Gebruikersavatar
GTIm
Full Member
Full Member
Berichten: 461
Lid geworden op: wo nov 12, 2008 12:59

RE: toyo/slicks/hankook

zo mar 08, 2009 11:25

2de hands in de Challenge? Vandaar Michel .. gna gna :lol:

Met mijn 17 inch zal ik waarschijnlijk met Michelin's gaan rijden. Ga nog de juiste maat voor m'n velgen zoeken omdat ik van 235 naar 210 of zo wil en iets lagere rij hoogte om beter met mijn bak uit te komen. Helaas geen Herbi Hankock's voor mij!
147 Cup 3.2V6, Bertone GT Veloce Gr. II

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: toyo/slicks/hankook

zo mar 08, 2009 13:34

Als Hankook (wat een naam blijft dat toch :lol: ) in de maat 235/45-17": wat kost dat ?
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

rallybanden.nl

RE: toyo/slicks/hankook

zo mar 08, 2009 18:50

waarom proberen jullie de indy slicks niet
verkrijgbaar in 2 compounds

medium soft
medium hard

en BETAALBAAR
[[/u]

rallybanden.nl

RE: toyo/slicks/hankook

zo mar 08, 2009 18:51

of de
federal ss595 racing semi/slick
ook betaalbaar

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: toyo/slicks/hankook

zo mar 08, 2009 19:24

Dit begint verdacht veel op reclame te lijken.... :? Zeker met zo'n nickname.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: toyo/slicks/hankook

zo mar 08, 2009 19:55

of de
federal ss595 racing semi/slick
ook betaalbaar
Omdat een Toyo 888 veeeeel beter is dan een Federal ss595 :!:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Raf
Junior Member
Junior Member
Berichten: 50
Lid geworden op: wo sep 14, 2005 11:16
Locatie: Schelluinen

RE: toyo/slicks/hankook

ma mar 09, 2009 12:30

Heb laatst banden Toyo 888 gekocht in England, scheelt behoorlijk in prijs.
www.camskill.com

Goede ervaringen mee, na bestelling had ik ze binnen 4 dagen geleverd.

Ik ga deze week nog een set bestellen, als iemand ook wil bestellen laat maar weten, scheelt allicht in de verzendkosten.
Giulia Super
Squadra Bianca

hagen111
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 644
Lid geworden op: di dec 28, 2004 22:08
Locatie: houten
Contacteer: Website

RE: toyo/slicks/hankook

ma mar 09, 2009 22:22

Ik heb Unox worsten gehaald bij de AH. Krijg van Unox een paar mooie oranje stickers voor op de auto. Eens kijken hoe dat rijdt. Ogen wel lekker stevig en plakkerig.

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: toyo/slicks/hankook

ma mar 09, 2009 23:33

zal mooi staan op een vaal-roze seicento die oranje plakkertjes :wink:

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

Re: RE: toyo/slicks/hankook

di mar 10, 2009 00:19

Ik heb Unox worsten gehaald bij de AH. Krijg van Unox een paar mooie oranje stickers voor op de auto. Eens kijken hoe dat rijdt. Ogen wel lekker stevig en plakkerig.
lol


:jumping:
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
147gta
Member
Member
Berichten: 105
Lid geworden op: vr sep 08, 2006 17:42
Locatie: 013
Contacteer: Website

Re: RE: toyo/slicks/hankook

vr mar 13, 2009 08:44

of de federal ss595 racing semi/slick
ook betaalbaar
Zeker een goede band en heel betaalbaar. We gebruiken deze al vele maanden op de 156 ring- en trackdaytool. Ideaal voor dit soort auto omdat de federal het op de openbare weg en in het nat ook prima doet en "on track" ook goed meekomt.
Gewoon aankomen op de federals en zo de baan op. Geen aparte regenbanden die mee moeten. 1 set banden voor alle vormen van gebruik. Perfect om de hobby betaalbaar te houden.

Maar de Federal is niet te vergelijken met een Toyo 888, dat is een stapje hoger op de bandenschaal denk ik.

