'k Heb nu een Berlina en een Bertone (da's natuurlijk onzin, want de Berlina is ook een Bertone). De Bertone is 100x leuker dan de Berlina én mijn Bertone is echt in veel betere staat dan de Berlina. Maar toch... De Berlina blijft zo'n geweldige auto, in alle opzichten, ook om te zien! En zeker qua comfort. En zo ongelofelijk chique. Ik heb de Berlina nu weer terug nadat Robert er een nieuwe motor in heeft gezet, dus ik moet hem nu inrijden. Da's helemaal geen straf.
Vorig jaar zomer ben ik op vakantie geweest naar Corsica, Sardinië en de Molise. Ik had toen nog mijn moderne Alfa GT (2,0 Selespeed). Voor de vakantie heb ik echt getwijfeld waarmee we op vakantie zouden gaan, de Berlina of de moderne GT. (De GT is véél comfortabeler, sneller, airco, noem maar op.) Ik wist het echt niet. De beslissing werd voor ons genomen, want de GT was voor de vakantie niet klaar, ik moest hem bij Sam van Lingen in Houten laten staan. Dat is een heel ander verhaal, dat vertel ik nog wel eens. Enfin, dus noodgedwongen met de Berlina op weg. 5.500 kilometer in tweeënhalve week. We hebben nog nooit zo'n leuke vakantie gehad! "Bella machina! Auguri, auguri!" Mensen die vroeger ook zo'n auto hadden gehad! Natuurlijk is het warmer en lawaaieriger dan in een moderne auto met airco. Maar alle ramen kunnen open én het is oneindig veel leuker. Vroegûh hadden ze ook geen airco, hoor! De auto heeft ons nergens in de steek gelaten. Nou ja, ik heb er in Corsica nieuwe remblokken onder moeten laten zetten. Dat was mijn eigen schuld, want na de Tulp en nog een paar kleinere rally's had ik nagelaten de remblokken te vervangen. Maar een Midas-vestiging in Ajaccio zette er zo nieuwe onder - al was het toen wel wat te laat, ijzer op ijzer en heb ik thuis wel een remschijf moeten vervangen.
Dat was onder andere de reden om na mijn vakantie de GT uit 2004 in te ruilen voor weer een GT. Maar nu een van 36 jaar oud.