Idd das helemaal waar.Het vliegtuig was ook geen privé aankoop maar voor 1 van de andere bedrijfsonderdelen waar het dan blijkbaar niet zo slecht meegaat.En het journaille maakt het graag heel wat spannender dan het in werkelijkheid is.Ik vind dat je op basis van wat in de pers staat helemaal geen oordeel kan vellen over de situatie. Dat is alleen maar speculatie. Dat het allemaal erg kloten is mag bekend zijn. Je zal er maar werken.
een goede boot kopen? nee tuurlijk, hoe lang draait ie al mee, en wat is er inmiddels in economie en staatskas gevloeid al dan niet direct. Blijft staan dat ie erg onverantwoord bezig is geweest, maar datzelfde geldt voor de financiers in het verhaal, en andere partijen. En dat er lijkt het niet zo heel veel echte moeite is gedaan het roer van die zinkende boot om te gooien.En nu vinden jullie dat de heer Kroymans zijn verdiende kapitaal in een zinkende boot moet stoppen?
Wat zouden jullie zelf eigenlijk doen?
Pure speculatie...Wat zou er gebeurd zijn als hij al die honderden miljoenen die hij aan het bedrrijf als "winst "onttrokken heeft, weer in het bedrijf had geherinvesteerd en weing of geen "vreemd" vermogen had aangetrokken? Hij heeft ervoor gekozen zijn eigen vermogen zeker te stellen en vervolgens met geleend kapitaal te gaan expanderen.
Privé uitgaven..?! Als ik het artikel uit de Telegraaf lees lijkt mij dat de aankoop van dat vliegtuig geen privé aankoop is. Voor die kosten draait één van zijn bedrijven op...zijn persoonlijke kapitaal zal er vast niet minder op worden.Wat een linkse gedachte! De heer Kroymans heeft in zijn loopbaan veel risico gelopen.
Dat is heel vaak goed gegaan, nu heeft de firma de tijd tegen. Dat kan gebeuren.
Om dan maar te gaan roepen dat hij bepaalde privé uitgaven niet mag doen omwille
van zijn personeel slaat nergens op.
In de opbouw van Kroymans Co. heeft iedereen immer netjes zijn of haar vooraf beklonken salaris gekregen.
Nu vallen er wat onderdelen van het bedrijf in het water. Dat heet ondernemen.
En nu vinden jullie dat de heer Kroymans zijn verdiende kapitaal in een zinkende boot moet stoppen?
Wat zouden jullie zelf eigenlijk doen?
Patrick.
Niemand die geen insider is maar alleen de kranten leest, kan natuurlijk iets "bewijzen". Je kunt ook nooit bewiijzen dat je geen topbankiers kunt aantrekken als je geen salaris boven de Wellink norm aanbiedt. In de publieke opinievorming gelden nu eenmaal andere maatsteven dan in een jurdisch proces of de natuurkunde. Maar stel dat het waar is, wat vind je er dan van? Als je Kroymans wilt verdedigen, kom dan met opinie van jouw kant.Pure speculatie...Wat zou er gebeurd zijn als hij al die honderden miljoenen die hij aan het bedrrijf als "winst "onttrokken heeft, weer in het bedrijf had geherinvesteerd en weing of geen "vreemd" vermogen had aangetrokken? Hij heeft ervoor gekozen zijn eigen vermogen zeker te stellen en vervolgens met geleend kapitaal te gaan expanderen.
Kun je dit staven met bewijzen?
Of zijn het vage vermoedens, gepresenteerd als feit?
Ik kom juist NIET met een opinie omdat ik vind dat die dan onderbouwd moet zijn... en daar ontbreekt het ons allen voor aan de kennis...Niemand die geen insider is maar alleen de kranten leest, kan natuurlijk iets "bewijzen". Je kunt ook nooit bewiijzen dat je geen topbankiers kunt aantrekken als je geen salaris boven de Wellink norm aanbiedt. In de publieke opinievorming gelden nu eenmaal andere maatsteven dan in een jurdisch proces of de natuurkunde. Maar stel dat het waar is, wat vind je er dan van? Als je Kroymans wilt verdedigen, kom dan met opinie van jouw kant.Pure speculatie...Wat zou er gebeurd zijn als hij al die honderden miljoenen die hij aan het bedrrijf als "winst "onttrokken heeft, weer in het bedrijf had geherinvesteerd en weing of geen "vreemd" vermogen had aangetrokken? Hij heeft ervoor gekozen zijn eigen vermogen zeker te stellen en vervolgens met geleend kapitaal te gaan expanderen.
