vr mar 06, 2009 12:14
Die van Montagna d'Oro staat onderin Limburg.....
Er rijdt er een in Heiloo, er reed er een in Wijhe, maar die man heeft hem net verkocht, er staan er twee in Holten, waarvan een in deplorabele toestand en er stond er een te koop in Eindhoven welke nu in Ieper, Belgique terecht is gekomen.
Over de 102-serie: dat zijn altijd 4-cylinders (gietijzeren onderblokken) en de 106-serie werden 6-cylinders, welke helemaal van aluminium zijn.
Blokje van een 2000 wordt regelmatig vervangen door een 2300 cc Rio blok. Is wat goedkoper om een complete Rio te kopen (al wordt dat ook steeds moeilijker). Revisie van een 2000 blok, welke geen natte bussen heeft, plus alle bijkomende kosten zorgt er voor dat je aardig leeg loopt en een Rio blokje kost je tussen de 500 en 1000 euro. Heb je ook meteen wat meer pk-tjes.
Aan de buitenzijde van het blok zien alleen de kenners het verschil (positie van ontsteking, olievuldop...).
De 2000 geeft wel een lekker stoer geluid wat wel vergelijkbaar is met een 105 serie blok, maar net wat mechanischer klinkt....