Andretti Molletti

Re: RE: Brief vd Importeur - hoezo mes in je rug!???

wo feb 18, 2009 20:34

Dat mag dus niet met een leaseauto en laat ik het dan maar eerlijk zeggen (bevestigen wat GT-fan ook zegt):

Bij Sam vam Lingen Houten geven ze mij de indruk dat een leaserijder niet een volwaardige klant is, de reden dat ik me daar niet meer welkom voel.... :?

Waar kan ik met mijn stukkende Alfa nu naar toe begeven???
Geen idee ik ga volgende week vragen of ik ook naar een andere dealer dan een Alfadealer mag.... :roll:

Niet die brief, maar alles eromheen is dat figuurlijke mes in je rug van de topic titel... echt triest dit....
Kleine update, ben afgelopen dinsdag (sneller dan ik dacht) keurig geholpen en de 159 rijdt weer als vanouds. Toch hulde aan SvL Houten!
(Heb als leenauto in de MiTo turbo gereden en er ook veel lol in gehad...)
FIJN!!!

dan ga ik het ook nog een keertje proberen daar!!!

Dank voor je update! :thumbs:

joy
Full Member
Full Member

RE: Brief vd Importeur - hoezo mes in je rug!???

di feb 24, 2009 19:31

Iemand die bij Wensink werkt (wel niet in de betreffende vestiging maar toch) wist mij te vertellen dat Wensink in Apeldoorn en Zwolle Alfa onder hun hoede gaan nemen.

ErwinV6

di feb 24, 2009 19:39

Iemand die bij Wensink werkt (wel niet in de betreffende vestiging maar toch) wist mij te vertellen dat Wensink in Apeldoorn en Zwolle Alfa onder hun hoede gaan nemen.
Sterker nog ook in Arnhem gaan zij Alfa doen :idea:

pepijn
Advanced Member
Advanced Member

wo feb 25, 2009 22:33

De Importeur geeft niet veel om zijn trouwe dealers, als ze denken dat een andere speler meer auto's kan afzetten in een bepaald rayon, laten ze die oude dealer net zo makkelijk vallen.
Voor een aantal is dat al fataal gebleken
Of het van de importeur komt of via de fabrikant via de importeur bij de verkoper, ergens geeft er iemand geen ruk om. Ik blijf het zeggen, je moet tegenwoordig blij zijn dat je een merk mag verkopen ipv dat een merk blij is dat je hun merk WIL verkopen. Uiteindelijk zijn het allemaal ondernemers, en ondernemers met of zonder passie maakt niet zoveel uit. ze willen er van rond komen en als het kan lol in hebben. Dus als je dan een voorkeur hebt voor een merk ga je daar voor de volle 100% voor, maar je bent ook ondernemer dus moet er brood op de plank komen. En als dat niet lukt met je voorkeur dan kies je als goede ondernemer voor brood op de plank en niet voor je voorkeur..... Consumenten onderzoeken zeggen vaak genoeg, 98% van de mensen kiezen niet voor een merk maar voor service. En wij als Alfa liefhebbers zien dat liever niet, wij kiezen voor het merk en nemen vanwege onze voorliefde (voorkeuze) ongemakkelijkheden voor lief, zo werkt het nu eenmaal (of dat nu een goede zaak is of niet doet er niet toe) SvL, of welke andere ondernemer dan ook maakt het uiteindelijk ( ook al is het met pijn in z'n hart) geen zak uit wat hij verkoopt als hij maar verkoopt voor brood op de plank. Hij zal zijn uiterste best doen iedereen tevreden te houden maar dat kan gewoon op een gegeven moment niet meer. En dan is de liefhebber die eens in de 10 jaar een nieuwe auto koopt echt minder belangrijk en ondergeschikt aan degene die iedere 3 jaar een nieuwe leasebak mag uitzoeken.
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