Jammer alleen van de zachte wangen. Wij rijden de randen van een setje voorbanden kapot voordat het loopvlak ook maar enige vorm van slijtage begint te vertonen.
En is de rand versleten dan laat het loopvlak langzaam los. Nadeel van een onderstuurde voorwielaandrijver met te weinig camber op de vooras.

Afbeelding

Zelfs als we bijtijds banden L => R wisselen, dan nog hebben we twee versleten randen en amper slijtage aan loopvlak.

Voor mij is de Federal de ideale natweer en openbare weg band op dit type auto. Bij droog weer minder geschikt.

Ervaring met Hankook is beperkt tot de Ventus RS2 Z212. Die was in het droog prima, maar in het nat 100% waardeloos. (kan AB denk ik wel over meepraten. :wink:) Dus niet zo universeel als de Federal.
Robert
- 147 GTA
- 156 3.0 V6 Q2 Movit Intrax Madeno "Goos van Pelt"

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: toyo/slicks/hankook

vr mar 13, 2009 11:33

Zeker een goede band en heel betaalbaar. We gebruiken deze al vele maanden op de 156 ring- en trackdaytool. Ideaal voor dit soort auto omdat de federal het op de openbare weg en in het nat ook prima doet en "on track" ook goed meekomt.
Gewoon aankomen op de federals en zo de baan op. Geen aparte regenbanden die mee moeten. 1 set banden voor alle vormen van gebruik. Perfect om de hobby betaalbaar te houden.

Maar de Federal is niet te vergelijken met een Toyo 888, dat is een stapje hoger op de bandenschaal denk ik. Is dan ook fors duurder. :wink:

Jammer alleen van de zachte wangen. Wij rijden de randen van een setje voorbanden kapot voordat het loopvlak ook maar enige vorm van slijtage begint te vertonen.
En is de rand versleten dan laat het loopvlak langzaam los. Nadeel van een onderstuurde voorwielaandrijver met te weinig camber op de vooras.
Voor mij is de Federal de ideale natweer en openbare weg band op dit type auto. Bij droog weer minder geschikt. Op de rwd Alfetta met wel 2 graden camber op de vooras prima band, zowel op nat, als op droog!

Ervaring met Hankook is beperkt tot de Ventus RS2 Z212. Die was in het droog prima, maar in het nat 100% waardeloos. (kan AB denk ik wel over meepraten. :wink:) Dus niet zo universeel als de Federal. Bedankt voor de info, dan wordt die het dus zeker niet voor mij.
Ik wil de federals bestellen in de maat 205/50/15, maar die is op het moment uit het assortiment. :cry: Al diverse bedrijven geprobeerd, maar ook al staat ie op de site, als ze 'm niet op voorraad hebben, is het over en uit..... Weet iemand een adres, waar ze die nog wel hebben?

Canskill.com heb ik dus al geprobeerd. Maar helaas. :(

Gebruikersavatar
stephen
Guru
Guru
Berichten: 1786
Lid geworden op: ma jan 09, 2006 20:21
Locatie: warmenhuizen

RE: toyo/slicks/hankook

vr mar 13, 2009 12:14

das de maat waar ik ook aan zat te denken 205/50-15, daar ik de 195/50-15 wat klein vind ogen wat nu onder de Alfetta zit, en scheelt weer iets in hoogte v/d uitlaat :lol:

weet alleen nog niet of dit op 4-gats of 5-gats moet :-k daarom nog niet geprobeerd te bestellen.

maar iemand ervaring met de Hankook zoals door petje omschreven :?: in regen en op straat :?:
moet toch binnenkort de knoop doorhakken :wink: :wink:
Nu:
Giulietta Berlina TI 1960
Giulia 2000 Ti '70
Berlina 1750 TwinSpark '71
Giulia 1750 super '72
Alfetta 1.6 '76 1.8 Turbo
75 T.S. 1.8 Turbo

non alfa
vw spijlbus '64-2.0
vw variant 1972 2.0
Landcruiser 4.0D 1983
scarb 5082

