Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8037
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: RACECURSUS MG COMPETITIONS/TRACK TIME.

do mar 12, 2009 13:13

Inderdaad heeft hij ook gedaan, was de vuurdoop voor de wagen had slechts 5 meter gereden (van de werkplaats naar de trailer) helaas nog een waterlekkage gehad dus de cursus in een andere wagen voortgezet. Ook 2 andere toekomstig SI rijders hebben meegereden. o.a. in de ex. Pieter GTV.
Maarten ook geslaagd dus? Wordt al een serieus team Barend! 8)

Grtz,fRank

Tinho
Newbie
Newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 16:20
Locatie: Breda

RE: RACECURSUS MG COMPETITIONS/TRACK TIME.

do mar 12, 2009 16:08

Tja, wat is lastig en slagen?

Mijn nieuwe squadra heb ik dus maandagmiddag verruild voor een F*rd 'Sherry'. Dinsdag met de regen was deze straatversie niet op de baan te houden en uiteindelijk heb ik hem 3 kwartier voor het examen op dinsdag total loss in de klassieke audi S geparkeerd.
4 rondjes gereden in een andere auto voor het examen. Helaas praktijk examen niet gehaald.
Huur auto afgeschreven, al met al dus geen goedkope 2 dagen. Waarom ik het niet gehaald heb ik me overigens nog onduidelijk. Ik wacht nog op de details, want de zeer beknopte uitleg 'snelheid en lijnen' vind ik te algemeen, makkelijk en niet passend na 2 dagen opleiding.

In het vervolg toch maar gewoon met het alfa'tje rijden, denk ik...

Maarten

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: RACECURSUS MG COMPETITIONS/TRACK TIME.

do mar 12, 2009 17:07

bummer. enige positieve is dat er 1 fod minder is... Ben benieuwd, de meesten die zakken doen dat op theorie dacht ik . En dat die fod total is kan invloed hebben, hangt ervanaf hoe het gebeurt is. Ze wegen toch alles mee wat zien, niet alleen bij het examen zelf.
Maar er kan toch een herkansing plaatsvinden neem ik aan?

succes daarbij!
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Lunatic
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 731
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 22:14
Locatie: Zaamslag..Zeeuws Vlaanderen ¿

RE: RACECURSUS MG COMPETITIONS/TRACK TIME.

do mar 12, 2009 17:20

bij mij 2 weken terug zaten ze ook bezig van dan ik buiten de ideale lijn ging maar in de bochten was ik sneller dan een 325 dus zette ik hem ernaast op het rechte stuk stak hij me weer voorbij..dusja tot hoever ga je.
maar gelukkig heb ik hem toch binnen :D
anders was er een mogelijkheid om 22maart op zandvoort opnieuw examen af te leggen, dit was bij RSZ!
dus is nog een mogelijkheid om alleen examen de doen..kosten waren 120 euro!

en gefelli voor derest!
No Risk No Fun

159 1750 TBI TI
155 3.0 V6 24V Q2
75 3.0 V6 24V
Giulietta 2.0TS RacerT
Scarb : 4709

Gebruikersavatar
Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8225
Lid geworden op: di apr 04, 2006 03:21
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

RE: RACECURSUS MG COMPETITIONS/TRACK TIME.

do mar 12, 2009 18:38

Da's wel heel erg balen dan...

Hoe wordt er eigenlijk beoordeeld? Volkomen subjectief?
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: RACECURSUS MG COMPETITIONS/TRACK TIME.

do mar 12, 2009 18:41

Er wordt beoordeeld op lijnen en snelheid door mensen van de knaf en instructeurs en dat is wel een beetje subjectief. Neemt niet weg dat ik tijdens mijn examen vond dat het criterium over het algemeen best wel laag is.... Je krijgt al gauw een clublicentie

Dat je die Ford hebt opgevouwen kan geen rol hebben gespeeld, inde beoordeling dan. Kan wel een rol spelen bij hoe je rijdt daarna. Ik ging er op Assen tijdens mijn examen hard vanaf, maar mocht herkansen. Resultaat, EU licentie.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
givebuzze
Member
Member
Berichten: 200
Lid geworden op: di jan 04, 2005 13:39
Locatie: Kontich

RE: RACECURSUS MG COMPETITIONS/TRACK TIME.

do mar 12, 2009 21:22

Pech Tinho, ik heb er ook twee keer over moeten doen... hopelijk kan je nog herkansen voor het seizoen begint
2x Giulia Nuova 1.6 / 1x Giulia Nuova 1.3 / Ex-Squadra 2.0 / Gehad: 75 1.8ie / 33 1.3s www.bravoracing.be

Gebruikersavatar
Petje 75
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 598
Lid geworden op: do dec 30, 2004 16:51

RE: RACECURSUS MG COMPETITIONS/TRACK TIME.

vr mar 13, 2009 00:07

In het vervolg toch maar gewoon met het alfa'tje rijden, denk ik...

