> Wat is precies het verschil tussen Read ACD Channel en Read RAM ???
In het oude protocol zijn dit twee verschillende manier van uitlezen. Voor de gebruiker maakt dit verder niet zoveel uit. Wel is het zo dat veel waarden die met Read RAM uitgelezen worden pas werken als de motor loopt.
> Bij ADC Read vat ik de volgende niet :
>T air sensor : Waarde is -272,9 deg/C. Nu heb ik op zitten letten bij natuurkunde op de Mavo en toen heb ik geleerd dat 273 onder nul (ook wel 0 kelvin genoemd) het
> absolute nulpunt is... Wat gaat er hier verkeerd ???
> Twater sensor komt niet echt overeen met de meter op het dash...Op het dash heb ik nu 75 graden staan, de pc zegt 55 graden.
> Wat is CO pot voltage ???
> Wat is Internal Voltage en coding resistance voltage ???
> Bij Read RAM :
> Engine speed krijg ik geen uitlezing
> Wat is Engine Load ? (luchtmassameter of gasklep positie sensor ???)
> Wat is de offset integrator, Slope integrator, Lamda integrator correct., Lamda sensor integrator, Bits Port P1 en Bits Dig inputs ???
Voordat ik deze vragen beantwoord is het de vraag of je wel de juiste waarden bekijkt. Elk type ECU heeft z'n eigen .def file nodig (zeker bij het oudere kwp71 protocol).
Als je in de .def kijkt (is gewoon een tekst file) kun je misschien zien of deze voor de m2.10.x geschikt is.
Daarnaast is het zo dat afhankelijk van de software versie misschien niet alle berekeningen uit de .def file ondersteund worden.
> Wel tof dat het werkt ! Vind het alleen jammer dat je telkens op het knopje moet drukken om tot een waarde te komen, kan dat niet automatisch en dat dat dan in een logfile
> weg geschreven wordt ? Ik vind het een beetje linke soep om dit tijdens het rijden, volgas en met 220 pk onder de kraan te doen...
Grafiekje zou helemaal tof zijn !
Met UnidiagKWP71 is dat wel mogelijk! Althans continue uitlezen en weergeven in een grafiek. Een log file uitschrijven zit er nog niet in.
Groeten, Sander.