vr feb 27, 2009 10:13

Sterker nog ook in Arnhem gaan zij Alfa doen
bestaande locatie? zou wel tijd worden, want bij de opeldealer kom ik niet binnen...Mwah, naderszijds, heb mijn goede adres voor onderhoud, zo vaak hoeft ie niet tot de garantie voorbij is, en tegen die tijd heeft Jan ook wel een computer die ook de 159 kan uitlezen.
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Aernoudt
Guru
Guru
Contacteer: Website

vr feb 27, 2009 11:12

Bij wie kan ik de declaratie indienen voor alle zakken chips + flessen Cola die dit draadje inmiddels al heeft gekost ?! :lol:

Beter dan welke comedie serie dan ook op TV 8)

Maar eigenlijk een beetje een laat ik zeggen: 'apart' draadje...
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

tommaso
Guru
Guru

do mar 19, 2009 08:45

In aansluting op dit topic heb ik eergisteren en gisteren ook twee brieven mogen ontvangen voorzien van ons fraaie Alfa Romeo logo.

Eerste brief was afkomstig van de nieuwe directeur Alfa Romeo Nederland , Kleinjan.
Deze informeerde mij over het aanstellen van Het Motorhuis Delft als Alfa Romeo dealer.
Binnenkort zou ik door hen geinformeerd worden over hun service.

De volgende dag al kreeg ik een brief van Het Motorhuis in Delfgauw langs de A13.
Alfa Romeo Nederland heeft hun gevraagd Alfa Romeo dealer te worden voor de regio Delft , Zoetermeer en Den Haag-Zuid.
Hiermee de enige andere Alfa Romeo garage van Preuninger in Zoetermeer degraderend tot servicepunt.

De "Bella Macchina's" staan inmiddels twee maanden in hun bedrijf in een prachtig ingerichte omgeving volgens de nieuwe huisstijl van Alfa Romeo.
Zo hebben ze alvast kunnen wennen aan het mooie Italiaanse merk. Inmiddels krijgt Het Motorhuis volgens zeggen ook het Cuore Sportivo.

Heb middels de brief een uitnodiging gekregen om kennis te komen maken en te vernemen wat ik als eventuele klant van een Alfa Romeo dealer verwacht.
Ook zal op de kennismakingsavond van 24 maart tussen 1600-20.30 de importeur aanwezig zijn.

Overigens begreep ik uit de pers dat het heel slecht gaat met Kroymans en dat Alfa Romeo twijfelt over het importeurschap.

Zal deze gelegenheid te baat nemen om daar een kijkje te nemen.

Zat voor de service aan mijn Alfa's bij Alfa dealer Huiden in Gouda die helaas per 1 maart de deuren heeft gesloten.
Dit was een handig adres omdat het bijna naast mijn werk zat.
Ben nu geswitched naar Auto Romeo en die service beviel me goed.

Iemand nog suggestie's richting nieuwe Alfa Romeo dealer cq importeur?
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Pericoloso
Guru
Guru

do mar 19, 2009 12:31

Ga nou maar lekker naar Maasland in Voorburg. Daar zit het ( Alfa ) hart al decennia op de goede plaats. Snap niet dat de importeur zijn loyale dealer niet noemt. Onbebrijpelijk!!!
SCARB 680.
Nu: 159 SW 1750 Tbi Ti, Abarth 595 Competizione, Peu 504 cabrio.
Ooit: Alfasud 1.5, Sprint 1.5 QV, Alfasud 1.3 SC, Alfetta 1.8, Alfetta 2.0 QO, Alfetta 2.0, Giulia Super 1.3, 33 1.7 QV 16V, Spider 2.0, 156 2.0 TS, 147 1.6 TS, 166 2.5 V6.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 19, 2009 12:47

Onbebrijpelijk!!!
Mijn idee... Is toch van de zotte dat juist nu eigenlijk de rug wordt toegekeerd aan de bedrijven die de Alfa historie nog een warm hart toedraagt? Ze lijken maar niet te begrijpen dat Alfa Romeo meer is dan de auto die nu verkocht wordt en de centjes die daar dan bij horen... :cry: :roll:

