Dat is het betere nieuws. Ga je nu zorgen dat je baffles in je sump hebt? Of heb je een andere manier gevonden om het op te lossen?Onderblok is voor revisie geweest, wacht nu op de laatste pakkingen, zit al bijna weer inelkaar met een g rotere turbo
Mooi incognito.Naast de 155 heb ik nog een 145 2.0 16v zelf omgebouwd naar een Lancia delta 2.0 16v turbo motor met paar 155 q4 mods. Gechipt naar a 235pk met 360Nm
Als je ook zo'n motor zou ombouwen, zou je weten dat dit bijna de enige plek is om hem te plaatsen..Laat je t luchtfilter zo zitten? Lijkt me niet de meest ideale plek?
Zeker! T is trouwens een rot klus om 2 lampjes van 10cent te vervangenEven een vraagje over de verwarmingsregelunit op het dashboard van een 145/146.
Geeft ie normaal licht ofniet?
MVG, Peter
Als je het met een 155 dashboard vergelijkt wel, maar het is goed te doen hoor. Ik zou wel gelijk alle lampjes door nieuwe te vervangen, dat scheelt de boel los blijven halen voor elk volgend lampje wat gaat.Zeker! T is trouwens een rot klus om 2 lampjes van 10cent te vervangenEven een vraagje over de verwarmingsregelunit op het dashboard van een 145/146.
Geeft ie normaal licht ofniet?
MVG, Peter
Ik kan me voorstellen dat het niet makkelijk is, het is gruwelijk vol onder de motorkap. Kan je niet achter de pijp tussen je intercooler en je inlaatspruitstuk een extra pijp leggen die lucht bovenuit je linker spatbord haalt? Desnoods een wat grotere diameter maken en die weer wat pletten, dan heb je wel genoeg doorsnee maar is ie niet te hoog om nog onder de kap te passen.Als je ook zo'n motor zou ombouwen, zou je weten dat dit bijna de enige plek is om hem te plaatsen..Laat je t luchtfilter zo zitten? Lijkt me niet de meest ideale plek?
Misschien wil Yuri wat tips geven. Hij heeft wel wat ervaring in het vinden van de juiste combi van aanzuigplaats, pijp en filter opgedaan bij een vorige werkgever.Word straks gewoon weer testen, zo pakt de auto veel warme lucht, maar heb een minder groot turbogat dan toen ik de orginele aanzuigbuis had, icm een open filter..
Hey das lachen: wij hebben hier de RZ-SB-52 voor de deur staan.........Ik heb een Alfa Romeo 145 1.4 TS uit 1997 die ik gebruik als dagelijks vervoermiddel om mijn 75 te sparen.
Foto's:
(vanmiddag even snel met mijn mobiel gemaakt)
MVG, Peter