Intel inside??ik heb het origineel:
de mijne heeft "Italo inside"
Zonder de discussie aan te gaan over "mooi" of de zit (is ook weer lichaamsafhankelijk) maar dit ding straalt toch totaal niks uit?Mooi ontwerp, zit prima (de mijnen zijn Alfa 156 babyblauw ):
Pardon, de zitting is van gebogen multiplex..."plastic plak op metalen pootjes"...
Waar is de warmte in dit ontwerp?
Waar is het onderscheidend vermogen met andere stoeltjes?
Geen enkel mens voelt zich thuis in een kille omgeving... basisregel van de binnenhuisarchitectuur... en dit soort stoeltjes voegt niks toe...
Afgezien van het bovenstaande vind ik hem de uitstraling van Blokker hebben.. Made in China....
Dan ben ik geen mens, kennelijk?? Laat ik me namelijk nou helemaal thuis voelen in een "kille" omgeving!! Hoewel ik die persoonlijk liever als "strak" of "minimalistisch" omschrijf, maar dat is natuurlijk alleen maar marketing.Waar is de warmte in dit ontwerp?
Waar is het onderscheidend vermogen met andere stoeltjes?
Geen enkel mens voelt zich thuis in een kille omgeving... basisregel van de binnenhuisarchitectuur... en dit soort stoeltjes voegt niks toe...
Afgezien van het bovenstaande vind ik hem de uitstraling van Blokker hebben.. Made in China....
Volgens mij is dat juist de bedoeling van dit topic!! Heerlijk discuzeuren vanuit persoonlijke opvattingen en smaak!!Zaag, je verwart persoonlijke smaak met algemene waarheden.
Yvo en anderen, sta mij toe.Zaag, je hebt je punt wel gemaakt.....
Goede vraag. Evenzeer vraag ik me af, hoe je dit kunt meten: Hoe 'design'-minded is een Alfarijder? Het topic geeft daar na 5 pagina's geen antwoord op. Zoals het ook in het midden laat wat 'design'-minded is, maar daar kom ik straks op terug.Er zijn wel statistische modellen te bedenken om de titelvraag concreet te beantwoorden. Misschien is het nog eenvoudiger, de titel te vervangen met de vraag "Hoe 'design'-minded vind je jezelf?" eventueel aangevuld met "jij, Alfa rijder". Of wat te denken van "Hoe 'design'-hearted vind je jezelf, jij ware Alfist?"Als "persoonlijke kijk of smaak" dat soort dingen NIET bepaalt... wat bepaalt het dan WEL? Een computer?
Om wat verwarring te vermijden: "dat er spoedig goedkope namaak volgt", lijkt me geen "kenmerk van 'design'", maar eerder een gevolg.Zaag, je verwart persoonlijke smaak met algemene waarheden.
Overigens is een kenmerk van 'design' dat er spoedig goedkope namaak volgt. En inderdaad, allerlei inferieure kopieën van deze 'vlinderstoel' koop je bij de Blokkers, Leen Bakkers en Ikea's.
Tenslotte over merkengeilheid, en daarmee terugkerend naar dit topic. Wat ik me afvroeg als belangstellende: is 'design'-minded het opsommen van een rijtje labels? God behoede ons dat dat zo is, maar dan ontbreken namen van een Bertone, Gandini, Giugiaro, Marazzi, Spada en anderen zoals een Artemide, Boretti, Colombo, Delta Light, Dornbracht, Foscarini, Flos, Galassia, Hopf & Wortmann, Kal-fire, Mosa, Niro, Pastoe en Pressalit.Het spijt me... maar dat gaat er bij mij dus niet in... da's gewoon merkengeilheid...
Zo een heb ik in de eetkamer staan als plantenstandaard.Zo multifunctie, zo tijdloos, zo efficiënt....:
Non-conformistisch, ook nog
Is het topic zelf niet vanaf het eerste bericht een link tussen design en merknamen? Wat weer aanleiding was voor "de discussie hierboven".In de discussie hierboven wordt sterk een link gelegd tussen design en exclusiviteit of design en merknamen.
Neen. Neen. Ja, dat kan, lijkt me. Maar stel, dat hier had gestaan: Ja. Ja. Neen.Nieuwe vraag:
Moet Design duur zijn? Moet er een bekende naam op staan? Of kan bijvoorbeeld een mooie kast gemaakt door de plaatselijke timmerman ook design zijn?