ronden in de training met je mee te rijden. De KNAF is immers aanwezig.
Leg ze uit dat je niet afreed in een bekende auto voor jou, maar vooral, dat je uren met een gelicentieerde coureur extra hebt geinvesteerd en dolgraag wilt afrijden. Dan lijkt mij, de KNAF heeft dit al eerder gedaan, dat jij DIT jaar nog kan/ gaat racen in de SI.
Waar een wil is....