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: toyo/slicks/hankook

vr mar 13, 2009 22:13

En deze, heeft iemand daar ervaringen mee: KUMHO V70A ? Is ook een betaalbaar alternatief.....

edit: Ik ga het mezelf niet langer moelijk maken.... gezien het prijsverschil met willekeurig welke andere semi-slick en dan meerdere positieve reviews, hankook Z211 it will be.! (via www.camskill.co.uk nauwelijks duurder dan een normale straatband :o )

De duidelijkste wil ik jullie niet onthouden:
The Z211 construction is similar to that of the other top R compound tires in that they have a square and very stiff sidewall, which is more like a true racing slick than a street tire This is an advantage over most of the other R compound tires on the market in that you get much better turn in since the tire sidewall does not flex or roll under. Another advantage of this type construction is you don’t need to have as much camber as the other R compound tires, which is great for the Spec Miata since we are limited to 2 and 2.5 degrees.

Handling is excellent with no surprises. I have had a chance to test them in everything from very wet to dry conditions and to race with them in the dry. In the wet the full thread gave me great feedback and were sticky even when cold. Even with standing water on parts of the track they were able to evacuate most of the water. In the dry they are even better. They are easy to drive at the maximum slip angle with no surprises. When you do exceed the maximum slip angle you will get audible and steering feedback in plenty of time before they let go. If you continue to push them over the maximum slip angle they will become greasy, even then they are still predictable although not as fast. To get them back all it takes is an easy lap and they don’t seem to have any ill effects after that.

Braking is controlled and predictable. Straight line threshold braking is deep and consistent. Even if you do lock them up they are easy to get rolling again with just a little brake modulation. I have not seen one flat spot yet even with long lockups. Trail braking is also great, this is because of the Z211 having stiff sidewalls the tire does not squirm even when you are asking it to turn and brake at the same time.

Longevity has been great. I have three sets for Miata Cup racing one set of full thread for rain and two sets shaved for dry conditions. The first set of shaved was used to learn the car and try different suspension setups over a two week time period at two different tracks for a total of 9 heat cycles. They have only minimal wear with over three and half hours of time on them. The other set of shaved I first heat cycled on the 20 minute morning practice. They seem to need only a minimal initial heat cycle and will come in after only a lap or two. They still work great even if you don’t have time for the initial heat cycle. My next session was a 20 minute qualifying for the race. They come up to temperature quickly so I was able to get my fast lap within the first three to five laps. I then had a 30 minute race that afternoon so this is now the third heat cycle on them. I used the same set from the day before for the next 30 minute qualify session, they were even faster than the day before. So I decided to use them for the 40 minute race and they did not let me down. They now have five heat cycles and two plus hours on them and seem to be as fast as they were after the initial heat cycle.

The Hankook company and personnel have been great to work with. First I would like to thank all of the Hankook people that came out to support all of us Miata cup competitors. It is great to have a tire company that has this much interest in how each of us are doing. After each track session a Hankook engineer would look at our tires and ask for our feedback and opinions. They also provided great information about tire temperatures, pressures and where to start with initial setups. Well done Hankook!

---
Derek Smith
#42 Miata Cup Competitor
Ik ga voor de 205/55/15 voor op de Alfetta. Aldus gaan de federals 205/50/15 over op de 75. Zo hebben beide auto's weer goede banden èn de juiste rolomtrek. (ik vind een redelijk kloppende snelheidsmeter wel handig op een straatauto ;) )

Einde van mijn off-topicgeleuter. :oops: :lol:

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: toyo/slicks/hankook

za mar 14, 2009 07:45

Die hankook's zijn in het nat inderdaad vergelijkbaar met Wanli's :lol: Was wel lachen op de Ring Geux 8)
Als je die op een RWD auto hebt zitten loop je het risico een artikeltje 5 aan je broek te krijgen: je kunt niet eens meer rijden zonder te driften :blue_cool:
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Terug naar “Racen - Algemeen”