Dat WEET je niet... omdat je het niet KUNT weten...al die honderden miljoenen die hij aan het bedrrijf als "winst "onttrokken heeft
En ik ben realist genoeg om niet links te zijn...ik ben links genoeg om daar vraagtekens bij te zetten.
Nou ben ik het in principe best met je eens, er wordt maar al te vaak met vermoedens en speculaties omgegaan alsof het harde feiten zijn, om de betreffende mensen daar vervolgens op af te rekenen. Alleen wel een beetje jammer dat het op deze manier gesteld wordt. Die jalouzie waar je het over hebt is namelijk net zo goed speculeren.Ik kom juist NIET met een opinie omdat ik vind dat die dan onderbouwd moet zijn... en daar ontbreekt het ons allen voor aan de kennis...Niemand die geen insider is maar alleen de kranten leest, kan natuurlijk iets "bewijzen". Je kunt ook nooit bewiijzen dat je geen topbankiers kunt aantrekken als je geen salaris boven de Wellink norm aanbiedt. In de publieke opinievorming gelden nu eenmaal andere maatsteven dan in een jurdisch proces of de natuurkunde. Maar stel dat het waar is, wat vind je er dan van? Als je Kroymans wilt verdedigen, kom dan met opinie van jouw kant.Pure speculatie...
Ik heb er alleen wel een pleurishekel aan als vage vermoedens (waar de jalouzie ook nog eens van af druipt) als feiten geponeerd worden...
zoals dit dus:
Dat WEET je niet... omdat je het niet KUNT weten...al die honderden miljoenen die hij aan het bedrrijf als "winst "onttrokken heeft
Ik voel noch de behoefte om Kroy te verdedigen, noch om hem af te branden... wederom omdat daar voor inside kennis nodig is en die ontbreekt.
Een menig? Een opinie? Een visie? Prima... maar hou je er verre van om ze als feiten te presenteren.
Moet er nog wel bij zeggen dat ik redelijk allergisch er voor ben als mensen vinden dat als het een ondernemer goed gaat, IEDEREEN daarvan moet meeprofiteren... en als het slecht gaat mag ie het alleen opknappen... Geeft meteen zo'n naar FNV bijsmaakje... gaat het goed, zij de eersten om "meer" te EISEN... gaat het slecht, zijn ze de laatsten om in te leveren... bah!
En ik ben realist genoeg om niet links te zijn...ik ben links genoeg om daar vraagtekens bij te zetten.
@ Zaag, wederom mooi gesproken!
Moet er nog wel bij zeggen dat ik redelijk allergisch er voor ben als mensen vinden dat als het een ondernemer goed gaat, IEDEREEN daarvan moet meeprofiteren... en als het slecht gaat mag ie het alleen opknappen... Geeft meteen zo'n naar FNV bijsmaakje... gaat het goed, zij de eersten om "meer" te EISEN... gaat het slecht, zijn ze de laatsten om in te leveren... bah!
een goede ondernemer ziet dit aankomen .Het was al eerder gekocht... erg aannemelijk dat dat voor de misere was... (beetje hoogmoed is het wel... en in dit geval kwam het weer eens voor de val) maar ik lees dat ie hem nu afgeleverd kreeg...
Gokje... het toestel is niet lang in bezit van FJK...
Weer een foute aanname... hoewel... ik zie mezelf wel als redelijk dom...maar elke ondernemer doet dit toch of zijn ze hier dom ????
Kuch...en de werknemers profiteren echt niet ervan als het beter gaat, de grootste onzin wat ik ooit gehoord heb