Maarten
PFF zwaar kl*ten zeg!
Welkom in de "expensive" world of racing........
Jammer van alle gedane moeite van en voor je broer en het 105 workshopteam als ik het zo allemaal lees.
Misschien heeft "schummi " zijn licentie ook wel in 2 keer gehaald moet je maar denken.
Motivatie zal wel onder het nulpunt gedaald zijn,maar nu moet je "'vooraal doorrgaann"" anders is alle moeite voor niks geweest en kom je mij op de baan niet tegen :wink: dit jaar.
Alle andere cursusdeelnemers die wel geslaagd zijn: PROFICIAT =D>

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: RACECURSUS MG COMPETITIONS/TRACK TIME.

vr mar 13, 2009 10:50

...
Dat je die Ford hebt opgevouwen kan geen rol hebben gespeeld, inde beoordeling dan. Kan wel een rol spelen bij hoe je rijdt daarna. Ik ging er op Assen tijdens mijn examen hard vanaf, maar mocht herkansen. Resultaat, EU licentie.
Klopt dat zal er geen invloed op hebben gehad; wellicht zegt het wat over de rijkunsten van de bestuurder ipv de schuldvraag meteen maar bij iemand anders (van de knaf in dit geval) neer te leggen...

Overige deelnemers: gefeliciteerd !! Dan kan nu het grote werk beginnen :)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Michel vd Grinten
Guru
Guru
Berichten: 1235
Lid geworden op: vr mar 30, 2007 12:46
Locatie: In mijn iPhone

Re: RE: RACECURSUS MG COMPETITIONS/TRACK TIME.

vr mar 13, 2009 11:33

Tja, wat is lastig en slagen?

Mijn nieuwe squadra heb ik dus maandagmiddag verruild voor een F*rd 'Sherry'. Dinsdag met de regen was deze straatversie niet op de baan te houden en uiteindelijk heb ik hem 3 kwartier voor het examen op dinsdag total loss in de klassieke audi S geparkeerd.
4 rondjes gereden in een andere auto voor het examen. Helaas praktijk examen niet gehaald.
Huur auto afgeschreven, al met al dus geen goedkope 2 dagen. Waarom ik het niet gehaald heb ik me overigens nog onduidelijk. Ik wacht nog op de details, want de zeer beknopte uitleg 'snelheid en lijnen' vind ik te algemeen, makkelijk en niet passend na 2 dagen opleiding.
In het vervolg toch maar gewoon met het alfa'tje rijden, denk ik...
Maarten
Klote voor je Maarten.
Ik denk overigens dat wanneer snelheid en lijnen wordt gezegd, men heus wel per bocht, per ronde met je wil/ kan doornemen waar het fout ging. Maar wat men eigenlijk wilt zeggen is dat men verkeerde lijnen icm te lage snelheid ziet in zijn algemeenheid.
Als dat het geval is, dan is de essentie van racen weg. Ergo: vraag iemand eens "met licentie" om een paar uurtjes met je mee te rijden op een trackday (Zolder is het goedkoopste). Daarna bel je de KNAF eens op en legt ze uit dat je graag met de SI dit seizoen meerijdt.
Meerijden betekend voor de KNAF/ DNRT weer extra geld in het laadje. Dus ze zijn geneigd om op de racedag zelf een paar ronden in de training met je mee te rijden. De KNAF is immers aanwezig.

Leg ze uit dat je niet afreed in een bekende auto voor jou, maar vooral, dat je uren met een gelicentieerde coureur extra hebt geinvesteerd en dolgraag wilt afrijden. Dan lijkt mij, de KNAF heeft dit al eerder gedaan, dat jij DIT jaar nog kan/ gaat racen in de SI.
Waar een wil is....

Peter75Turbo

Re: RE: RACECURSUS MG COMPETITIONS/TRACK TIME.

vr mar 13, 2009 20:42

Een turbo erbij in de SI dit jaar. Hij is vandaag geslaagd :D

Hoe hebben onze andere alfa vrienden het gedaan :?:
Hij is inderdaad geslaagd maar de Turbo was al voor de cursus kapot.
Er is dus gereden met een Opel Kadett GTI ietsje anders.
De tweede ingeschreven 75 ging op de eerste lesdag ook kapot.
Er is dus nog wat werk om de turbo betrouwbaar en race gereed te krijgen. 8)

Terug naar “Racen - Algemeen”