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
6x 164 (TS, V6, V6, TS, TS LPG, TS LPG)
7x 33 (1.5 IE, 1.7 IE, 1.4 Imola, 1.7 IE SW, 1.5 IE, SW 16v, 1.3)
1x 75 (1.8 IE)
3x 146 (1.6 TS G3, 1.8 TS G3, 1.9 JTD)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Patrick
Guru
Guru

do mar 19, 2009 12:52

Om even terug te komen op het begin van dit topic, ik ben gisteren bij Bert Stemerdink in Veenendaal
geweest en moet zeggen dat ik onder de indruk ben van hetgeen er tot nu toe is gedaan om
het Alfa Romeo dealerbedrijf vorm te geven.
Nee, ik kwam geen auto kopen, ik ging gewoon eens kijken. Ik had bij een bedrijf 2 straten verder een afspraak
en was wat aan de vroege kant, dus ben ik eens binnengelopen.
Gezien mijn ervaringen aan de Chrysler-kant met Stemerdink was ik niet eens verrast dat ik ook bij
de Alfa Romeo afdeling heel vriendelijk te woord werd gestaan en een bescheiden rondleiding kreeg
door het Alfa Romeo pand.
Ik kan er niks aan doen, maar ik heb er een heel postitief gevoel van gekregen.
De Bert-Stemerdink-manier van werken heeft inmiddels al aangetoont van een goede klantgerichte aanpak te houden.
Kijk maar eens wat het totale bedrijf in omvang is toegenomen de laatste jaren. Dat zegt wel iets denk ik.

Samengevat; Bert Stemerdink is een aanwinst voor Alfa Romeo en ik hoop dat veel Alfadealerbedrijven de
manier van presenteren / converseren / afspreken nakomen gaan invoeren in hun eigen Alfadealerbedrijf.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 19, 2009 12:59

Dat is dan zeker positief nieuws! Mag ook wel eens gezegd worden.

Greetz,
Alfagek
Bas
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
1x 75 (1.8 IE)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Gtvco
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 19, 2009 13:09

Eindelijk dan eens goed nieuws over een nieuwe Alfa dealer,Tis te hopen dat veel van die nieuwe dealers het Stemerdink voorbeeld gaan volgen. :thumbs:

Anders zou het nog weleens heel slecht kunnen aflopen met de verkopen van nieuwe Alfaatjes. :shock:

Patrick
Guru
Guru

do mar 19, 2009 14:38

Dat is dan zeker positief nieuws! Mag ook wel eens gezegd worden.

Greetz,
Alfagek
Bas
Als je op de A12 rijdt moet je maar eens kijken hoe het Alfa Romeo pand erbij staat, echt heel fris en mooi.
Mocht je tijd over hebben zou ik zeker even binnenlopen.

Patrick.
Don Bubbles! = Patrick.

Teveel Alfa's, een mid-life Harley, en veel te weinig tijd....

.

Alfagek
Guru Duplice
Guru Duplice

do mar 19, 2009 16:39

Kom te weinig op de A12 om dat te zien... Mag ook meestal niet zo'n eind weg :lol: Alleen op zondag om een keer naar Scheveningen te gaan, of zo.. Verder niet... :lol:
Nu:
33 1.7 16v
Toen:
1x 75 (1.8 IE)
1x 155 1.8 TS 16v G3
1x 145 2.0 TD
1x 90 2.0 carbs

Hylke
Moderator
Moderator

do mar 19, 2009 20:08

Hoe staat het eigenlijk met Kroymans aan de A2?
God, ben nu alweer de plaatsnaam vergeten.
Richting het zuiden zaten ze op een soort van autoblvd met aan het einde Suit Supply.

Pand staat leeg?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”